user icon

Ralf Schumacher: "Zege ten onrechte afgepakt van Hamilton"

  • Gepubliceerd op 09 sep 2008 10:40
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Ralf Schumacher heeft zich gevoegd bij de groep mensen die zich niet kunnen vinden in de strafmaatregel die McLaren-rijder Lewis Hamilton na de Belgische Grand Prix opgelegd kreeg. Schumacher: “Lewis verdiende om te winnen en ze hebben zijn zege ten onrechte afgepakt.”

De Duitser zegt in de Duitse krant Bild ook nog: “Ik vond het een eerlijke inhaalmanoeuvre. De titelstrijd is in een cruciale fase aanbeland. Mijn ervaring is dat Ferrari dan altijd de prioriteit van de Formule 1 krijgt, iets wat we in het verleden veel vaker hebben gezien en nu weer.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Paul

    Posts: 626

    Ben benieuwd wat beide broertjes hierover tegen elkaar zeggen wanneer ze niet in de media zijn?!?!?!

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 10:49
  • hehe heerlijk deze uitspraak. En gelijk heeft ie!!

    ik denk dat er nog vele rijders/verslaggevers hun mening gaan uitte in het voordeel van lewis....

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 11:09
  • Jane-Doe

    Posts: 32

    Jongens, het komt wel uit het sensatieblad de Bild?
    Het woord recht, kan snel veranderd worden door het woordje \"te\" of \"onte\" ervoor te plaatsen.

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 11:22
  • Iceman90

    Posts: 167

    Ralf Schumacher? Wie was da ook al weer?

    PS: hij moet dit wel zeggen nu hij voor Mercedes rijdt in de DTM.

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 11:33
  • je leest nu meerdere \"belangrijke\" / \"bekende\" personen die deze mening delen.....

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 12:18
    • Iceman90

      Posts: 167

      Belangrijk? waarvoor?

      Misschien voor je het gasthuis, maar niet voor de F1

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 12:32
    • Jane-Doe

      Posts: 32

      Belangrijk/ bekend voor wie?

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 12:35
  • lauda heeft in ieder geval meer waarde voor de f1 dan jij iceman....

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 13:47
  • rafael

    Posts: 2.217

    Er zijn er enkele die elke praten over de beelden, maar als je luistert hoe beide heren acceleren, dan hoor je dat Lewis gelijk opgaat met Kimi. Daar kun je niet echt zeggen dat hij inhoudt om Kimi voorbij te laten. Maar goed hoe dan ook, mijn inziens was 5 plaatsen terug op de grid voor de volgende GP gepaster geweest. Al was het alleen maar om die zinloze discussie van FIA/Ferrari te vermijden.

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 14:42
  • uit de data blijkt dat lewis 6km/uur langzamer ging

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 14:54
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... ik zit in ieder geval niet te wachten op de mening van Ralf Schumacher.

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 15:03
  • nick1084

    Posts: 273

    Ik vind al die uitspraken van mensen die ooit bij de formule 1 betrokken zijn niet zinvol, als er weer eens iets gebeurd. Je hoort ze de hele tijd niet en dan vinden ze het nodig om weer eens iets te zeggen.

    En 6km/ uur is toch echt te weinig die pak je in de sliptream makkelijk weer terug.

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 15:47
    • de witten

      Posts: 54

      Tja, enkel èchte toppiloten halen uit een slipstream van minder dan 0.00000000001 seconde zo een schitterende boost natuurlijk !
      Jammer dat die dan steeds weer worden gestraft..... tenzij ze in \'t rood rijden dan ...
      Best wel grappig allemaal hoor !

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 19:03
    • Koen

      Posts: 277

      die mensen worden natuurlijk gecontacteerd door de media. Waarom zouden ze dan hun mening niet mogen geven? als men het publicieerd zal het wel zijn dat het iemand interresseert. Jij zit hier nu toch ook te discussieren over zijn reactie? als het je niks uitmaakt wat ie zegt, negeer je dit artikel toch gewoon? dan had je toch niet eens op de link geklikt?

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 20:16
  • Wie is dit?

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 16:06
  • DarkShine

    Posts: 4

    Als de FIA Ferrari altijd bevoordeeld, waarom zijn de McLaren coureurs vorig seizoen dan niet de punten afgepakt?

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 16:53
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Omdat de spionage zaak het team betrof.. Niet de rijders zelf.. Hamilton heeft weinig te maken met de tekentafel en de diskettes die van andere teams komen. Bijkomend het feit, dat als hij het zou weten, dat hij dat nooit in de media zou uitten, dat zou hem namelijk z\'n baan kosten. Iets verder nadenken dan je neus lang is!

      @Iceman90,

      Ik neem aan dat die 90 staat voor je geboortejaar. Dat blijkt ook wel weer uit je reacties. Kom een keer met echt boeiende reacties als je wat volwassener bent en serieus op de topics in kunt gaan in plaats van je te richten tot de mensen die hun mening uiten (wat nog steeds mag in het vrije Nederland).

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 21:02
  • f 1

    Posts: 303

    ik zie maar weinig van onze vriend Jarmaine(zit stil te genieten van de mooie overwinning van Massa)

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 17:32
    • germain

      Posts: 1.748

      aahh hoor hem hoezo mooie overwinning van Massa je bedoelt het zeker sarcastisch want ik kon zeker niet tevreden zijn over de matige prestatie van Massa en ik denk hij ook niet. Dankzij een onterechte gegeven straf voor een terechte straf. Daarmee bedoel ik dat Lewis op een andere manier gestraft had moeten worden. Maar mensen ik zeg jullie alvast 1 ding de Ferrari bolides kunnen niet met regen omgaan zie Massa Silverstone en Kimi Spa. Als het dus regent gaan de rode rakkers (let maar op mijn woorden) gewoon niet snel genoeg en ze hebben weinig controle over de auto. Wordt het asfalt temperatuur koud wint Lewis wordt het warm dan wint Kimi of Massa.
      Voor de mensen die denken wat zit hij nou te lullen kijk Ferrari is alleen bestuurbaar als het droog is en McLaren kan met beide weersomstandigheden om.

      • + 0
      • 9 sep 2008 - 20:29
    • Als je enigzins andere artikels leest zie je dat ik daar nmeer zet dat ik niet blij ben dat massa zo wint.
      Dus ga niet altijd oordelen voordat je het echt weet.

      • + 0
      • 10 sep 2008 - 09:39
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Dat hij voor Mercedes rijdt in de DTM bedoel je? Die reactie van Iceman? Ja dat zou best kunnen, maar daar doelde ik niet op.. Bij Iceman doel ik op het feit dat hij nooit reageert op berichten maar op reacties van mensen en daar persoonlijk op in gaat. Laat hem eens met zinvolle reacties komen die echt over het bericht gaan! Misschien komt dit doordat hij de kl*ten verstand heeft van F1?

    • + 0
    • 9 sep 2008 - 21:33

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit