Truli gestraft, Hamilton schuift op naar derde plaats
- Gepubliceerd op 29 maa 2009 12:21
-
15
- Door: Dennis Roke
De derde plaats van Trulli werd al onderzocht wegens het inhalen tijdens de safety car fase. Beide coureurs, Trulli en Hamilton, moesten bij de stewards komen voor uitleg. Nu blijkt dus dat de Toyota coureur wel degelijk Hamilton heeft ingehaald tijdens de neutralisatie. Dat betekent voor de Italiaan dat hij nu zonder punten naar Maleisië gaat.
Behalve Hamilton krijgen ook Glock, Alonso, Rosberg en debutant Sébastian Buemi een extra punt. Sebastien Bourdais schuift door naar de achtste plaats en krijgt het laatste punt.
Trending nieuws
-
Verstappen onthult zijn nieuwe grote F1-doel
Max Verstappen heeft weer een opvallende hint gedropt over zijn toekomst in de Formule 1. De viervoudig wereldkampioe...
06 jun 2026 08:11 -
Leclerc waarschuwt Verstappen en Hamilton na sterke vrijdag: "Kwalificatie wordt millimeterwerk"
Charles Leclerc heeft na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco zijn belangrijkste concurrenten alvast aa...
05 jun 2026 21:36 -
Monteurs Verstappen schoten te hulp na zware crash
Het team van Red Bull heeft een goed gevoel overgehouden aan de vrijdag in Monaco. Max Verstappen kwam goed voor de d...
06 jun 2026 08:48 -
Drama dreigt voor Norris: problemen leiden mogelijk tot gridstraf
Lando Norris kent tot nu toe een rampzalig weekend in Monaco. De regerend wereldkampioen viel in de tweede vrije trai...
06 jun 2026 07:36 -
Norris kent dramatische vrijdag in Monaco: "Harde conclusie voor McLaren"
Lando Norris heeft geen plezierige openingsdag beleefd tijdens het Grand Prix-weekend van Monaco. De McLaren-coureur ...
05 jun 2026 21:59
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.603
- Podiums 134
- Grand Prix 237
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.144 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (15)
Login om te reagerenTomos F1
Posts: 349
Lekker is dat hoor, als je na een hele goeie race te horen krijgt. Sorry lever je punten maar in.
Ik vind dat dit soort dingen tijdens de race beslist moeten worden.
Smitju
Posts: 442
Ik herinner me nog vorig jaar Belgie. Vond je dat toen ook?
@Dillyracer. Ja, je hebt gelijk maar Toyota is na de kwalificatie al naar achter gezet (in het voordeel van Ferrari.)
En met dit soort dingen zijn de regels toch vrij duidelijk.Je mag niet inhalen tijdens een neutralisatie. Doe je dat wel krijg je straf, en dat heeft Trulli nu ondervonden.
VW-G60
Posts: 40
Hamilton wordt ook onderzocht
Gard
Posts: 863
Waar heb je dat vandaan heb ik niets overgehoord.Ze moesten allebei hun menig geven over dit incident Is wat anders dan een onderzoek
Dillyracer
Posts: 126
Gelukkig dat het niet in het voordeel van Ferrari is, anders kon je die FIArrari\'s nietmeer op 2 handen tellen.
Dimii
Posts: 177
wat een belachelijke reactie.. zoek een leven kerel
waarom bij ieder artikel ferrari erbij halen??
zij hebben hier niets mee te maken..
Dimii
Posts: 177
ik denk dat ik je misbegrepen heb.. :s
sorry voor mijn vorige reactie
Tomos F1
Posts: 349
Dat incident in Belgie, daar was ik pas echt boos over. En dan zijn er bij dit incident nog wel 2 auto\'s uitgevallen.
tien
Posts: 2
en bedankt he daar heb ik m´n best voor gedaan zegd trullie
jabe
Posts: 25
Als het waar is wat Trulli zegt vind ik het toch niet eerlijk.
shyboy18
Posts: 219
jah het ouwe bekende liedje is weer begonnen. het enige verschil met vorig jaar is dat we vanaf race 1 al weten dat het jaar verkloot gaat worden
Realcomrad
Posts: 224
dan was dit voor jouw de eerste en laatste race dit jaar, of blijf je nog kijken ??
patrickl
Posts: 11.414
Nog even een quote van Norbert Haug om aan te geven wat er gebeurt is:
\"During the second Safety Car period, Trulli had an off and Lewis overtook him for third place, but he let Trulli past again. But the stewards decision after the race gave him back third place.\"
www.mclaren.com/la(...)ews.php?article=261
Ik zag op Youtube ook een clip van een toeschouwer die gefilmd had dat Truli de laatste bocht uit vloog en Hamilton piept er dan langs. Later geeft hij dan blijkbaar die plaats weer terug.
Starscreamer
Posts: 1.462
Dit is toch verdomme lullig.
Hamilton moest van zijn team van gas af om Trulli te laten paseren. Dat is gebeurd en nu wordt Trulli erom bestraft.
Bah ik walg nu alweer van het hele McLaren team :(
Hamilton heeft zelf toegegeven dat ze fout maakte maar ja zegt ie dan regels is regels dus doe maar hier die 3e plek.
weba010
Posts: 47
Ben je dom ofzo? Straf = Straf. Moet je maar niet de regels overtreden. En Mclaren die kan verder ook niks hieraan doen hoor, elk team zou zijn gaan klagen als het hen overkwam.