Het lijkt erop dat de eerste testdag voor Hamilton en Mercedes alweer ten einde is. Tot het moment van de crash reed Hamilton lekker rond, met een 1.27.820 als snelste tijd. Het tafereel doet denken aan de wintertests van 2013. Toen crashte de Brit omdat zijn remmen dienst weigerden.
Accidente de Hamilton que se baja del coche dolorido. Esperemos que esté bien... pic.twitter.com/cKJSWNPyXD
Nira Juanco (@njuancof1) 28 januari 2014
1

Reacties (46)
Login om te reagerenPosts: 1.668
Oei, dat is een behoorlijke klap geweest!
Posts: 7.033
Erg jammer, want Mercedes ging als enige vrij lekker. Ik denk niet dat Mercedes vandaag nog in actie kan komen aangezien de schade aan de auto. Maarja morgen weer een dag!
Posts: 10.089
Ik kon me ook al niet voorstellen dat dat ding stevig genoeg vast zat!
Wel zonde van die gruwelijke auto!
pbs.twimg.com/media/BfDLfqOIcAAfJla.jpg:large
Bron: L.Hamilton :P
Posts: 2.195
Mercedes leek t tot nu toe t beste voor elkaar te hebben.
Helaas voor hun kunnen dit soort dingen gebeuren. Dan vraag ik me meteen af of er dan iets mis is met de constructie van de nieuwe voorvleugel
Posts: 9.887
Lekker voor elkaar? Ze hebben vorige week al de "shakedown" gedaan op Silverstone en dus al een week met data voor handen.
Helemaal niet voor elkaar zul je bedoelen.
Posts: 7.033
Force India en Toro Rosso deden ook een shakedown. Slim toch? Ideaal moment om je auto op die manier de eerste kilometertjes te laten rijden. Het heeft mogelijk goed uitgepakt voor Mercedes want ze waren het enige team wat nog een beetje fatsoenlijk kon testen. Maar denk nou maar niet dat het je heel veel data oplevert.... Zeker niet als je zoiets gaat doen midden in het seizoen bijvoorbeeld. Tijdens zo'n filmdag gelden er bepaalde regels geloof ik, dus echt goed testen kun je niet.
Posts: 10.089
Ik kwam trouwens dit live verslag tegen op een andere site, en ik weet niet wat het betekend. ik vond het iig wel even komisch eruit zien
Time
12:27 We spoke too soon - Raikkonen is back out for Ferrari
12:26 A lull on track now in the aftermath of Hamilton's accident.
Posts: 10.532
even door google translate gehaald:" een stilte" dus
Posts: 2.095
@StevenQ oh, ik dacht al dat het weer over die neuzen ging ;-)
Posts: 13.329
Mercedes begon uitstekend. Gewoon om 09:01 uur gelijk de auto probleemloos een ronde over de baan sturen. En dat kunstje herhaalden ze vervolgens een keer of zes, zeven. Ook str en Sauber wisten probleemloos een ronde te rijden. Ferrari viel de eerste keer nog stil maar herstelde zich knap en begon daarna ook degelijk rondjes te rijden.
RB en McLaren en nog een paar teams waren nog niet in staat om in de ochtend te rijden.
Hami crashte uiteindelijk nog wel maar zo'n afgebroken neus hoort erbij. Niettemin denk ik dat Mercedes al behoorlijk goed op weg is. Hamilton zette een 1:27:8.. Op de klok.
Posts: 10.070
Volgens Ferrari mankeerde er niets aan de wagen, maar aan de data overdracht.
Posts: 13.329
@MR.Monza;
Ferrari ziet er toch sterk uit vind ik. De allereerste testdag gelijk een ochtend lang probleemloos rond rijden en tijden verbeteren, dat zegt wel iets. En het filmpje op YouTube waar Kimi zijn eerste rondje rijdt is heeeeeerlijk.
Posts: 5.875
@RIMMER: Probleemloos? naar buiten rijden en dan gelijk naar 4 bochten stil vallen ...., het is hoe je het ziet maar ik noem het nog niet probleemloos.
Posts: 5.887
Nou wel relatief probleemloos. Het enige probleem was data-overdracht van de telemetrie, waardoor ze hem uit voorzorg aan de kant zetten. Toen dat klaar was is er gewoon prima gepresteerd onder deze omstandigheden.
Dus als je dat een probleem noemt, wat heeft McLaren dan wel niet voor moeilijkheden.
Posts: 4.951
Tja, wat wil je anders van zo'n veredelde taxi?
Posts: 9.176
Je reacties de laatste tijd beginnen knap irritant te worden.
Posts: 1.510
Kan de redactie niet eens ingrijpen ten opzichte van deze haatdragende raddraaier. Het is nou wel eens mooi geweest.
Posts: 1.213
Waarschijnlijk heeft hij nog nooit in een Mercedes gereden. Zo'n fijn auto om te rijden en wellicht term Taxi, geeft hem een koppeling naar Mercedes en terecht! Maar om te zeggen dat het merk negatief is? Hoeveel gehandicapten en zieke mensen en schoolvervoer én nog steeds een luxe status voor de burgers. Doe dat maar na.
Posts: 4.951
Jullie roepen maar, ik blijf het een arrogant k**team vinden. Gelukkig dat het voor Hamilton goed afgelopen is, want dit had heel lelijk kunnen uitpakken.
Posts: 2.323
de nieuwe caterham zal binnen 10 minuten de baan op rijden.
Posts: 2.323
aha als je de b r o n er bij zet word die in je reactie uiteindelijk verwijderd
Posts: 2.095
foto's op twitter van koba en tony. We hebben er weer een aparte neus bij.
Posts: 863
Geef de voorvleugel maar weer de schuld! Het ligt namelijk nooit aan Lewis. Typisch gevalletje "externe locus"
Posts: 517
Ondanks de matige kwaliteit valt uit het filmpje toch redelijk duidelijk af te leiden dat dit in ieder geval geen driver error geweest kan zijn.
Posts: 1.510
Domme F1 fans op z'n best, gerespecteerde journalisten meldden de oorzaak, maar deze loser denkt het weer beter te weten.
Posts: 505
@BERTRAND GACHOT, Wat is je probleem idioot ?. Zeker een Hamilton hater.
Posts: 10.070
Flinke klapper zeg, Lewis gelukkig ok.
www.youtube.com/watch?v=8gZ5yRtxLJw
Posts: 2.323
de nieuwe williams zal ook spoedig de baan op komen
Posts: 2.877
Dejavu, vorig jaar crashte Hamilton ook tijdens de eerste testdag en was het na 15 rondjes over met de pret.
Posts: 2.877
Ooohhhh mijn God! Kijk de neus van Caterham!
TweetPosts: 7.033
what the....
Posts: 10.070
Aaaaaah, zeg dat het niet waar is!
Straks worden de GP's nog voor boven de 18.
Posts: 2.323
net of er een andere auto onder zit
Posts: 2.095
Zoals de Tyrrel 025, maar dan heel anders.
Posts: 2.323
eigelijk ziet die neus er best simpel uit ik kan me goed voorstellen dat die neus meer lucht onder de auto brengt als de andere neuzen
Posts: 2.095
tsja bij caterham dachten ze zoiets van "als we dan toch zo'n punt hebben, dan laten we hem maar wat nuttigs doen", en prompt plakten ze de voorvleugel er aan.
Posts: 9.887
Ze hebben het weer lekker voor elkaar bij Mercedes.
Vorige week een juist al een ?shakedown? op Silverstone gedaan waardoor ze vandaag vanaf de eerste minuut volledig aan de bak konden, rijdt die Hamilton die wagen meteen kort. Kan ie misschien ook niets aan doen, maar het nut van de ?shakedown? vorige week is nu dus nul.
Posts: 5.875
Hoezo nut van de shakedown nul? Hij heeft nog steeds de meeste ronden staan, en als de vleugel heel was gebleven hadden ze nog vrolijk rond gereden. Als je niets te zeggen hebt zeg dan ook niets, want je opmerking slaat echt nergens op...
Posts: 7.033
Maximo praat eens niet zo slap.
Posts: 505
@MAXIMO, waar heb je last van Maximo ?, begin normaal tegaan doen kerel, kappe!
Posts: 2.877
Haha, de Caterham is werkelijk een alien:D
De meest extreme neus die je maar kan bedenken, geweldig:-)
Posts: 929
ja idd hahhaah ziet er niet uit maar is misschien wel erg slim als ik erover nadenk, ik hoop dat ze dit jaar alleen wel punten gaan scoren.
Posts: 2.877
pbs.twimg.com/media/BfEnPqGIcAECcVa.jpg:large
Neusje van de zalm..
Posts: 2.877
De teams dachten, hoe krijgen we zoveel mogelijk lucht onder de neus?? De ontwerper van Caterham zat in zijn kamertje en dacht: "Hoe krijg ik een storm onder de neus??
Posts: 2.877
De teams dachten, hoe krijgen we zoveel mogelijk lucht onder de neus?? De ontwerper van Caterham zat in zijn kamertje en dacht: "Hoe krijg ik een storm onder de neus??
Posts: 2.877
De teams dachten, hoe krijgen we zoveel mogelijk lucht onder de neus?? De ontwerper van Caterham zat in zijn kamertje en dacht: "Hoe krijg ik een storm onder de neus??