Ferrari-monteur komt er goed vanaf
- Gepubliceerd op 24 aug 2008 17:32
-
20
- Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen reed weg bij zijn pitstop terwijl het tanken nog bezig was. De monteur werd geraakt door Kimi's achterwiel en smakt tegen de grond, waarna hij wordt bedolven onder de brandstofslang. Toyota-arts Riccardo Ceccarelli ontfermde zich vervolgens over hem.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 32
gelukkig .... zou jammer zijn als ie er wat aan over hield omdat Kimi zijn kop er niet bij heeft!
Posts: 177
Grote blunder van Raikkonen... dat noemt zich dan wereldkampioen!
Posts: 167
Nou Dimitri, als je het zelf zoveel beter wilt, dan ga jij daar toch rijden? Kijken of het jou wel lukt.
Oke, dit is een fout van Kimi, maar zo laat hij ook zien dat hij maar een mens is.
Posts: 1.748
Het was een grote blunder maar dit kan de beste overkomen jongens. Vergeet niet Hamilton in Canada dat was ook een blunder
Posts: 23
Ja maar een f1 auto remt van 300 naar 50 heel erg hard maar van 70 in de pits naar 0 niet, Raikkonen had gewoon achter kubica moeten aansluiten hij had hem toch niet ingehaald op de uitrijstrook van de pits.
courours zijn bezig met het stuurtje met instellingen, een f1 auto heeft geen remlicht dus dan komen ze ineens wel erg dichtbij hij week uit naar links maar ja daar moetst raikkonen weers staan in plaats van achter kubica.
lewis for life!
arjan
Posts: 816
Haha lul maar wat zeg! Kimi en Kubica konden toch ook voor de streep remmen!
Posts: 626
sneu om nu weer over dit incident te beginnen/te verdedigen!
Was domme actie van Raikonnen, maar ach dit jaar maakt iedereen wel eens domme foutjes! Ferrari zit in moeilijk paket zo met de coureurs die om beurten scoren, moet veranderen anders is Hamilton weg!
Posts: 7.177
Correctie Achter Heikki :P
Posts: 985
Kijk het nog maar eens terug op je UPCboxje.. Kan je weer een correctie uitvoeren.
Posts: 7.177
Kimi reed achter Heikki... kubica voor heikki. En hij wou voor heikki eruit.
Posts: 626
Jermaine, jij hebt het over de race in Valencia. Het stukje waarop jij reageert gaat over Canada, dus je zit wel fout!
Posts: 7.177
Oh vandaar nee ik d8 het gaat hier om valancia en niet canada:P dan heb ik niks gezegd ik reageerde idd op valencia. maar ik had ik het niet fout alleen dacht ik dat het ergens anders over ging(A)
Posts: 1.748
kim was eerder hoor
Posts: 177
ik ben kimi fan (jij ook denk ik)
maar hij presteert de laatste tijd wel héél slecht,...
dit was gewoon en zware blunder, een wereldkampioen mag zo\'n foute niet make. ik hoop dat hij zich herpakt, maar ik vrees ervoor
Posts: 335
Blunder ja... Maar hij noemt zich niet alleen wereldkampioen, hij IS het. Het is natuurlijk ronduit belachelijk om dit incident (ja, een blunder) uberhaupt te verbinden aan het kampioenschap van vorig jaar, en zijn carriere uberhaupt. Hij lijkt er de laatste tijd niet geheel bij te zijn. Het incident van vandaag daarentegen was volgens mij echter vooral de wil om Kovalainen in te halen.
Posts: 32
En hij had het ook nog gered ook, maar goed het gebeurde niet, jammer en de monteur was er de dupe van.
En als Kimi fan wil ik de moed ook niet opgeven, want 13 punten is niet overkomenlijk, dat zagen we vorig jaar toch.
Posts: 23
ja maar als de lichten nog op rood/oranje staan moet je niet weg rijden, dan weet je dat de piststop nog niet klaar is ,
rond uit een blunder.
Als ik de FIA was dan zou ik eisen van ferrari dat ze weer een lollipop gebruiken. Want met massa en sutil ging het ook niet lekker
Posts: 2.250
Het was duidelijk Kimi\'s fout. In een on-board beeld van het incident zag je het lichtje (dat de lollypopman vervangt) nog op rood staan, Kimi vertrok te vroeg. Niks mis met het licht.
Posts: 6
Alweer een blunder van Kimi.....
Posts: 40
Heeft Ferrari niet standaard een eigen arts bij?
Wel goed dat zo\'n Toyota man meteen inspringt om zijn ding te doen.
Verder heb ik nagenoeg iedere F1 rijder (inclusief de legendarische kampioenen) dit soort fouten zien maken....dus zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn, toch?
Komend weekend 24 H op Cirquit Zolder ...Redbull pitstop-game