Hamilton gaat voor tweede overwinning op rij
- Gepubliceerd op 01 jun 2008 15:18
-
6
- Door: Dennis Roke
Hamilton: "Het circuit in Canada is een van mijn favorieten en ik heb er natuurlijk goede herinneringen aan vanwege mijn allereerste pole position en overwinning in 2007. Ik hoop dat we er dit jaar weer snel zullen zijn. Vorig jaar was een fantastische ervaring, maar ik vind dat ik als coureur ben gegroeid sindsdien en ik werk ook beter samen met het team."
Hamilton staat momenteel aan de leiding van het kampioenschap, drie punten voor op regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen.
Teamgenoot Heikki Kovalainen hoopt in Canada eindelijk weer eens een goed resultaat af te leveren na drie teleurstellende races in Spanje, Turkije en Monaco. De jonge Fin scoorde in die races slechts een enkel WK-punt. "Ik kom naar Montreal met het doel een goed resultaat te halen voor het team. De afgelopen races ging er iedere keer wel iets mis, ik hoop dit keer onze goede snelheid om te zetten in een goed resultaat," aldus Kovalainen.
Trending nieuws
-
Rol van Albon bij Williams lijkt uitgespeeld: Meerdere teams in gesprek met Britse Thai
Alexander Albon is mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij Williams. De Britse Thai zou volgens meerdere geluiden...
10 jun 2026 14:46 -
Ferrari laat rookie rijden in auto Hamilton in Barcelona
Lewis Hamilton slaat aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona over. De Britse zevenvoudig wereldkampio...
10 jun 2026 17:22 -
Antonelli vreesde Verstappen: "Mercedes wilde mij naar Williams of Alpine sturen"
Kimi Antonelli heeft onthuld dat hij tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes serieus vreesde voor zijn toekomst in d...
10 jun 2026 16:46 -
Hamilton voorbij aan Russell in WK-stand: "Maar Mercedes verslaan wordt moeilijk"
Lewis Hamilton heeft na de Grand Prix van Monaco een opvallende mijlpaal bereikt. Dankzij zijn tweede plaats in het p...
10 jun 2026 15:24 -
Belgisch Viaplay-alternatief vooralsnog niet geblokkeerd
Viaplay stond afgelopen week in het middelpunt van de aandacht nadat duidelijk werd dat RTL Duitsland werd geblokkeer...
10 jun 2026 16:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.324 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (6)
Login om te reagerenfelix50
Posts: 5.792
Zoveel mazzel dat hij in monaco had zie ik niet zo gauw gebeuren in Canada .Laten we eerlijk zijn normaliter had hij nooit gewonnen daar maar het blijkt dat monaco een circuit is voor degene die de meeste mazzel heeft.Gunnen doe ik het hem wel want het kampioensschap word daar spannender van en daar gaat het tenslotte om nietwaar
steelowboy
Posts: 11
zoveel mazzel was dat ook weer niet hoor! het team had gewoon een goede tacktiek gekozen nadat hij zijn band kapot reed.
Lewis Hamilton
Posts: 150
Wat een zielige reactie, echt waar een raikkonen fan die het niet kan hebben dat raikkonen gewoon niet kan hebben dat raikkonen al weer door massa verslagen wordt en al weer door hamilton en ondertussen niet meer de leider is in het kampioenschap weet je wat mazzel is? De titel van raikkonen vorig jaar dat is mazzel.
patrickl
Posts: 11.414
Hamilton had hooguit mazzel dat de Ferrari coureurs op race dag niet echt in vorm waren.
Als je denkt dat hij ergens anders mazzel had dan moet je echt nog maar even narekenen waar hij dan \"mazzel\" had. Loop dan ook even de pitstops weer langs. Zul je zien dat het met \"mazzel\" reuze meevalt.
Jermaine
Posts: 7.177
Elke race heeft mazzel nodig. Alles moet mee zitten en als iemand van je revalen minder gaat heb je ook een deel mazzel. Maar veranderd niet echt dat Mazzel hamilon de hele wedstrijd heeft gegeven. Sure was de gele lag er niet toen massa uitlipe was het misschien anders gelopen maar dan nog.
patrickl
Posts: 11.414
Hamilton heeft gewoon niet veel tijd verloren met die lekke band. Geen extra stop (gewoon slim de strategie aangepast) en het gebeurde vlak voor de pitstraat. Hij had helemaal geen safety car situatie nodig om dat tijdsverlies ongedaan te maken.
Die lekke band heeft uiteindelijk waarschijnlijk net zoveel tijd gekost als die keer dat Massa rechtdoor schoot.