Mosley: "Budgetlimiet wordt opgerekt"

  • Gepubliceerd op 29 apr 2009 17:00
  • 7
  • Door: Dennis Roke
Max Mosley heeft vandaag tegenover verslaggevers toegegeven dat de limiet aan de teambudgetten mogelijk iets wordt opgerekt. Dat is besproken tijdens een meeting van de World Motorsport Council.

Mosley: "Alles is volgens plan verlopen. De limiet wordt iets meer dan de 30 miljoen dollar die eerder is afgesproken. In de huidige economische omstandigheden is een budgetlimiet noodzakelijk. Teams kunnen niet meer overleven zonder."

Diverse teams hebben toegezegd in de Formule 1 te willen stappen, mocht de budgetlimiet er inderdaad doorheen komen. Enkele van de gegadigden zijn USF1, Prodrive, Lola en iSport.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Wat verstaat de WMSC onder \'iets meer\' ??
    Maar goed, er moet sowieso bezuinigd worden in de F1, en dat zit \'m in de kleine dingen.
    En beter dat er meer teams komen !!!!!!

    • + 0
    • 29 apr 2009 - 22:10
  • Een vraag die ik nergens op heb zien duiken naar aanleiding van de budgetcap is de volgende: de teams werken op dit moment met budgetten die waarschijnlijk tot een factor 10 hoger liggen dan de voorgestelde budgetcap. Dit betekend dat de inkomsten van deze teams ook op dit niveau liggen. Wat betekend dit voor de sponsorgelden? Ik denk dan bijvoorbeeld aan Vodafone, wat meer geld in McLaren steekt dan die hele budgetcap. Heeft iemand een idee?

    • + 0
    • 29 apr 2009 - 23:16
    • marcel

      Posts: 124

      als ik me niet vergis heeft mclaren een budged vaan 250 miljoen nu en sponsord vodafone voor 25 tot 30 miljoen maar ikkan er helemaal naast zitten dat is inderdaad bijna tot helemaal het budget lemiet zo ook wel willen weten wat er met het overgebleven geld gebeurt net zo bij ferrari en toyota met 2 hele grote sponsoren

      • + 0
      • 30 apr 2009 - 10:12
    • Juist, dat is nu ook meteen het probleem! De inkomsten uit sponsorgelden liggen, als het team geluk heeft, gelijk aan de uitgaven...Die uitgaven stegen alleen maar (voor de crisis en budgetcuts). Bij een relatieve verlaging, zou er meer ruimte moeten komen voor ten eerste meerdere kleine sponsoren en ook teams die weer durven te investeren (dus meer totale draagkracht. Omdat het voor bijvoorbeeld Vodafone interessant blijft om dan met minder geld net zoveel publiciteit te krijgen in de sport, maakt het dus interessant om in de sport te blijven en is de cirkel rond. Ik weet niet of je dit bedoelde, dus ik weet eigenlijk ook niet of dit je vraag beantwoord ;).

      • + 0
      • 30 apr 2009 - 11:11
  • al maken ze het nog zo goedkoop en melden zich nog eens 10 teams aan er mogen maar 12 teams starten dus van mijn hoefd het niet

    • + 0
    • 30 apr 2009 - 07:52
  • Wat me nog niet helemaal duidelijk is is of alle teams nou binnen dat budget willen gaan werken of alleen de prive teams. Als nou alle teams binnen die budget cap gaan werken dan heeft het voor een autofabrikant niet veel zin meer.

    Aan de andere kant, het heeft ook niet zoveel zin om 400 miljoen uit te geven als de prive teams voor 45 miljoen een net zo snelle auto kunnen bouwen.

    Kortom dit hele budget cap verhaal zou wel eens het einde van de F1 \"as we know it\" kunnen zijn. Dan wordt het toch meer een soort Indycar klasse.

    • + 0
    • 30 apr 2009 - 12:11
  • mister S

    Posts: 298

    ik haat indycar! ik wil f1!

    • + 0
    • 1 mei 2009 - 11:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar