Video: McNish lovend over Robin Frijns
- Gepubliceerd op 08 feb 2014 12:37
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
"Die jongen kwam in de Formule Renault 2.0 en won deze klasse meteen. Vervolgens kwam hij in de Formule Renault 3.5 en ook deze won hij in zijn eerste poging. Vervolgens reed hij maar een paar races in de GP2-series door gebrek aan budget, en hierin won hij ook meteen zijn eerste race," vertelt McNish.
"Die kerel heeft alles gewonnen waar hij aan meedoet, maar op de een of andere manier is hij er nooit in geslaagd om een Formule 1-zitje te bemachtigen. Hij heeft nu de kans om zich te laten zien op de vrijdagen en ik verwacht dat hij erg snel zal zijn. Het zal lastig zijn om hem te volgen omdat hij aan de zijlijn staat, maar ik zou het zeker gaan doen," besluit de Schot.
Het interview is te zien in onderstaande video (vanaf 30.00)
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 333
Dat is wel gaaf van deze gast, eerder heeft Webber zich ook al zo positief uitgelaten. Ik hoop dat het gaat helpen.
Posts: 4.951
Zou mooi zijn ja.
Posts: 506
Omstreeks welke tijd word er over Frijns gesproken?
Posts: 506
al gevonden. op 30:00 is het
Posts: 294
Ik ga me dan ook niet verbazen dat hij over een tijdje voor audi of vw gaat rijden als hij de F1 niet haalt of dat dit merk als nog in de formule 1 stapt.
Als McNish, toch een belangrijk persoon binnen audi-successen dit gaat roepen!
Posts: 134
Ik ben wel benieuwd hoeveel vrijdagtrainingen hij krijgt en hoe zijn snelheid zich verhoudt ten opzichte van de racecoureurs!
Posts: 10.070
formula1.ferrari.c(...)each-3-race-reports
Max aan het einde.
Posts: 4.175
Het lijkt erop dat de mediamachine rondom Frijns eindelijk van de grond komt, en dat er steeds meer een hype begint te ontstaan rondom Robin.
Onder Werner moest Robin alle mediazaken zelf regelen, werdt totaal niet ondersteund of gepromoot. Onder Timo Gans is Frijns nu al vaker in de media terug te vinden dan vorig jaar het hele jaar zo lijkt. Meer en meer aandacht lijkt er te ontstaan.
Deels natuurlijk via rijders die het talent zien in Robin, maar ook rondom Robin zelf lijken er steeds meer interviews aangevraagd te worden, en onstaat er steeds meer aandacht, en wordt hij steeds vaker benoemd. Dat is deels zeker te danken vanwege een betere ondersteuning.
Robin zei vorig jaar nog dat hij alles zelf in de hand moest houden, en hij zich irriteerde aan sommige media die hem expres verkeerd interpreteerde. Nu lijkt het er meer en meer op dat de media zaken uit zijn handen wordt genomen en beter onder controle is.
Robin zelf is een jongen die vrij uitgesproken en recht voor de raap is, wat hem interessant en uniek maakt ten opzicht van al die zogenaamde mediavriendelijke rijders die we kennen in de F1. Dat kan een zwakte of een sterkte zijn. Vorig jaar was het z'n zwakte, maar met goede begeleiding kan het juist een imago versterkende kracht zijn. Kimi wordt erom geroemt...
Enige voorzichtigheid blijft wel belangrijk. Eerst presteren, dan praatjes... maar tot op heden staat Frijns in zijn recht in wat hij zegt.
En het is erg mooi dat andere mensen in de F1/autosport hem aankaarten.
Is de hype die uitbleef (vooral door slechte/geen media begeleiding) dan nu eindelijk toch begonnen?
Posts: 3.224
robin gaat dit jaar nog wel een race rijden voor caterham en wat zal er niet mooier zijn dat uitgerekend hij de eerste punten voor caterham binnen zal halen.
Posts: 338
Droom rustig verder....
Posts: 338
Wil hij een race mogen rijden voor Caterham dit seizoen, zal hij toch moeten dokken.
En geld heeft ie niet, dus dat gaat em niet worden Jacky.
Posts: 3.224
wacht maar af als koba en ericson niet gaan presteren zit frijns in die wagen.
Posts: 338
Ik help het je hopen Jacky, maar Frijns zal toch over de brug moeten komen met poen.
Posts: 7
Let maar op.. Frijns gaat hoge ogen gooien en zijn collega's in verlegenheid brengen:)
Posts: 1.039
Ik voorspel: als Kobayashi niet sneller is dan Frijns , ligt hij na een paar races eruit.
Posts: 561
Kobayashi zit in die auto door het geld wat hij meebrengt uit de crowdfunding. Volgens mij is Frijns nog altijd sponsorloos en dus realistisch gezien kansloos in de F1. Voor je het weet ben je weer een jaar verder en is ie 24. Tijd tikt ik zie het niet gebeuren. Max is de hollandse belofte als die er niet komt word het wel erg bizar.
Posts: 3.224
koba rijd gratis bij caterham mocht frijns tijdens de vrijdag trainingen een paar keer sneleer zijn dan zullen ze bij caterham hem wel een keer gaan inzetten tijdens een race.
Posts: 506
Jacky, weet je dat wel zeker? je moet eens in de cockpit van de Caterham kijken. Dan denk je wel anders.
Posts: 2.277
Gratis als in geen salaris ja, hij brengt wel degelijk geld mee kobayashi.
Posts: 3.224
@verstappen-gp waarom moet ik in de cockpit kijken? ik ben geen rijder,ik geef alleen aan mocht een van deze 2 rijders niet gaan presteren dan zie ik frijns toch wel een keer instappen want er moet dit jaar punt punten gehaald worden bij caterham anders gaat de stekker eruit.en ik schat frijns hoger in dan deze 2 rijders maar dat is mijn mening.
Posts: 17.675
Is dit de Engels versie van "Voorspellen met Allan"?