Mosley waarschuwt Formula One Overtaking Working Group
- Gepubliceerd op 09 feb 2009 15:30
-
7
- Door: Jules van der Leeuw
Aan het hoofd van deze OWG staan vooraanstaande engineers van belangrijke teams uit de paddock. De ideeen van Paddy Lowe (McLaren), Pat Symonds (Renault) en Rory Byrne (Ferrari) werden uitgebreid in windtunnels getest en kregen goedkeuring van de internationale autosportbond. Onlangs verklaarde Tony Purnell, technisch adviseur van de FIA, dat deze maatregelen toch niet zouden zorgen voor een reductie van 50 procent in downforce.
Wanneer deze vrees bewaarheid wordt, zou de FIA not amused zijn, zo voorspelt 68-jarige Mosley. Als het gewenste effect niet bewerkstelligd wordt, dan is dat het einde van deze werkgroep.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Verstappen vreesde voor zwaar ongeval: "Zat biddend in de auto"
Max Verstappen beleefde vandaag een enorm teleurstellende race in de straten van zijn woonplaats Monaco. De viervoudi...
07 jun 2026 19:36 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.870 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (7)
Login om te reagerenRo
Posts: 98
Ligt het nou aan mij of is Mosley (weer) bezig met een One-Man-Action spelletje?
Wanneer is het nou einde verhaal voor hem?
Ramshoek
Posts: 1.016
Mosley zoekt weer argumenten om zijn zin door te drukken.
De vorming van F1 overlaten aan derden als de FOTA of deze OWG is iets waar Mosley moeite mee heeft. We kennen zijn voorkeur voor \'Befehl ist Befehl !\' spelletjes.
Roy-NL
Posts: 848
Nou, dit is gewoon een knap staaltje van \"blame management\". Ondanks dat de FIA ongetwijfeld heeft ingestemd met de aanbevelingen van de OWG, legt Max nu de verantwoordelijkheid compleet bij het OWG neer! Als de nieuwe looks niet het gewenste effect als gevolg hebben, treft Maxie geen blaam ... uche uche ... leuke vent om mee samen te werken en beslissingen te nemen ... NOT!
de autoverkoper
Posts: 866
Snap wel dat ze in monaco uit traditie rijden maar er zijn zat circuits waar het echt niet aan de auto ligt of je in kan halen ja of nee....
patrickl
Posts: 11.414
Zo wat een triest verhaal weer.
Misschien moeten we nog eens evalueren wat de gegroefde banden hebben gebracht? Wie zat daar ook al weer zo achter te pushen?
Prutteltje
Posts: 152
Heb dit zowiezo een belachelijke maatregel gevonden, kost bakken met geld en geeft nooit en ten nimmer het gewenste effect
Waarom kan het in de A1 GP wel en in F1 niet met normale vleugels, andere minder cosmetische maatregelen waren effectiever geweest en veel minder geld gekost, b.v de wagen hoger zetten de achtervleugel vereenvoudigen en een de zelfde vleugels voor alle wedstrijden, en niet aanpassen aan het circuit ( daarbij ook een beperking in de afstelmogelijkheden van de vleugels ), stalen remmen ( kost ook een klap minder ), bodywork zo egaal mogelijk ( al die lelijke uitstulpingen van 2008 waren toch al geen gezicht ), beperkingen in het camber ( afstelling ) van de wielen, ect.
Een aantal mogelijk heden die veel meer kosten besparender waren geweest, en F1 is inmiddels een aanfluiting, een blamerende leiding met auto\'s die door deze maatregelen niet om aan te zien zijn, heren bedankt, TOP!!!!!
patrickl
Posts: 11.414
Ja ik heb eigenlijk nooit gehoord waarom stalen remmen niet gewoon terug zouden kunnen komen. De remweg verlengen lijkt toch een eenvoudige manier om de mogelijkheden tot inhalen te vergroten.
A1GP gebruikt overigens ook carbon remmen.