A1GP-baas en Mallya met elkaar in de clinch
- Gepubliceerd op 02 mei 2008 09:14
-
5
- Door: Rob Veenstra
Mallya reageerde daarop met een uitgebreide verklaring: Ik heb me vermaakt met de uitlatingen van meneer Teixeiera over hoe het Indiase volk motorsport in zijn algemeen en de deelname van Force India aan de Formule 1 moet beleven. De heer Teixeira kan zich beter beperken tot zijn eigen land Zuid-Afrika of zijn zelf opgezette raceserie, wat niet meer is dan een standaard raceklasse. Hij probeert nu de Indiase jeugd te bereiken en aan te sporen om aan een klasse die niet kan tippen aan de GP2 of de Formule 1 mee te doen. Op die manier promoot hij de middelmaat voor kinderen met ambities voor de wereldtop.
Dat is pas een verkeerde boodschap, zeker gezien de alsmaar groeiden steun en belangstelling voor de Formule 1 en het Force India-team. Ik weet zeker dat Indiase coureurs kampioenschappen op het tweede of derde kunnen winnen, het gaat echter om zegevieren op het allerhoogste niveau. Ik kom door mijn bedrijven dagelijks in aanraking met honderden miljoenen inwoners van mijn land en ik pieker er niet over om hen te voeden met middelmaat of valse voorwendselen. In plaats daarvan moedig ik het hoogst haalbare aan en wil ik bewijzen dat een team uit India de competitie in de koningklasse van de autosport aankan en niet alleen succesvol kan zijn in een matige raceklasse als de A1 Grand Prix.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Tony Teixeira moet zelf maar een team kopen en dan mag hij praten want de a1 is nog lang geen f1
Posts: 11.414
Ha, ha, publiekelijk kijken wie de langste heeft.
Ik snap het hele verhaal rond die Tony Teixeira niet zo. Hij hoopte op een koopie reclame te kunnen maken voor zijn raceklasse. Nou gaat dat (wat mij betreft terecht) niet door en dan gaat hij ineens zitten katten.
De A1GP is qua snelheid en rijders nog het beste te vergelijken met de F3 series. Die wil je toch niet zo de F1 in laten stromen? Start dan een team in de GP2 ofzo.
Ik denk ook dat de meeste A1GP fans toch bovenal Formule 1 fans zijn, dus om nou over de F1 te gaan zeiken lijkt me publicitair niet echt een slim plan.
Posts: 75
Ik denk niet dat Mallya probeert te zeggen dat ze met Force India kunnen winnen , maar dat je wel een geboren winnaar moet zijn om in uberhaupt in de F1 te kunnen komen.
En op de weg naar de F1 dient er absoluut gewonnen te worden.
Posts: 234
Ik begin een boontje te krijgen voor Mallya. Wat heeft die kerel charisma zeg. En dan nog zo ownen in die discussie. Hij heeft helemaal gelijk imo.
Niemand kan in F1 komen en direct om de eerste plaats meestrijden. Tenzij je ferrari overkoopt ofzo, maar dat zou heel erg veel mensen op hun tenen trappen.
India moet gewoon vertegenwoordigt zijn in F1. Het subcontinent klopt aan aan de deur van de wereldmachten door zijn economische opgang. Het is maar best dat dit ook in de F1 zichtbaar is.
Nu ik er eens over denk, vind ik het raar dat China en de VS er niet bij zijn. VS heeft zo zn eigen voorkeuren qua autosport, maar China moet toch ook meespelen? Daar woont in godsnaam 1/6 van de wereldbevolking.
Als F1 een wereldsport wil zijn kan het niet een exclusief showgebeuren voor Europese en Japanse bedrijven zijn. Dus ipv Mallya af te zeiken moeten we zijn komst aanmoedigen.
Posts: 320
Hahahaha, die Mallya geeft even een lesje \"hoe knip en scheer je iemand in 8 zinnen\"
Prachtige statement en een pure vernedering voor de grote bek van Teixeira.