user icon

Barrichello niet verzekerd van Brawn GP-stoeltje

  • Gepubliceerd op 12 mei 2009 13:24
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Brawn GP kan zich elk moment ontdoen van Rubens Barrichello. Dat meldden bronnen afgelopen week in de paddock van Barcelona. Het contract van Barrichello biedt geen enkele garantie dat hij het einde van het seizoen haalt en Brawn GP kan hem zonder financiële consequenties aan de kant schuiven.

Bruno Senna staat aan de zijlijn al te springen om de plek van zijn landgenoot in te nemen. De Braziliaan maakte al kans op een stoeltje bij Honda, maar Ross Brawn koos bij de doorstart voor de vertrouwde namen Barrichello en Jenson Button. Na vijf races staat Barrichello op 27 punten. Dat zijn er veertien minder dan Button, die bovendien vier overwinningen boekte.

Vooral aan de laatste zege, afgelopen zondag in Barcelona, zat voor Barrichello een naar smaakje. De Braziliaan ging na de eerste bocht aan de leiding en behield die koppositie na de eerste pitstops. Met een afwijkende strategie viel hij uiteindelijk toch terug achter teamgenoot Button, tot ongeloof van Barrichello. Brawn GP wuift claims van teamorders weg, maar Barrichello was duidelijk ontevreden. Het enige probleem is dat hij dus blijkbaar een onzeker contract heeft waardoor hij zomaar op straat kan komen te staan als hij ruzie gaat lopen maken. En op bijna 37-jarige leeftijd zou dat het einde van zijn Formule 1-loopbaan betekenen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 4.221

    Voor Rubens best een lullige situatie. Hij heeft zich blijkbaar te schikken in elke rol war BrawnGP hem in stopt... Dus kan hij niet teveel van zich af bijten richting het team.

    Ik blijf er zelf echter nog steeds van overtuigd dat Rubens in z\'n 3e stint de overwinning zelf heeft laten liggen, gezien het tempo dat hij op z\'n 2e set banden kon neerleggen....

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 13:34
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Is het nu onaardig om te roepen dat Barrichello dit dan mooi weer aan zijn boek kan toevoegen ... ?

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 13:37
  • WH

    Posts: 206

    Vreemd plaatje, sinds wanneer heeft RB nummer 19 op zijn auto te staan, ik dacht dat dit nummer 23 was

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 13:44
    • henkie176

      Posts: 10

      Zal nog wel een foto zijn van de eerste testsessie..toen had brawn nog 19 en 20 volgens mij..maar toen kwam er iets met dat force india lagere nummers wou ivm mechandise wat hun al klaar hadden liggen ofzoiets........

      • + 0
      • 12 mei 2009 - 14:14
  • Jejking

    Posts: 77

    Tenzij Rubens écht te ver gaat (waar hij zelf ook wel mee op zal passen, gezien zijn carrière die eind 2008 in staat van ontbinding is geweest), houden ze hem. Zonder twijfel. Waarom? Omdat Rubens ervaren én relatief snel is. Van dit jaar moet Brawn het in ieder geval hebben, een rookie is niet in staat om het team naar een constructeurskampioenschap te tillen. Ik ga daar even van uit gezien de staat van dienst van Bruno Senna, die is niet bijster dominant geweest.

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 13:55
    • Kubica

      Posts: 4.221

      Zou ik toch mee uitkijken... Hamilton kwam een heel eind. Alleen lijkt B. Senna geen Hamilton te zijn, maar wie weet...

      • + 0
      • 12 mei 2009 - 14:18
  • Op de BBC hadden ze het er steeds over dat Barrichello in Barcelona de juiste afstelling van de auto had gevonden terwijl Button het maar niet voor elkaar kreeg. Button pakt de afstelling van Barrichello en ineens loopt alles op rolletjes.

    Wel grappig trouwens, want het team beweerde dat Button een probleem met de auto had. Hoe vaak horen we dat niet van rijders terwijl hun teamgenoot wel goed aan de gang is?

    Anyway, ik kan me niet voorstellen dat Bruno Senna een dergelijke rol voor het team kan vervullen. Ik zie echt niet wat ze met Senna zouden moeten. Die gaat heus niet sneller dan Barrichello en ze kunnen beter zorgen dat Button kampioen wordt, een paar grote sponsoren strikken en zorgen dat je voor de komende paar jaar lekker mee kan doen.

    Zou Senna trouwens niet al naar Torro Rosso gaan? Bourdais vervangen. Het is iedere week weer wat anders, of niet?

    Zou zelf eerder zeggen dat hij misschien bij Renault Piquet zou kunnen vervangen. Ik las laatst dat Briatore hem nog een paar races de kans geeft (alsof die vorige 23 races niet al genoeg kans waren). De sponsor eist een Zuid Amerikaan (en dan telt Piquet blijkbaar ook). Daar zou Senna toch een goeie zijn. Senna heeft zijn naam ook mee. Zeker als het je alleen maar om de herkomst gaat en niet om de resultaten.

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 15:34
  • GJD

    Posts: 444

    Waarom RB nu ontslaan, hij heeft aardig wat puntjes al zonde om die kwijt te raken.
    En een rookie tsjah you knever know, er hebben al aardig wat gasten de plank misgeslagen

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 15:34
  • Op zijn tweede set banden had hij minder kilo\'s brandstof aan boord, 3 stops strategie.
    En als Rubinho geen tweede viool wil spelen, dan moet hij de eer aan zichzelf laten en opstappen. Voor het geld hoeft hij het niet te doen.

    • + 0
    • 12 mei 2009 - 16:40
    • Kubica

      Posts: 4.221

      Op zijn derde set banden ook gedeeltelijk (nl ook kortere stint, die echter de 2e en 3e stint van Button overlapt). Op de vierde niet meer dan hebben ze allebei brandstof, want even veel rondes tot aan de eindstreep. (Voel je hem, Olav Mol? )

      • + 0
      • 12 mei 2009 - 16:53
  • Arne

    Posts: 17

    @WH en henco
    Wat die nummers betreft: Brawn zou normaal gesproken de nummers 22 en 23 krijgen. Maar Force India wilde graag de nummers van vorig seizoen houden. Vandaar dat Brawn 18 en 19 heeft gekregen, die dus eigenlijk voor Force India waren bestemd.

    • + 0
    • 13 mei 2009 - 08:55
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Rubens gaat niet zomaar verdwijnen. Bruno Senna zal nog ff moeten wachten. Van Piquet Jr werd ook veel verwacht en ziedaar.....

    • + 0
    • 13 mei 2009 - 11:48

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar