FIA start biedingprocedure voor standaardmotor
- Gepubliceerd op 17 okt 2008 10:08
-
10
- Door: Rob Veenstra
Max Mosley, president van de federatie, sprak eerder al over de mogelijke invoering van standaardmotoren, al werd dat destijds nog gezien als een dreigement om de teams haast te laten maken met kostenbesparende maatregelen. Nu lijkt het er echter wel van te komen.
De FIA meldt: De FIA opent vandaag de biedingprocedure voor een nieuwe vaste leverancier voor motoren en versnellingsbaksystemen voor deelnemers aan het wereldkampioenschap Formule 1 voor 2010, 2011 en 2012. Meer details volgen spoedig op de site van de FIA.
Dit kan het vertrek van de grote autofabrikanten in de Formule 1 inluiden. McLaren-directeur Martin Whitmarsh vertelde eerder al: Dit zou een enorme impact op de sport hebben. Ik kan me voorstellen dat veel autofabrikanten dan uit de Formule 1 stappen.
Trending nieuws
-
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Verstappen ziet Red Bull stappen zetten: "Gaat beter"
Max Verstappen verraste vandaag vriend en vijand met de tweede tijd in de kwalificatie in Monaco. Verstappen kwam net...
06 jun 2026 18:24 -
Vrolijke Verstappen geeft hilarisch 'advies' aan Antonelli
Max Verstappen voelde zich na afloop van de kwalificatie in Monaco heel erg goed. Na zijn frustratie in Canada, was d...
06 jun 2026 18:54 -
Hamilton hoopte op meer in Monaco: "Ik heb echt alles gegeven"
Lewis Hamilton mocht na de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco tevreden zijn met de derde startplaats, maar he...
06 jun 2026 17:36 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.339 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (10)
Login om te reagerenilCovano
Posts: 214
ZIE HIER: HET EINDE VAN DE FORMULE 1! GOED ZO FIA!
Krommeduim
Posts: 50
Dom, dom, dom. De intenties zijn goed maar de oplossing is fout. En wat als bijvoorbeeld Ferrari alle motoren gaat maken? Dat zie ik ook niet zitten.
patrickl
Posts: 11.414
Ja als het vriendje van Max er als hoofd steward er met de belachelijke straffen niet voor zorgt dat formule 1 kapot gaat dan moet het maar via een standaard motor en dan alle (overige) autofabrikanten wegpesten.
Kan echt niet wachten tot die idioot met een paar maanden aftaait.
Realcomrad
Posts: 224
Hopelijk is dit enkel om de teams onder druk te zetten zodat ze verder gaan zoeken naar besparingen(in de genre van \"ik vraag 10 euro om er 8 te krijgen)!!! Zoniet kan dit wel eens het einde van de F1 betekenen.
Zou het niet mogelijk zijn om de F1 te organiseren buiten de FIA om, zoals er ooit eens is over nagedacht (meen dit eens ergens gelezen te hebben)?? (maarja, wat met de rechten, tv-gelden en de contracten met de circuits??)
jjgend
Posts: 155
Inderdaad de Formule 1 heeft niet lang meer te leven.
Hopen dat als dit door gaat, de constructeurs samen om de tafel gaan zitten en een nieuwe Raceklasse opzetten. ZONDER FIA EN BERNIE!! (en we noemen het F R, Formula Race) ;-)
Dan heeft autoracen op het hoogste niveau misschien nog toekomst.
NathieF1
Posts: 1.966
WTF???!!!Dit kan toch echt niet doorgaan, het hele fundament van de f1 met al zijn geschiedenis gaat zo de prullenbak in...Mosley wil de sport kapot maken en mag van mij snel het veld ruimen, wat waarschijnlijk toch niet gebeurd...Ik zeg: alle fabrikanten en teams, organiseer iets buiten die kl*te FIA om!!Duidelijk is dat naar teams en vooral naar FANS niet wordt geluisterd!
Kubica
Posts: 5.716
Ik raad alle leveranciers aan NIET te bieden. Belachelijk idee als het serieus is.
JackX
Posts: 1
BYE BYE ZWAAI ZWAAI formule 1 !!!! De zogenoemde koningsklasse van de autosport. De FIA doet er echt alles aan om deze sport te maken tot een lachertje. Zo zonde!!!
Roy-NL
Posts: 848
\"biedingprocedure\" Nee het gaat de FIA helemaal niet om het geld! Uche uche
Trieste ontwikkeling, want dit is echt F1 onwaardig (in ieder geval in mijn ogen en vele met mij getuige deze reacties). Maar genoeg negatiefs, bekijk het van de positieve kans: kun je net zo goed naar een SuperLeague Formula / A1GP / vul maar in race gaan kijken ... en dat is stukken goedkoper! ;o)
jack67
Posts: 31
Kunnen ze beter Nascar. Champcar of Indy car gaan rijden of om het even wat.Binnenkort is DTM waarschijnlijk leuker danF1.
Bij DTM mag een coureur tenminste nog wat