Bourdais: "Ik zit dichter bij Vettel"

  • Gepubliceerd op 11 aug 2008 17:28
  • 24
  • Door: Dennis Roke
Sebastian Bourdais zegt dat hij nu dichter bij teamgenoot Sebastian Vettel zit dan voorheen. De Fransman zegt moeite te hebben met de rijkarakteristieken van de nieuwe STR3, iets waar Vettel beter mee overweg kan. Volgens Bourdais onderstuurt de auto in snelle bochten en heeft de STR3 overstuur in langzame bochten.

Bourdais: "Iedereen heeft zijn eigen rijstijl en de mijne past niet zo goed bij de STR3. Het ene moment push ik niet hard genoeg, het andere moment wil ik te hard met de auto. Vettel kan zich daar beter op aanpassen. De laatste tijd concentreer ik me niet meer op het maken van grote stappen maar op het verbeteren van kleine details. Met deze werkwijze boek ik tot nu toe meer progressie dan voorheen."

Sebastian Bourdais scoorde twee punten bij zijn debuut in Melbourne, maar scoorde daarna niet meer. Sinds de introductie van de STR3 in Monaco wordt hij stelselmatig verslagen door zijn veel jongere teamgenoot.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Tijd om een andere coureur te zoeken die beter bij de rijkarakteristieken van de nieuwe STR3 past ...

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 08:23
  • Beetje mee eens. Laten we eerlijk zijn hiju kan rijden maar ik mag die gast niet na dat champcar gedoe dat hij niet eens een hand kan geven als hij verslagen is.

    Ik vind ook dta hij zich gewoon aan hoort te kunnen passen aan een wagen.

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 08:32
  • johan

    Posts: 985

    Ik ken nog wel iemand die geen hand geeft als hij zich gekwetst voelt. En ik noem geen naam, maar de hint is heel veel.

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 09:46
    • Hahaha wie dan? En ik vind niet dat je je gekwetst moet voelen als je verslagen bent in een race. Dat is juist leuk want dan weet je dat je jezelf moet verbeteren

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 10:03
    • Haha, hint erg duidelijk. Kg zou ook kunnen....

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 10:46
  • germain

    Posts: 1.748

    Fernando Alonso

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 10:12
  • dnhems

    Posts: 67

    Massa

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 10:59
  • dnhems

    Posts: 67

    Jermaine, jij baseert je anti-bourdais gedachtes alleen op 1 conflict.
    ik zou wel eens willen weten hoe lang je Bourdais al volgt? want er komt veel onzin uit je.

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 11:01
    • Ik keek niet lang naar hem. EN ja daar basseer ik het op omdat doornbos hem eerlijk had verslagen!

      En ook veel onzin sorry maar ik zeg maar 1 ding dat is niks veel onzin!

      Dat jij mijn commentara niet mag jou mening dat je het niet met mij eens bent jou mening maar dat maakt mijn commentaar nog geen \"onzin\"

      Daarnaast heeft massa dit 1 keer gedaan na het gevecht op de baan met alonso! Dat klopt maar daar was een gevecht bezig.

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 11:45
      • johan

        Posts: 985

        Is dat niet hetzelfde dan? Allebei 1 keer?

        Wel flauw dat er mensen mijn hint verraden :P

        • + 0
        • 12 aug 2008 - 12:31
        • Nou hij was altijd al meer agresiev in champcar vandaar

          • + 0
          • 12 aug 2008 - 13:30
          • johan

            Posts: 985

            Nou ik volg Bourdais al wat langer dan 2 jaar en volgens mij is hij een behoorlijk aardige gast. Dat met Doornbos was inderdaad kinderachtig. Maar dat agressieve?

            Hij heeft wel eens nasty gedaan tegen Tracy, maar dat zou iedereen gedaan hebben, als je 2 races achter elkaar eraf gerost wordt door die idioot. Tracy is toch wel de grootste flapdrol uit de champcar geweest.

            • + 0
            • 12 aug 2008 - 14:06
            • Nou ik zag zeg maar wat filmpjes dat hij tekeer ging en gewoon een paar keer gasten duwde enz.

              • + 0
              • 12 aug 2008 - 14:35
              • johan

                Posts: 985

                Precies, die \"gast\" was Tracy. Maar je hebt het niet goed genoeg gevolgd.

                • + 0
                • 12 aug 2008 - 15:25
                • Mm ok :)
                  Maar daarom heb ik het niet super op hem. Daar integen is hij wel erg sterk in champcar:)

                  • + 0
                  • 12 aug 2008 - 15:36
        • Het verschil is ookd at doornbos een hadn wou geven. Hij weigerde hem. Dat is een verschil met dat ze het allebei niet willen geven

          • + 0
          • 12 aug 2008 - 14:34
          • johan

            Posts: 985

            \"Heel veel\" zou die hand ook niet hebben gegeven. Maar laten daar mee ophouden.

            • + 0
            • 12 aug 2008 - 15:23
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Tsja als het over Massa gaat zijn er altijd geldige excuses.

        • + 0
        • 12 aug 2008 - 12:44
  • Paul

    Posts: 626

    Jermaine... ik had me voorgenomen, in ieder geval deze week, niet meer op je te reageren. Maar lees ik nu goed dat jij met twee maten meet? Dit meen je niet? <br />
    Bourdais geeft geen hand na verslagen te zijn en je schreeuwt moord en brand. Massa doet hetzelfde en je voert als reden aan dat hij met een gevecht bezig was? Waar heb je het toch over echt?

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 13:13
    • ... Ik heb het erover dat hij in champcar gewoon meer geweldadig was.

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 13:30
    • En vergeet niet jij begon over mij te praten zonder ik wat had gezegd of wat dan ook. Zie artikel van massa

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 14:13
  • Haha Jermaine, ben echt blij met je gast, jij weet wat een forum levend houden betekent :p! Wat betreft het artikel, weet niet of hij (Bourdais) nog voldoende tijd heeft om die kleine stapjes te maken...Het is juist nodig dat hij een grote stap maakt, want hij mag anders echt van geluk spreken als hij in 2009 nog in die wagen zit!

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 15:36
    • Hahah tenminste iets positief he:P Helaas kwam mijn andere reactie er niet wat ik nog steeds raar vind:P

      • + 0
      • 12 aug 2008 - 16:07
  • germain

    Posts: 1.748

    Hoe maak ik hier een einde aan

    • + 0
    • 12 aug 2008 - 16:00

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar