Ferrari ergert zich aan houding BMW Sauber inzake KERS
- Gepubliceerd op 14 jan 2009 13:45
-
12
- Door: Rob Veenstra
Ferrari-teambaas Stefano Domenicali vertelde op een persconferentie in Madonna di Campaglio: Het is niet de juiste tijd om een dergelijk gecompliceerd systeem te introduceren. Daardoor gooien alle teams veel geld uit het raam. In de FOTA moeten we het unaniem eens zijn om dat te veranderen. Soms zijn compromissen vereist. Iedereen accepteerde dat, behalve BMW Sauber. Alleen als we met zijn allen hetzelfde voor ogen hebben, gaat de Formule 1 een roze toekomst en niet zwarte tijden tegemoet.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.666 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Tsja, BMW heeft het seizoen 2008 laten schieten om voor 2009 hun zaken goed op orde te hebben. Dan ga je dan toch niet je goed voorbereiding laten schieten omdat de andere teams (met name Ferrari, McLaren en Renault) dat niet hebben gedaan?
Posts: 601
Ja idd, BWM heeft er al veel geld en tijd in gestoken..
En nu is het een keer niet Ferrari die het voor het zeggen heeft of iets verpest, wel ff wennen zeker? :P
Posts: 985
Gelukkig is Ferrari nooit het team dat tegenstemt.
Posts: 42
Ik vind ook dat Ferrari tegenwoordig iets te veel in het nieuws komt. Kan weinig goeds voorspellen wat betreft het KERS-systeem.
Posts: 247
Als de introductie nu nog wordt gedwarsboomt zijn we juist in de situatie beland dat er onnodig geld over de balk is gegooid! BMW en Williams zijn al erg ver met KERS en dat heeft juist hen een hoop geld gekost! U bent het niet verplicht om te ontwikkelen hoor meneer Domenicali, als je het niet voor elkaar hebt moet je een achterstandje in zien te halen!
Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een team, maar die houding van Domenicali de laatste maanden, zorgt er bij mij iig voor dat ik steeds minder sympathie voor dit team kan opbrengen. Ze hebben de zaken niet voor elkaar, en dus mnoet een ander team haar planning maar helemaal omgooien?? De geoliede machine die jean Todt en Ross Brawn (en vele meer, Barnard onder andere geloof ik) hebben neergezet in het tijdperk Schumacher begint ernstig te haperen!
Posts: 848
@johan:
Nou, dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. In feite stemt Ferrari wel TEGEN de introductie van KERS :o)
Posts: 1.016
Ach, zelfs Charrel en johan zijn niet bij de FOTA onderhandelingen aanwezig geweest. En dus zouden ze ook geen oordeel mogen hebben.
Feit is wel dat alle teams (behalve BMW) moeite hebben met de introductie van KERS. Feit is ook dat alle leden van de FOTA de afgelopen winter compromissen hebben moeten sluiten en (zware) concessies hebben moeten doen.
Want reken maar dat het voor Ferrari een zware consessie was om gedurende het seizoen niet meer te mogen testen en dus geen gebruik meer te mogen maken van hun thuisbaan Fiorani waarin ze veel geinvesteerd hebben.
Reken maar dat het een zware consessie voor Honda was dat ze dit jaar niet meer fulltime van hun 3 (ik herhaal Drie) kostbare windtunnels gebruik mogen maken en reken maar dat het een zware consessie voor McLaren is dat ze beperkt worden in hun gebruik van CFD computers en hun simulator waarvoor ze vele miljoenen van hun spaarbankboekje hebben moeten halen.
Heeft BMW ook dergelijke concessies moeten doen? Of hebben zij het recht als enige dwars te leggen omdat ze toevallig al veel geinvesteerd hebben in hun KERS systeem?
Posts: 247
Dat recht hebben ze zeker wel, anders hoeft er geen stemming plaats te vinden. Daarnaast is het gewoon veels te laat om dat nu nog te gaan verbieden. Want als het nu nog verboden wordt hebben de andere teams volgens jouw principe wel het recht om het aanstaande seizoen van BMW te vergooien, die jongens waren gewoon wakker, en zijn op tijd begonnen.
Posts: 985
Ik hoef niet bij de vergaderingen aanwezig te zijn. Er zijn talloze nieuwsberichten verschenen afgelopen jaren met de mededeling dat iets werd tegengehouden door Ferrari.
Gelukkig is Fiorano ook bedoelt voor de straatwagens van Ferrari en is dat circuit al genoeg jaartjes oud en Ferrai\'s duur genoeg om die kosten te dekken.
Daarnaast heeft BMW ook windtunnels, simulatoren en supercomputers, dus die worden daar dan net zo hard in beperkt als de rest.
Posts: 1.016
Waar het om gaat is dat Domenicali inzake KERS verwoord wat alle teams, behalve BMW vinden.
Iets dergelijks geld ook voor Di Montezemolo. Die is naast baas van Ferrari ook voorzitter van de FOTA.
Di Montezemolo en Domenicale zijn in dezen de boodschappers van het (FOTA) nieuws.
Helaas kunnen veel forumgangers dat onderscheid klaarblijkelijk niet maken. Maar troost je, daarmee bevind je je in \'goed\' gezelschap.
Toen Di Montezemolo namens de FOTA de kleine dictator (jullie weten wie ik bedoel) er op aansprak dat het graaien van de kleine dictator in de opbrengstenpot wel even iets minder kon, ook Ecclestone het onderscheid tussen FOTA en Ferrari even niet wist te maken en meteen begon met modder te gooien.
Maar nogmaals; lees eerst even, trek de juiste conclusies en don\'t shoot the messenger !
Posts: 11.414
Ik hoop steeds meer dat BMW gewoon de titel(s) pakt.
Posts: 277
@ Ramshoek
het verschil tussen KERS en de beperking van het gebruik van simulators, windtunnels en testdagen is dat die laatste beperkingen niet midden in de voorbereiding van het volgende seizoen werden beslist. Eenmaal het ontwerp van de nieuwe wagen begonnen is kan je de regels toch niet meer veranderen? da\'s niet eerlijk tegenover de teams die hun zaakjes in orde hebben.