Ferrari-president: "KERS is een fout"
- Gepubliceerd op 19 dec 2008 12:15
-
11
- Door: Rob Veenstra
De invoering van het systeem komt volgens de Italiaan gewoon te snel. KERS is een fout, aldus Di Montezemolo. Het moet wel ons doel zijn om die richting op te gaan met de ontwikkeling, maar het schema klopt niet. Het komt te snel en op het verkeerde moment.
Trending nieuws
-
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.192 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (11)
Login om te reagerenJeffers
Posts: 115
Ik vind KERS juist een van de weinige positieve dingen de laatste tijd. Dat er nu even geen geld voor is, is inderdaad wel jammer. Maar dit is juist mooi dat alle teams een technnisch hoogstandje kunnen bouwen en elkaar daar mee kunnen aftroeven.
roderik11
Posts: 3
ja fantastisch, degene met het beste kers-systeem wint..
ik dacht juist dat we de andere kant op wilden, en dat niet degene met de allerbeste en duurste techniek moest winnen?
patrickl
Posts: 11.414
Het komt helemaal niet te snel. Ferrari is gewoon te laat gestart met de ontwikkeling van KERS. Dat is hun fout niet die van KERS.
De teams zitten eerst te zeiken dat ze zich niet kunnen onderscheiden door de ontwikkelstop op de motoren. Dan hebben ze de kans om hun kunnen te tonen op een aanverwant gebied en dan gaat Ferrari wederom zitten mekkeren.
Ferrari begint echt een beetje zielig te worden door hier steeds weer over te beginnen.
NathieF1
Posts: 1.966
Zit wat in...maar kan dit ook een beetje gebaseerd zijn op lichte paniek bij Ferrari, gezien de testrestricities in 2009?
Columnist Veritas
Posts: 30
Uhh, Mr. Di Montezemelo, het is toegestaan om volgend seizoen KERS te gebruiken, niet verplicht. Als het problemen opleverd stop dan nu met KERS voor maart 2009 en ga op de achtergrond door met ontwikkelen tot t perfect is en toegepast kan worden.
Wel raar trouwens dat Ferrari er veel problemen mee heeft en McLaren (ogenschijnlijk) niet. De twee topteams doen technisch toch niet echt voor elkaar onder.
f 1
Posts: 303
in de tijd van MS waren ze halverwege/3kwart van het seizoen al wk en konden ze de auto van het volgend seizoen al een eind ontwikkelen en testen nu het afgelopen seizoen tot de laaste race voor de rijders titel gegaan dus weinig kunnen doen aan ontwikkeling van de nieuwe wagen van 2009 dus naar mijn menig lopen ze een paar maanden achter en is er paniek en daar kunnen ze bij ferrari niet goed mee omgaan
peet
Posts: 210
Aangezien ik de laatste tijd steeds meer van die berichten lees dat Ferrari niet blij is met het KERS systeem ben ik bang dat het een heel raar seizoen gaat worden voor de Italiaanse renstal.
Want stel je voor dat Mclaren het wel in orde heeft voor 2009 en Ferrari niet dan is er wel een groot verschil lijkt mij zo.
felix50
Posts: 5.792
Het zou minder geld moeten gaan kosten maar nu al reizen de kosten de pan uit de een koopt een heel bedrijf op en de andere doet het anders maar het kost verschrikkelijk veel geld.Ferarri zal denk ik gaan strarten zonder kers en als ik kubica moet geloven is het niet zeker dat een wagen die wel kers heeft sneller is .Wat ferarri zegt dat je beter zonder kers kan gaan rijden als met een slechte kers wat alleen maar kapotte en of langzamen wagen veroorzaakt.Het is ook veel te snel ingevoerd maar daat heeft mclren geen last van .Zelfs bmw die het toch ook niet onaardig doet in opzet met kers begint waarschijnlijk ook zonder aldus kubica
f 1
Posts: 303
ik hoop niet dat als ferrari slecht presteert dit seizoen dat de ferrari fans roepen van maar bmw/mclaren rijden met een (goed)werkend kers systeem...en als het ferrari niet lukt om het kers systeem voor elkaar te krijgen en gaan klagen bij vriendje FIA en ze besluiten het weer na een jaar in de prullebak te gooien vind ik dat ferrari/fia alle ontwikkelings kosten aan andere team\'s moeten terug betalen
Sammie
Posts: 1
dan vraag je toch gewoon wat extra geld aan Ecclestone?