Ferrari-monteur komt er goed vanaf

  • Gepubliceerd op 24 aug 2008 17:32
  • 20
  • Door: Dennis Roke
Zojuist is bekend geworden dat de Ferrari-monteur die tijdens de Grand Prix van Europa in Valencia werd aangereden door Kimi Raikkonen er goed vanaf is gekomen. Onderzoeken in het medisch centrum wezen uit dat hij een lichte voetblessure heeft opgelopen en daarnaast klaagt over pijn in zijn rug. Een woordvoerder heeft mede gedeeld dat hij naar het ziekenhuis wordt vervoerd voor meer onderzoeken.

Kimi Raikkonen reed weg bij zijn pitstop terwijl het tanken nog bezig was. De monteur werd geraakt door Kimi's achterwiel en smakt tegen de grond, waarna hij wordt bedolven onder de brandstofslang. Toyota-arts Riccardo Ceccarelli ontfermde zich vervolgens over hem.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Dennis M

    Posts: 32

    gelukkig .... zou jammer zijn als ie er wat aan over hield omdat Kimi zijn kop er niet bij heeft!

    • + 0
    • 24 aug 2008 - 17:38
  • Dimii

    Posts: 177

    Grote blunder van Raikkonen... dat noemt zich dan wereldkampioen!

    • + 0
    • 24 aug 2008 - 17:52
    • Iceman90

      Posts: 167

      Nou Dimitri, als je het zelf zoveel beter wilt, dan ga jij daar toch rijden? Kijken of het jou wel lukt.
      Oke, dit is een fout van Kimi, maar zo laat hij ook zien dat hij maar een mens is.

      • + 0
      • 24 aug 2008 - 19:55
      • germain

        Posts: 1.748

        Het was een grote blunder maar dit kan de beste overkomen jongens. Vergeet niet Hamilton in Canada dat was ook een blunder

        • + 0
        • 24 aug 2008 - 21:41
        • ari

          Posts: 23

          Ja maar een f1 auto remt van 300 naar 50 heel erg hard maar van 70 in de pits naar 0 niet, Raikkonen had gewoon achter kubica moeten aansluiten hij had hem toch niet ingehaald op de uitrijstrook van de pits.
          courours zijn bezig met het stuurtje met instellingen, een f1 auto heeft geen remlicht dus dan komen ze ineens wel erg dichtbij hij week uit naar links maar ja daar moetst raikkonen weers staan in plaats van achter kubica.

          lewis for life!

          arjan

          • + 0
          • 24 aug 2008 - 22:39
          • AndreasF1

            Posts: 816

            Haha lul maar wat zeg! Kimi en Kubica konden toch ook voor de streep remmen!

            • + 0
            • 25 aug 2008 - 07:38
          • Paul

            Posts: 626

            sneu om nu weer over dit incident te beginnen/te verdedigen!

            Was domme actie van Raikonnen, maar ach dit jaar maakt iedereen wel eens domme foutjes! Ferrari zit in moeilijk paket zo met de coureurs die om beurten scoren, moet veranderen anders is Hamilton weg!

            • + 0
            • 25 aug 2008 - 08:26
          • Correctie Achter Heikki :P

            • + 0
            • 25 aug 2008 - 08:33
            • johan

              Posts: 985

              Kijk het nog maar eens terug op je UPCboxje.. Kan je weer een correctie uitvoeren.

              • + 0
              • 25 aug 2008 - 09:11
              • Kimi reed achter Heikki... kubica voor heikki. En hij wou voor heikki eruit.

                • + 0
                • 25 aug 2008 - 09:56
                • Paul

                  Posts: 626

                  Jermaine, jij hebt het over de race in Valencia. Het stukje waarop jij reageert gaat over Canada, dus je zit wel fout!

                  • + 0
                  • 25 aug 2008 - 10:39
                  • Oh vandaar nee ik d8 het gaat hier om valancia en niet canada:P dan heb ik niks gezegd ik reageerde idd op valencia. maar ik had ik het niet fout alleen dacht ik dat het ergens anders over ging(A)

                    • + 0
                    • 25 aug 2008 - 10:49
          • germain

            Posts: 1.748

            kim was eerder hoor

            • + 0
            • 25 aug 2008 - 16:27
      • Dimii

        Posts: 177

        ik ben kimi fan (jij ook denk ik)
        maar hij presteert de laatste tijd wel héél slecht,...
        dit was gewoon en zware blunder, een wereldkampioen mag zo\'n foute niet make. ik hoop dat hij zich herpakt, maar ik vrees ervoor

        • + 0
        • 24 aug 2008 - 23:13
    • dude

      Posts: 335

      Blunder ja... Maar hij noemt zich niet alleen wereldkampioen, hij IS het. Het is natuurlijk ronduit belachelijk om dit incident (ja, een blunder) uberhaupt te verbinden aan het kampioenschap van vorig jaar, en zijn carriere uberhaupt. Hij lijkt er de laatste tijd niet geheel bij te zijn. Het incident van vandaag daarentegen was volgens mij echter vooral de wil om Kovalainen in te halen.

      • + 0
      • 24 aug 2008 - 20:19
      • Jane-Doe

        Posts: 32

        En hij had het ook nog gered ook, maar goed het gebeurde niet, jammer en de monteur was er de dupe van.
        En als Kimi fan wil ik de moed ook niet opgeven, want 13 punten is niet overkomenlijk, dat zagen we vorig jaar toch.

        • + 0
        • 24 aug 2008 - 21:25
      • ari

        Posts: 23

        ja maar als de lichten nog op rood/oranje staan moet je niet weg rijden, dan weet je dat de piststop nog niet klaar is ,
        rond uit een blunder.
        Als ik de FIA was dan zou ik eisen van ferrari dat ze weer een lollipop gebruiken. Want met massa en sutil ging het ook niet lekker

        • + 0
        • 24 aug 2008 - 22:35
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Het was duidelijk Kimi\'s fout. In een on-board beeld van het incident zag je het lichtje (dat de lollypopman vervangt) nog op rood staan, Kimi vertrok te vroeg. Niks mis met het licht.

    • + 0
    • 24 aug 2008 - 19:11
  • Comodino

    Posts: 6

    Alweer een blunder van Kimi.....

    • + 0
    • 24 aug 2008 - 19:21
  • P Smulders

    Posts: 40

    Heeft Ferrari niet standaard een eigen arts bij?
    Wel goed dat zo\'n Toyota man meteen inspringt om zijn ding te doen.

    Verder heb ik nagenoeg iedere F1 rijder (inclusief de legendarische kampioenen) dit soort fouten zien maken....dus zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn, toch?

    Komend weekend 24 H op Cirquit Zolder ...Redbull pitstop-game

    • + 0
    • 26 aug 2008 - 11:04

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar