user icon

McLaren en Ferrari prijzen nauwe samenwerking

  • Gepubliceerd op 30 jan 2009 16:29
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
McLaren en Ferrari zijn al een tijdje geen gezworen vijanden meer. Het spionageschandaal uit 2007 zette de relatie tussen de twee grootmachten hevig op scherp, maar sinds de introductie van teamverbond FOTA werken de topteams nauw samen.

En dat gaat goed. Zo goed zelfs, dat Ferrari-woordvoerder Luca Colajanni een hele dag in de McLaren-fabriek in Woking kan werken. Na een dag samenwerken met McLaren-teambaas Ron Dennis en McLaren-personeel zei de Italiaan: “Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik dit zou kunnen doen, dan had ik het niet geloofd.”

Dennis prijsde eerder deze week de samenwerking met rivaal Ferrari in de FOTA: “We werken extreem nauw samen. Ik ga na 1 maart zelfs nog meer samenwerken met Luca di Montezemolo (Ferrari-president en FOTA-voorzitter, red.).”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • aan al de zijkers die over ferrari zeuren van voortrekken en fiararri enz: en anders om het af zijken van maclaren enz:neem nu eens een voorbeeld aan de teams zelf. we zijn toch geen voetbal fans.hou nu ook eens op met elkaar afzijken.dat doen zowel ferrari en maclaren al een jaar niet meer een ferrarifan

    • + 0
    • 30 jan 2009 - 18:23
    • Helemaal met je eens, respect voor elkaar.

      Net als je in de Le Mans Series ook ziet, daar lopen de tembazen zelfs tijdens de race nog bij elkaar binnen.

      • + 0
      • 31 jan 2009 - 10:51
    • weba010

      Posts: 47

      Wat geen voetbal fans! Voetbal & F1 FTW!

      • + 0
      • 31 jan 2009 - 12:52
  • Wat is zijken?

    Anyway, de teams gaan toch al jaren prima met elkaar om. Alleen in 2007 even duidelijk niet.

    Ze maken mekaar op de baan wel af en als het daar niet lukt achter het groene laken, maar dat staat normaal gesproken inderdaad los van de normale omgang onderling.

    • + 0
    • 30 jan 2009 - 21:55
  • ilCovano

    Posts: 214

    wat is dit nou weer voor schijnheilig gezeik?? samen werken met ferrari zijn ze gek geworden! als dat gebeurt, zeg ik meteen mijn fanclub lidmaatschap op.(die ik toch al flink aantal jaren heb)

    • + 0
    • 30 jan 2009 - 22:23
    • Kenney

      Posts: 2.209

      Wat is dit nu weer voor reactie? het is toch beter als McLaren en Ferrari vriendschappelijk met elkaar omgaan dan ze elkaar in de haren vliegen... Daar zijn de coureurs voor... Ik heb meer respect voor McLaren gekregen nadat ik hoorde dat ze vriendschappelijk omgaan met Ferrari...

      • + 0
      • 1 feb 2009 - 08:39
  • MrOrange

    Posts: 193

    Aan al die zeikers die over Ferrari zeuren mbt voortrekken fiararri enz. En ook aan die die McLaren op de schop nemen. Neem nu eens een voorbeeld aan de teams zelf. We zijn toch geen voetbal-fans, hou nu op met elkaar afzeiken. Dat doen beide teams al een jaar niet meer. Een Ferrari-fan.

    Hoe moeilijk is het Lexishummi om, een beetje fatsoenlijk te typen. Ik ben er minstens 30% langer mee bezig om je reactie te lezen dan een grammaticaal correcte.

    • + 0
    • 31 jan 2009 - 09:00
  • mclaren1

    Posts: 331

    he Lexishummi volgens mij moet je ook de achtergrond van het verhaal begrijpen.maar dat kan je volgens mij niet kijk maar naar je schrijf fouten FIARARRI MACLAREN
    grt mclaren1

    • + 0
    • 31 jan 2009 - 09:41
  • @Richard en Ronald.Ik dacht dat dit een F1 site was,en geen nederlandse taal forum ofzo.de strekking van zijn mening is duidelijk toch?over het algemeen vind ik dat iedereen hier elkaar maar af loopt te zeiken,heb gewoon eens een beetje respect voor elkaar en als je het ergens niet mee eens bent kun je dat volgens mij ook op een normale manier duidelijk maken.

    • + 0
    • 31 jan 2009 - 12:24
  • voor alle ferrari en mclaren fans.., hou op met elkaar zo aftezeiken.. en over taal/zetfouten.. en het dan over tetypen mischien kan iemand dislectie hebben.. word zo moe van het gezeik op elkaar hier.. reageer op het stukje wat er staat.. iedereen mag zijn/haar mening uiten .. alleen vinden andere dat ze er wat op tezeggen hebben.. waar maak je je druk om?
    vind het prima dat ze samen werken.. moet ook kunnen namelijk! laat ze het lekker op de baan uitvechten dan heb al gelijk meer spanning.. een Ferrari fan!

    • + 0
    • 1 feb 2009 - 00:20
  • JP

    Posts: 43

    Het is gewoon leuk om af en toe een reactie te ontlokken. Anders wordt het zo,n saai forum. Ben benieuwd hoe lang de strijdbijl begraven blijft.

    • + 0
    • 1 feb 2009 - 11:53
    • Bovendien zien sommige mensen iedere vorm van kritiek op hun persoonlijke idool als een persoonlijke aanval.

      • + 0
      • 1 feb 2009 - 22:06
  • Het moet niet gekker worden/ Straks zitten Ron Dennis en Luca di Montezemelo nog samen over een bord spaghetti gebogen de data met elkaar en van elkaar door te nemen...
    Enfin, rivaliteit hoort bij het spelletje. Vooral op de baan natuurlijk en af en toe als politiek steekspelletje in de motorhomes van de grote bazen. Voor de rest is het toch alleen maar OK als ze goed met elkaar om gaan? Sportief moet er worden gevochten en niet anders.

    • + 0
    • 3 feb 2009 - 09:24

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar