user icon

Officieel: Brawn stapt op als teambaas bij Mercedes

  • Gepubliceerd op 28 nov 2013 10:03
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes heeft officieel naar buiten gebracht dat Ross Brawn zijn functie van teambaas neerlegt. De leiding van de Duitse renstal belandt formeel per 1 januari 2014 in handen van Paddy Lowe (technische zaken) en Toto Wolff (commerciële zaken).

Brawn legt uit: "De belangrijkste afweging bij mijn besluit om op te stappen als teambaas van Mercedes was of de timing juist was voor het team om het proces richting toekomstig succes voort te zetten. De plannen voor mijn opvolging kregen dit jaar een impuls met de komst van Paddy, waardoor ik met een gerust hart afstand kan doen van mijn verantwoordelijkheden en taken."

"Mercedes-Benz heeft veel geïnvesteerd in zowel personeel als infrastructuur voor onze faciliteiten in Brackley en Brixworth. Dankzij onze aanpak om die twee afdelingen nauw samen te laten werken bevindt deze renstal zich in een unieke uitgangspositie voor 2014 en ik ben trots dat ik heb bijgedragen aan de fundering daarvoor."

"2014 is ook het startpunt van een nieuw tijdperk in de Formule 1 en daarom vonden we dit het geschikte moment om de teamleiding over te dragen aan iemand anders. Ik heb het volste vertrouwen in een succesvolle toekomst voor Mercedes en ben blij dat ik een bescheiden rol bij de opbouw van dit team heb mogen spelen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Jammer. Hoop wel dat hij elders aan de bak kan. Zoals de eerdere geruchten Williams of Ferrari.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 10:25
  • Brawn komt wel weer bij Honda terecht denk ik.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 10:42
  • Al die dure jaren voor Mercedes is er géén prijs gekomen, zelfs niet met toprijders. Daar wordt uiteindelijk iemand op afgerekend of rekent die dat zichzelf aan staat er eigenlijk. Presteren moeten ze want nu alweer ruim vier jaar in de f1 dat team.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 10:55
    • De doelstelling van Mercedes was dit seizoen top4 bij de constructeurs en ze worden 2de. Er zitten zelfs een aantal overwinningen, podiums + veel pole positions tussen. Mercedes heeft dit seizoen een grote stap gezet. Een idee van hoe ver ze moesten komen? Het is gewoon knap wat ze hebben gepresteerd dit seizoen met een nieuw concept, terwijl iedereen hun goede basis verder ontwikkelde.

      Ik geloof niet dat Brawn moet vertrekken vanwege de prestaties van Mercedes. Er zijn gewoon teveel kapiteiten op 1 schip beland, en het was gewoon een kwestie van tijd dat er iemand sneuvelde.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:19
    • Wat een onzin reactie. Ze doen het toch steeds beter? En dit seizoen zelfs goed. Wat is het dit seizoen? Ik geloop 8 pole-positions en 3 overwinningen, dat is toch goed? Ben benieuwd wat jij dan onder presteren verstaat.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:20
    • Ik bedoel uiteraard de onzin reactie van Erwin de winnaar.. ;)

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:26
    • haha. Mijn reactie is wel overdreven ja. Misschien komt het zo op me over bedacht ik me omdat RedBull zo gigantisch heeft huisgehouden dat ik die overwinningen en pole positions zo magertjes vind. Wanneer er meer een mix was van overwinningen voor Ferrari, Mercedes, RedBull en nog wat teams kwam het al anders over.

      Blijft wel staan voor mij dat Brawn misschien de taak heeft meegekregen (zullen het nooit weten) om van het team een winnend team te maken met minimaal één prijs voor rijder of constructeur. Dat is niet gelukt en zal toch écht moeten gebeuren anders vrees ik exit Mercedes als team.

      Conclusie: doen het wel aardig maar tov RedBull doet iedereen het matig.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar