Mosley: "Budgetlimiet wordt opgerekt"
- Gepubliceerd op 29 apr 2009 17:00
-
7
- Door: Dennis Roke
Mosley: "Alles is volgens plan verlopen. De limiet wordt iets meer dan de 30 miljoen dollar die eerder is afgesproken. In de huidige economische omstandigheden is een budgetlimiet noodzakelijk. Teams kunnen niet meer overleven zonder."
Diverse teams hebben toegezegd in de Formule 1 te willen stappen, mocht de budgetlimiet er inderdaad doorheen komen. Enkele van de gegadigden zijn USF1, Prodrive, Lola en iSport.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam iSport International
- Basis Norwich, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 7
- Jolyon Palmer 8
- Marcus Ericsson 10
- Marcus Ericsson 10
373 reacties op iSport International
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over iSport International

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 349
Wat verstaat de WMSC onder \'iets meer\' ??
Maar goed, er moet sowieso bezuinigd worden in de F1, en dat zit \'m in de kleine dingen.
En beter dat er meer teams komen !!!!!!
Posts: 50
Een vraag die ik nergens op heb zien duiken naar aanleiding van de budgetcap is de volgende: de teams werken op dit moment met budgetten die waarschijnlijk tot een factor 10 hoger liggen dan de voorgestelde budgetcap. Dit betekend dat de inkomsten van deze teams ook op dit niveau liggen. Wat betekend dit voor de sponsorgelden? Ik denk dan bijvoorbeeld aan Vodafone, wat meer geld in McLaren steekt dan die hele budgetcap. Heeft iemand een idee?
Posts: 124
als ik me niet vergis heeft mclaren een budged vaan 250 miljoen nu en sponsord vodafone voor 25 tot 30 miljoen maar ikkan er helemaal naast zitten dat is inderdaad bijna tot helemaal het budget lemiet zo ook wel willen weten wat er met het overgebleven geld gebeurt net zo bij ferrari en toyota met 2 hele grote sponsoren
Posts: 1.966
Juist, dat is nu ook meteen het probleem! De inkomsten uit sponsorgelden liggen, als het team geluk heeft, gelijk aan de uitgaven...Die uitgaven stegen alleen maar (voor de crisis en budgetcuts). Bij een relatieve verlaging, zou er meer ruimte moeten komen voor ten eerste meerdere kleine sponsoren en ook teams die weer durven te investeren (dus meer totale draagkracht. Omdat het voor bijvoorbeeld Vodafone interessant blijft om dan met minder geld net zoveel publiciteit te krijgen in de sport, maakt het dus interessant om in de sport te blijven en is de cirkel rond. Ik weet niet of je dit bedoelde, dus ik weet eigenlijk ook niet of dit je vraag beantwoord ;).
Posts: 507
al maken ze het nog zo goedkoop en melden zich nog eens 10 teams aan er mogen maar 12 teams starten dus van mijn hoefd het niet
Posts: 11.414
Wat me nog niet helemaal duidelijk is is of alle teams nou binnen dat budget willen gaan werken of alleen de prive teams. Als nou alle teams binnen die budget cap gaan werken dan heeft het voor een autofabrikant niet veel zin meer.
Aan de andere kant, het heeft ook niet zoveel zin om 400 miljoen uit te geven als de prive teams voor 45 miljoen een net zo snelle auto kunnen bouwen.
Kortom dit hele budget cap verhaal zou wel eens het einde van de F1 \"as we know it\" kunnen zijn. Dan wordt het toch meer een soort Indycar klasse.
Posts: 298
ik haat indycar! ik wil f1!