user icon

Barrichello wil nog wel twee of drie jaar doorgaan

  • Gepubliceerd op 04 mei 2009 15:49
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Brawn GP-rijder Rubens Barrichello is nu al de coureur met de meeste Grands Prix-starts achter zijn naam en de 36-jarige Braziliaan wil van geen stoppen weten. Na 275 Formule 1-races heeft hij nog steeds de honger om door te gaan.

In Auto Motor und Sport zegt Barrichello: “Wie weet, misschien ben ik over twee of drie jaar nog steeds van de partij. Mijn insteek is altijd positief geweest en ik ben ervan overtuigd dat ik daardoor ben waar ik nu ben.”

Hij delft dit seizoen tot nu toe het onderspit tegen teamgenoot Jenson Button. “Autoracen is niet zoals tennis. Het is niet de derde set nadat ik twee sets met 6-0 verloren heb. Ik weet uit de afgelopen drie jaar dat ik minstens net zo hard kan rijden als Jenson.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • CoHaBa F1

    Posts: 63

    Rijdt dan ook eens net zo hard als Jenson....

    • + 0
    • 4 mei 2009 - 16:28
  • F1Freak

    Posts: 201

    Op dit moment presteert hij goed, maar om nog een paar jaartjes door te gaan vind ik geen goed idee. Het blijkt maar weer dat hij altijd een tweede coureur blijft, want Button rijdt hij nog niet eens voorbij. Ik zou zeggen geef de jonkies een kans!

    • + 0
    • 4 mei 2009 - 16:36
  • JP

    Posts: 43

    Geef de jongere coureurs een kans. Er is een tijd van komen en een tijd van....

    • + 0
    • 4 mei 2009 - 18:44
  • Kenney

    Posts: 2.217

    Wat een egoïst... Hij had normaal niet eens in deze auto moeten zitten... Die gast moet de F1 uit, en plaats maken voor jong talent... staat op de laatste plaats op mijn lijstje die man...

    • + 0
    • 4 mei 2009 - 19:46
    • Nou of ie nu kan rijden of niet, dat valt te betwisten.
      Maar hij bepaalt zelf niet of hij in die auto kan blijven zitten, dat bepaalt het team, of het team wat hem eventueel in de toekomst nog wil (wat ik betwijfel). Die hebben voor Rubens gekozen, dus geef hem eens ongelijk dat hij ook dit jaar nog weer rijd. Je kan het hem niet kwalijk nemen, dat er geen jongere coureur de kans krijgt. Dus ben je niet goed genoeg, wordt je vanzelf vervangen. Zo werkt dat in deze sport. Met Couldhart precies zo, ging misschien voor sommigen ook te lang door.
      Zulke rijders hebben gewoon iets. Waarschijnlijk rust en ervaring om een team op sleeptouw te nemen, of ze nu 1e of 2e van het team worden.

      • + 0
      • 5 mei 2009 - 07:57
  • Barrichello kan misschien af en toe een paar ronden net zo hard rijden als Button, maar echt een strakke race neerzetten is toch niet echt zijn ding.

    Barrichello kan zijn boek over Schumacher wel vergeten. Als hij nou Button had zoek gereden had hij misschien nog een punt gehad. Of misschien shrijft hij nog wel een boek over hoe Button hem ook benadeeld heeft ...

    • + 0
    • 4 mei 2009 - 22:10
  • felix50

    Posts: 5.792

    Zal hij straks ook weer gaan natrappen dat hij achtergesteld werd bij Brawn.Ook dat hij dat bij ferararri deed is raar natuurlijk omdat hij wel weer bij de baas zit die in diwareneriode ook zijn baas was maar nu hoor je hem ook niet meer over zijn boek.Brawn moet in dat boek een grote rol spelen dat kan niet anders maar aangezien hij de ballen niet heeft zaal dat boek er voorlopig wel niet komen wat een zielig kereltje is het toch maar wel een die de milj aanpakte bij zijn zo gehaatte werkgever tenminste als je B moet geloven

    • + 0
    • 5 mei 2009 - 09:01

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar