Ferrari-president: "KERS is een fout"
- Gepubliceerd op 19 dec 2008 12:15
-
11
- Door: Rob Veenstra
De invoering van het systeem komt volgens de Italiaan gewoon te snel. KERS is een fout, aldus Di Montezemolo. Het moet wel ons doel zijn om die richting op te gaan met de ontwikkeling, maar het schema klopt niet. Het komt te snel en op het verkeerde moment.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 115
Ik vind KERS juist een van de weinige positieve dingen de laatste tijd. Dat er nu even geen geld voor is, is inderdaad wel jammer. Maar dit is juist mooi dat alle teams een technnisch hoogstandje kunnen bouwen en elkaar daar mee kunnen aftroeven.
Posts: 3
ja fantastisch, degene met het beste kers-systeem wint..
ik dacht juist dat we de andere kant op wilden, en dat niet degene met de allerbeste en duurste techniek moest winnen?
Posts: 115
Met alle respect Roderik, maar als je dat wil zien, kijk dan naar de A1GP. Formule1 is gewoon de beste auto wint, met de huidige aanpassingen is de rijder alweer belangrijker geworden (denk aan traction control verbod). De F1 moet echt geen verkapte A1GP worden, bah!
Posts: 11.414
Het komt helemaal niet te snel. Ferrari is gewoon te laat gestart met de ontwikkeling van KERS. Dat is hun fout niet die van KERS.
De teams zitten eerst te zeiken dat ze zich niet kunnen onderscheiden door de ontwikkelstop op de motoren. Dan hebben ze de kans om hun kunnen te tonen op een aanverwant gebied en dan gaat Ferrari wederom zitten mekkeren.
Ferrari begint echt een beetje zielig te worden door hier steeds weer over te beginnen.
Posts: 1.966
Zit wat in...maar kan dit ook een beetje gebaseerd zijn op lichte paniek bij Ferrari, gezien de testrestricities in 2009?
Posts: 30
Uhh, Mr. Di Montezemelo, het is toegestaan om volgend seizoen KERS te gebruiken, niet verplicht. Als het problemen opleverd stop dan nu met KERS voor maart 2009 en ga op de achtergrond door met ontwikkelen tot t perfect is en toegepast kan worden.
Wel raar trouwens dat Ferrari er veel problemen mee heeft en McLaren (ogenschijnlijk) niet. De twee topteams doen technisch toch niet echt voor elkaar onder.
Posts: 303
in de tijd van MS waren ze halverwege/3kwart van het seizoen al wk en konden ze de auto van het volgend seizoen al een eind ontwikkelen en testen nu het afgelopen seizoen tot de laaste race voor de rijders titel gegaan dus weinig kunnen doen aan ontwikkeling van de nieuwe wagen van 2009 dus naar mijn menig lopen ze een paar maanden achter en is er paniek en daar kunnen ze bij ferrari niet goed mee omgaan
Posts: 210
Aangezien ik de laatste tijd steeds meer van die berichten lees dat Ferrari niet blij is met het KERS systeem ben ik bang dat het een heel raar seizoen gaat worden voor de Italiaanse renstal.
Want stel je voor dat Mclaren het wel in orde heeft voor 2009 en Ferrari niet dan is er wel een groot verschil lijkt mij zo.
Posts: 5.792
Het zou minder geld moeten gaan kosten maar nu al reizen de kosten de pan uit de een koopt een heel bedrijf op en de andere doet het anders maar het kost verschrikkelijk veel geld.Ferarri zal denk ik gaan strarten zonder kers en als ik kubica moet geloven is het niet zeker dat een wagen die wel kers heeft sneller is .Wat ferarri zegt dat je beter zonder kers kan gaan rijden als met een slechte kers wat alleen maar kapotte en of langzamen wagen veroorzaakt.Het is ook veel te snel ingevoerd maar daat heeft mclren geen last van .Zelfs bmw die het toch ook niet onaardig doet in opzet met kers begint waarschijnlijk ook zonder aldus kubica
Posts: 303
ik hoop niet dat als ferrari slecht presteert dit seizoen dat de ferrari fans roepen van maar bmw/mclaren rijden met een (goed)werkend kers systeem...en als het ferrari niet lukt om het kers systeem voor elkaar te krijgen en gaan klagen bij vriendje FIA en ze besluiten het weer na een jaar in de prullebak te gooien vind ik dat ferrari/fia alle ontwikkelings kosten aan andere team\'s moeten terug betalen
Posts: 1
dan vraag je toch gewoon wat extra geld aan Ecclestone?