Franz Tost: "Nog lang geen beslissing over onze coureurs"
- Gepubliceerd op 20 nov 2008 10:35
-
9
- Door: Danny Sosef
Volgens Tost is het management van Toro Rosso er nog lang niet over uit welke coureurs de beste zijn, zo vertelde hij na afloop van de eerste wintertest aan F1Today.nl. Tost: "Het is een heel interessante week geweest. We hadden goede coureurs, een ontzettend snelle auto en de snelheid was bij alle coureurs duidelijk te zien."
Dat de keuze om een rijdersduo te kiezen niet makkelijk is was van Tost gezicht af te lezen. "We kijken naar alle aspecten; ervaring, snelheid maar net zo belangrijk is het imago van een coureur. De nationaliteit kan een rol spelen in opzicht van marketing. Het is nog lang niet beslist en ik heb ook geen directe indicatie wanneer de beslissing zal vallen. Dat kan vlak voor het einde van dit jaar zijn, maar ook begin 2009."
Trending nieuws
-
Ferrari en Verstappen gewaarschuwd: "Mercedes gaat terugkomen"
Ferrari heeft tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco een sterke indruk achtergelaten. De Ital...
06 jun 2026 10:46 -
Monteurs Verstappen schoten te hulp na zware crash
Het team van Red Bull heeft een goed gevoel overgehouden aan de vrijdag in Monaco. Max Verstappen kwam goed voor de d...
06 jun 2026 08:48 -
Audi waarschuwt Verstappen: "Onze auto is beter dan die van Red Bull"
Audi maakt volgens teambaas Mattia Binotto sneller stappen dan velen hadden verwacht. De Italiaan is bijzonder tevred...
06 jun 2026 11:22 -
Vasseur ontbreekt in Monaco vanwege medische redenen
Het team van Ferrari heeft nieuws gedeeld over de toestand van teambaas Frederic Vasseur. De Fransman zal vandaag van...
06 jun 2026 10:09 -
Ferrari wil niets weten van favorietenrol in Monaco: "Geen waarde aan hechten"
Ferrari liet tijdens de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco een uitstekende indruk achter, maar teambaas ...
06 jun 2026 09:26
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (9)
Login om te reagerenRoy-NL
Posts: 848
ai ai, daar gaan ze: \"in opzicht van marketing\"
Black Book
Posts: 1.825
ai ai ai? Is dat vreemd dan? Kijk is naar Honda, die willen een Braziliaan erin vanwege de zuid Amerikaanse markt.
Red Bull wil promo en aandacht in Japan, maar ook in Frankrijk. Afwachten is hoe belangrijk ze Zwitserland vinden vanwege Buemi :)
Bas
Posts: 14
Een heel verhaal waarin hij niet durft toe te geven dat ze nog een tijdje willen wachten om te kijken welke coureur uiteindelijk met de meeste centen aanklopt.
Roy-NL
Posts: 848
Nee, vreemd is dat absoluut niet. Maar vervolgens zijn ze wel zelf verwonderd als ze geen vooruitgang boeken tijdens het seizoen. Torro Rosso zou op basis van het afgelopen seizoen (Vettel) eigenlijk beter moeten weten.
Black Book
Posts: 1.825
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat Sato, Buemi en Bourdais geen snelle coureurs zijn, en doordat Vettel weg is het ineens minder zou gaan? :)
Milli
Posts: 297
Ik denk eerder dat ze meer tijd willen vanwege Buemi.
Voor mij is het vrij duidelijk dat Berger Buemi niet wil laten racen. Dat heeft hij lang geleden laten blijken toen hij zei dat enkel een GP2 kampioen waardig is van een F1 zitje. (Buemi eindigde niet eens in de top 3)
Het is Red Bull dat zo aandringt op Buemi. Daarom denk ik dat ze meer tijd willen om met RB te onderhandelen.
Buemi heeft al veel mogen testen de voorbije jaar en is keer op keer trager geweest dan Vettel, Bourdais en Sato. Hij is gewoon nog niet klaar voor de F1.
kombatunit
Posts: 859
Gewoon Bourdais het vertrouwen geven en dan Sato er naast. :)
Roy-NL
Posts: 848
@Black Book:
Simpelweg dat de keuze voor een coureur niet gebaseerd moet zijn op zijn nationaliteit, verder niets.
G-man6182
Posts: 133
Simpel toch? Sato en Bourdais! Beide zijn snel, dat hebben ze al meermalen bewezen in het verleden. En beide komen uit een \'belangrijk\' land. Wat wil je nog meer? Ik snap niet wat ze zien in Buemi!