Button is al gewend aan rijden in de voorhoede
- Gepubliceerd op 16 apr 2009 16:42
-
21
- Door: Rob Veenstra
Button: Het is vreemd hoe snel je weer aan de voorhoede gewend raakt na twee seizoenen in de marge. Een podium voelt niet als de meest geweldige ervaring ooit, maar je bent met je gedachten alweer bij de volgende race. Dat is goed, denk ik. Het is nu zelfs zo dat ik een beetje teleurgesteld zou zijn als ik zondag in Sjanghai niet win.
Maar je moet in je achterhoofd houden dat het seizoen zeventien races duurt. Als je altijd teleurgesteld raakt als je als tweede of derde finisht, dan heb je volgens mij niet de juiste mentaliteit. Het seizoen strekt zich uit over een langere periode en wanneer je niet meer kan dan een paar punten pakken, dan moet je daar genoegen mee nemen. In elke race punten scoren is de sleutel in de Formule 1 en dat is altijd al zo geweest.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Brawn GP
- Basis Brackley, Groot Brittannië
- Jenson Button 22
6.640 reacties op Brawn GP
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Brawn GP

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 444
Hoogmoed komt voor de val Jenson, niet te gemakkelijk worden he!!
Posts: 3.592
Kan niet zeggen dat hier geen arrogant luchtje aan hangt, tjongjonge zeg.... Maargoed, het is \'m gegund dat ie goed heeft gegokt met BrawnGP!
Posts: 594
misschien arrogant.
maar als er 1 arrogant mag zijn is het button,
natuurlijk is het logisch dat hij teleurgesteld zou zijn als hij de volgende gp niet wint. het blijft een coureur die altijd wil winnen.
ik voorspel , komende race geen winst , maar wel podium
Posts: 150
waarom mag hamilton dan niet arrogant zijn als de een arrogant mag zijn qua talent is lewis het wel.
Posts: 336
\"als de de een arrogant mag zijn qua talent is lewis het wel\"?????????
Volgens mij heeft de beste man reprep het woord talent niet gebruikt.
Ook al heeft Button wel talent :\')
Posts: 2.567
Lekker arrogant ben jij,zeg
Posts: 1.748
echt he. Hij heeft pas 2 races gewonnen en nu al is hij gewend om vooraan te rijden hou toch op man niet zo arrogant want de concurentie komt met rasse snede dichterbij
Posts: 155
Het is nu zelfs zo dat ik een beetje teleurgesteld zou zijn als ik zondag in Sjanghai niet win.
Wat een arrogante reactie van deze man.
Posts: 349
Anders lees je ook ff de alinea die er na komt.
Posts: 10
Als je ook even verder leest, dan snap je hoe hij dit bedoelt!!
Alles behalve arrogant dus!!
lezen is een vak....
Posts: 281
Ik hoor niet iets wat andere rijders ook niet zouden zeggen als ze de twee openingsraces zouden winnen. Deze \"arrogantie\" hoort er denk ik bij en in dat kader vind ik deze opmerkingen van Button zelfs realistisch en eerlijk.
Posts: 135
Ik denk niet dat hij dit zo zeer arrogant bedoelde, maar gewoon openhartig spreekt over hoe hij dit hele gebeuren op dit moment beleefd.
En iedereen die sport of op wat voor manier wel eens competatief bezig is weet dat als ie 2x achter elkaar iets gewonnen heeft en z\'n zaakjes goed voor elkaar heeft, net iets meer dan goeie hoop heeft om het de derde keer weer voor elkaar te krijgen! ;-)
En het is met dit soort stukjes ook altijd zo, wat voor kop trok iemand er bij en met welke toon zei die het....en dat mis je dan met dit soort berichtgevingen.
Maar het komt niet echt hélemaal lekker over zo, nee
Posts: 138
Wat is hier arrogant aan¿ De BGP001 is momenteel gewoon de snelste auto in het veld, hij heeft twee poles en overwinningen behaald in de eerste twee races, dus is het toch niet meer dan logisch dat je dan teleurgesteld zou zijn als je de derde race dan niet weet te winnen¿
Ik zie echt niet wat hier arrogant aan is, het is gewoon de waarheid. :S
Posts: 138
Oh, daar komt trouwens bij dat Button één van de sympathiekste coureurs in het veld is en arrogant is deze man nog nooit van zijn leven geweest. Mja, hoge bomen vangen veel wind...
Posts: 15
wel arrogant en zeker niet verwacht van hem...
Deze uitspraak zal hij zich wel herinneren. Wereldkampioen zal hij niet worden!
Posts: 336
@ bovenste 4 reacties
Ja, want als jullie de eerste 2 races winnen en de derde race wordt je 4e, dan zijn jullie niet een klein beetje teleurgesteld. Dan zou je met een big smile moeten rondlopen.
Button is hier gewoon oprecht en IK kan dat WEL waarderen!
Posts: 3.077
Ik zie weinig arrogants aan. Wat Button zegt is niets meer dan logisch.
Wanneer je zelf sport, bv 5km hardlopen
Dag A loop je die 5km in 30 minuten, dag B in 27 minuten. Dan ben je teleurgesteld wanneer je er op dag C er weer 30 minuten over doe. Ook wanneer je op dag A en B er 27 minuten erover doe en op dag C opeens 30 minuten.
Button is heel rëel is het feit dat hij ze niet allemaal kan winnen. Maar hij wilt ze wel allemaal winnen, dat geldt voor Alle couruers. Gelukkig maar, want anders hebben ze niks te zoeken in F1 of autosport in het algemeen.
Posts: 10
Button verdient het om vooraan te rijden is geoon een goede coureur. @ die gene die hem arrogant vinden, lees dat onderste citaat ook nog een ff door.
Posts: 3.592
Keb natuurlijk het hele artikel wel gelezen en dan nog komt het mijn inziens beetje arrogant over. Natuurlijk is de titel van het stuk een beetje ongelukkig gekozen maar een iets meer bescheiden opstelling was wel op z\'n plaats geweest nu meneer plots in de snelste auto van het veld zit.
Posts: 302
Ik kan me wel een beetje inleven bij Jenson, wetend dat je goed kan rijden en meten met de rest, maar dat je 2 jaar lang door blunders van het team achteraan moet sukkelen. Nu is er een ziekelijke snelle wagen gebouwd en win je de eerste 2 races van het seizoen. Maar ja, het seizoen telt nog 15 races en het is nu punten pakken.
Van mij mag hij dit jaar WK worden, kijken of de britse pers nog weet wie Jenson Button is :)
Posts: 10
IS HET NU ZO MOEILIJK OM BEGRIJPELIJK TE LEZEN, WETEN WE HET NOG MIDDELBARE SCHOOL. LEES HET TWEEDE DEEL VAN HET CITAAT EENS DOOR MISSCHIEN BEGRIJP JE HET DAN, OF NOG STEEDS NIET ALS JE NIET KUNT LEZEN