Verschillende rijders maken kans bij Caterham
- Gepubliceerd op 25 nov 2013 14:12
-
73
- Door: Jeroen Jonkers
Van der Garde kende naar eigen zeggen een seizoen met ups en downs, maar is over het algemeen tevreden over zijn eerste jaar in de koningsklasse. Of hij ook komend seizoen uitkomt in de Formule 1 is echter nog niet duidelijk.
Andere coureurs die volgens Autosport in verband worden gebracht met Caterham zijn Heikki Kovalainen en de Zweed Marcus Ericsson. Een opvallende kanshebber voor een stoeltje bij Caterham luistert naar de naam Robin Frijns.
Sinds Frijns' laatste GP2-race werd het stil rondom de Nederlander, tot vorige week bekend werd dat hij getest had in een DTM-bolide van Audi. Hoe serieus de kansen van Frijns bij Caterham daadwerkelijk zijn moet echter nog blijken, gezien het feit dat hij niet in staat is veel sponsors mee te nemen naar het Maleisische team.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson

Reacties (73)
Login om te reagerenPosts: 3.224
@vitesse misschien ga je nog gelijk krijgen ook je gaf het laatst al aan dat dit een mogelijkheid zou kunnen zijn 2 nederlanders in een team, we zullen het zien.
Posts: 3.224
Nadat Marcus Ericsson toegevoegd is aan het lijstje van Caterham komt er volgens het grote Autosport nog een extra kandidaat bij, namelijk Robin Frijns. Frijns die al een tijdje probeert een zitje te bemachtigen in de F1 zou zo een tweede kans krijgen nadat hij bij Sauber aan de kant werd geschoven voor de Rus Sergej Sirotkin.
Toch mag men zich serieuze vragen hierbij stellen. Caterham is er niet in geslaagd om de tiende plaats in het kampioenschap te behalen en loopt daarom een hoop geld mis. Het lijkt er dus op dat met 2014 in het vooruitzicht dat Caterham op zoek gaat naar coureurs met geld. Iets wat onze vriend Frijns dus niet heeft. Het gerenommeerde Autosport is meestal goed geinformeerd inzake deze materie. Misschien heeft het nieuwe management van Frijns op het laatste nippertje een sponsor gevonden?
Posts: 8.908
Frijns maakt alleen een kans indien hij voldoende sponsoring heeft. Het feit dat hij hier genoemd wordt is opmerkelijk en kan in mijn ogen slechts 1 ding betekenen, hij heeft sponsoring en wellicht ziet Boekhoorn ook wel iets in een double Dutch constructie als destijds bij Minardi. Wellicht dat Boekhoorn dus iets dieper in de buidel gaat in samenwerking met Mol en consorten om inderdaad Frijns eveneens daar onder te brengen. Het zal voor het team en de sport mooi zijn dat dat inderdaad gaat gebeuren. Tevens is het voor zowel Frijns als ook Giedo een goede graadmeter waar ze staan. Op ruwe snelheid acht ik Frijns echt vele malen beter en hij heeft bewezen snel te leren. Echter om een vergelijk te maken zij is het echt als een Vettel en Webber duo. Twee totaal verschillende rijders!
Posts: 158
@Lars75
Dit lijkt me een zeer plausibel verhaal.
Zeker nadat ik gister de TV Show heb gezien, en Marcel een zwak heeft voor mensen met passie en gedrevenheid.
Het zal me niets verbazen als McGregor na Tom Coronel, Giedo van der Garde nu ook Robin Frijns een stap in de goede richting duwt.
Vraag blijft echter of ze dan Williams F1 zullen blijven sponsoren
Posts: 13.929
Boekhoorn blaast dat iele mannetje uit Limburg zo omver.....
Posts: 2.877
En dat iele mannetje uit Limburg blaast op de baan de schoonzoon van Boekhoorn helemaal omver!:D
Die kan je in je zak steken Nothing;-)
Posts: 2.496
Beetje jammer dat F1 coureurs allemaal iele mannetjes zijn.
Posts: 13.929
Er valt voor Frijns niks op de circuits te blazen als Boekhoorn zijn portemonnee trekt!
Die kan jij in je zak steken \'FRIJNS\'! ;-)
Posts: 2.877
Zeg, probeer jij een witje voetje bij Boekhoorn te halen?
Zit je krap voor de kerst;-)
Posts: 294
Frijns? 3de coureur en jaartje GP2 voor Caterham? lijkt me toch prima. Enkele vrije trainingen rijden en wennen aan een nieuwe F1 auto. Zoveel steun en budget zal hij nog niet hebben om vast zitje te krijgen.
Posts: 3.224
het gaat hier om een race zitje,hij staat iedergeval op de lijst.
Posts: 1.579
@Hertogtwan
Goeie constructie, lijkt mij.
@Jacky
Het is inderdaad goed om genoemd te worden, zeker als Autosport de bron is (geen gossip medium).
Posts: 8.908
Het feit dat hij bij dit team genoemd wordt geeft aan dat het een optie is voor het team en dat kan enkel 1 ding betekenen, dat hij sponsoring gevonden heeft.
Posts: 2.877
Dat dacht ik dus ook @Lars
Posts: 2.263
Als iedere Nederlander nou 1 euro doneert..
Posts: 2.496
Misschien is er een (grote) nederlandse sponsor die 2 nederlanders in 1 team wel ziet zitten? Anders weet ik niet waarom Frijns in 1x bij Caterham op de lijst staat.
Posts: 616
Heineken past wel mooi by de livery.
Maar het is toch te hopen dat ze in iedergeval voor een bewezen coureur gaan zoals Heikki die wat puntjes binnen kan harken.
Posts: 7.074
@dementie
beetje in de war zeker??
HEIKKI heeft in de lotus al helemaal niks laten zien,laat staan in een caterham
Posts: 925
Bestaan Wilux en Trust eigenlijk nog? Haha, dat waren nog eens tijden (Doornbos/Koos Alberts).
Zonder grapjes, weer een Nederlander op de grid zou ik wel leuk vinden. Helemaal als er meer eer te behalen valt dan best of the achterhoede.
Ach, dromen staat vrij...
Posts: 616
@masturbarief1
Sarcasme...
Posts: 2.223
Nee DIMENSIE, die auto zal toch echt Grolsch groen moeten worden, hoewel ik vermoed dat Heineken meer geld vrij -zou kunnen- maken, als ze zouden willen?
Posts: 7.074
Heiniken doet geen F1,en het zal hun een worst wezen wie er rijdt,zie je met alle grote NL sponsors,alles behalve een nederlander
Posts: 152
Ik heb ooit eens begrepen dat er tussen de verschillende Nederlandse bierbrouwers de afspraak is dat ze geen autosport sponsoren. De duidelijke uitzondering daarop is natuurlijk Bavaria maar of die het budget en de wil hebben om iemand in de F1 te sponsoren weet ik niet. Tot zover hebben ze alleen autosport evenementen gesponsord.
Posts: 10.533
Bavaria sponsort ook city racing niet meer
Posts: 3.229
En zo moeten we dat gezwam aanhoren tot de auto\'s volgend jaar op 16 maart in Melbourne voor het eerst de pits uitrijden...
Posts: 2.877
Krijgen we wederom een double dutch bij Caterham en hebben Mol en Boekhoorn de handen in 1 geslagen?
Dat Autosport met dit bericht komt lijkt het toch een serieuze optie.
Posts: 294
Vraag me ook nog steeds af waarom Randstad Williams niet verlaat een NL coureur gaat steunen. Hadden in 1 en reclame voor iedereen. Jan Lammers wist ook altijd een auto met allerlei sponsoren te krijgen met de 24 uur van Le Mans door stukjes te verkopen, begrijp nooit waarom Nederlandse bedrijven zoiets nu niet kunnen opstarten.
Posts: 2.496
Wederom?
Posts: 2.877
Ik bedoelde, na Doornbos en Albers bij Minardi.
Posts: 3.224
ik heb het vermoeden dat mol en boekhoorn de strijbijl begraven hebben en er vol voor gaan giedo en frijns in een team te krijgen.
Posts: 3.224
moet zijn strijdbijl sorry.
Posts: 227
Hoewel het mooi zou zijn als we een dubble dutch zouden krijgen net zoals bij Minardi denk ik dat dit een zeer klein kansje is.
Ik ben echter wel van Mening dat Frijns een race zitje behoort te krijgen in de F1 of in de GP2. Ik zou er nog niet eens zo gek van staan te kijken als Frijns al snel een puntje zou pakken in de F1.
Posts: 7.074
Verhaal met Frijns gaat helemaal niet gebeuren
Posts: 9.925
Wacht maar af @MASF1;-)
Posts: 9.505
Nou ja, qua talent zouden ze natuurlijk direct voor Frijnas kiezen. Maar aangezien ze het geld hard nodig hebben heeft vdg een grotere kans lijkt me.
Posts: 3.224
@masf1 je begint hem toch niet te knijpen kerel.frijns komt er aan.
Posts: 7.074
Jacky zal best,maar ik geloof niet dat frijns een berg met geld heeft,als hij dat wel heeft,zat ie wel bij FORCE India
Posts: 3.224
force india is al voor zien @masf1
Posts: 9.925
Robin Frijns houd zelf de kaken stijf op elkaar en verstandig ook. Je moet pas iets naar buiten brengen wanneer je echt iets in handen hebt.
Ik verwacht nog wel een grote verrassing.
Posts: 7.074
Droom lekker verder!heb je geld voor nodig,en bij caterham heel veel geld
mocht frijns echt geld hebben dan had hij ook ergens anders kunnen tekenen
Posts: 9.925
Wie zegt dat Frijns geen geld heeft?
Als ik de reactie van Robin elders lees krijg ik er weer meer vertrouwen in en het hele stilzwijgen kan weleens een positief signaal zijn. Hoe dan ook, hij verdient het en gaat de vlag uit hier als het hem lukt!
Posts: 10.533
precies, het management van Frijns zal ook niet stilzitten en misschien hebben ze wel een sponsor gevonden.
Posts: 10.533
Ik zie op andere sites Pic ook genoemd worden bij Lotus.
ik denk dat dat de onzekerheid van Pic is want hij heeft al een contract bij Caterham, maar hij zou dus ook door zijn link met Renault naar Lotus kunnen.
Posts: 7.074
PIC gaat gewoon nergens heen,viel zwaar tegen,over en uit
Posts: 3.224
wat zal dat een strijd worden volgend jaar giedo tegen frijns heb er nou al zin in.:)
Posts: 10.533
@MasF1
hoger dan Giedo in het kampioenschap en Giedo verslagen in zowel de kwalifikaties als in de race.
als jij Pic vind tegenvallen, wat vind jij dan van Giedo?
en dat jaar meer ervaring is amper een excuus.
Giedo was verleden jaar al testcoureur bij DIT team en reed al diverse tests en vrije trainingen in die auto terwijl Pic in een vreemd team terecht kwam.
Posts: 7.074
@stevenQ
zie jou hier alleen als je wat over VDG te zeiken heb,meer heb je niet te melden!
Posts: 10.533
volgens mij hebben we het hier over Pic
maar goed: iedere keer val je mij aan op mij mening als je geen antwoord meer weet en dat is nogal zwak van je.
ik MOET Giedo blijkbaar ineens goed vinden omdat het een Nederlander is?
zo werkt het bij mij niet.
kijk eens naar de FEITEN en dan Pic heeft Giedo gewoon verslagen zowel in de kwalifikaties al in de races.
dus als jij Pic vind tegenvallen kan je Giedo ook nooit veel vinden(of wel soms?)
en als jij had opgelet had je gezien dat ik wel meer te melden heb, maar dan heb jij niks te zeiken kennelijk.
Posts: 3.224
@sennada silva kom er maar in:)
Posts: 7.074
@jacky
jouw dag kan niet meer stuk denk?
Posts: 3.224
\"masf1 ik wacht op een bevestiging van frijns zelf dan pas kan mijn dag niet stuk,maar ik denk dat er wat mooi,s aankomt en laten we eerlijk zijn mas 2 Nederlanders in de f1 zou toch mooi zijn of niet jij blij ik blij wat wil je nog meer.
Posts: 164
de discussie gaat weer helemaal nergens over . Echt weer Nederlands. Is er een kleine kans op 2 Nederlandse f1 coureurs.
Gaan er mensen zich druk maken om wie beter is blahblah!!
We zouden juist trots moeten zijn als het werkelijk gebeurt!! Wat interesseert het mij als frijns VDG om zijn oren rijdt!! Met zijn \" supertalent\'\' moet dat toch ook!!
Het zijn beide top coureurs anders kom je niet in de f1 ook niet met 200 miljoen!!
Wij mogen een F1 auto nog niet eens poetsen...
Posts: 18.535
\"Het zijn beide top coureurs anders kom je niet in de f1 ook niet met 200 miljoen!!\"
Max Chilton, Narain Karthikeyan, Tarso Marques en Tony Lavaggi vinden dit leuk.
Posts: 164
Niet dom lullen runningupthehill.
Ook chilton en karthekeyan zijn geen kampioens materiaal. Maar zijn wel degelijk goede coureurs.
Ze zijn misschien geen blijvend f1 materiaal. Maar ze kunnen echt wel een potje sturen.
Geloof me dat jij een f1 wagen met 250km echt niet op de weg houdt. Niemand van ons houdt zon wagen op de baan.
Dus misschien zijn ze minder dan de andere zoals een vettel alonso webber. Maar nog maals het zijn echt wel top coureurs . En dat zijn wij zeker niet dus niet zwammen
Posts: 2.277
@Denman
Ze hebben nog altijd stuurbekrachtiging, je doet net alsof ze zo zwaar sturen ;-)
Posts: 18.535
@denman21: Doe eens wat rustig.. Eerst en vooral was het volgens mij overduidelijk een geintje, ten tweede maakt een F1-wagen recht kunnen houden je nog geen topcoureur. Over Karthikeyan en Chilton kan je inderdaad nog discussiëren, maar types als Lavaggi, Ide, Rosset, Amati, Delatraz, ... Waren GEEN toprijders en die haalden gewoon op geld de F1. Geen van allemaal haalde ook maar enigszins een aansprekend resultaat. Legendarisch genoeg was Rosset ooit 13 seconden trager in een F1-wagen die er gemakkelijk 8 sneller kon. Dan ben je gewoon geen toprijder. Een vergelijk met mij is gewoon belachelijk, ik heb van F1-rijden of racen algemeen niet mijn baan gemaakt, dus ik word ook niet verwacht dat ding recht te houden. Dat een racer dat wel kan, maakt hem geen topper.
Posts: 505
Jammer dat ze de centen nodig hebben van deze 3e rangs paydrivers die ze nu hebben. Zou leuk zijn om te zien wat een paar echte talenten in de Caterham kunnen doen.
Posts: 2.635
Er is weer een geruchtje en hèèl Nederland denkt weer dat er wat van komt.
Als ik alles moet geloven rijd Caterham volgend jaar met 5 rijders.
Miss halen ze dan toch een puntje om Marussia te verslaan.
Posts: 2.877
Tweet van Autosport.cm journalist: \"Sounds like Caterham have been very impressed with what they have seen of Frijns. All depends on the \'deal\' now I guess\"
Laten we het hopen. Caterham zou enorme sier maken wanneer ze Frijns de kans geven.
Posts: 7.074
en gisteren was het ericsson,word gewoon vdg
Posts: 3.224
heiki en frijns :)
Posts: 2.877
Laten we het gaan zien Mas.
Posts: 7.074
NEE GEEN HEIKKI!!!
Posts: 2.877
MAS zijn droomduo voor Caterham zijn natuurlijk Pic en Heikki:-)
Posts: 7.074
droom verder frijns
Posts: 2.877
Oke, we kunnen volgens Joe Saward nog een naam aan het lijstje toevoegen. McLaren probeert Vandoorne bij Caterham onder te brengen.
Posts: 8.908
Wellicht dat Michiel Mol en Marcel Boekhoorn eens moeten gaan praten met David Hart. Die man heeft ook een enorme passie voor autosport en zit redelijk in de slappe was.
Posts: 3.224
die zit zeker niet in de slappe was,heeft ook een mooie collectie race auto,s en is eigenaar van dhg groep. de beton koning misschien dat hij ook nog kan helpen.
Posts: 5.727
Is die van Hart motoren? Arrows Hart?
Posts: 10.533
Nee, dat was Brian Hart(een Engelsman)
Posts: 1.985
Hoewel Van der garde in het begin mij totaal niet wist te overtuigen,heeft hij sinds Canada mooie dingen laten zien.. In Spa was ik verrast.. ik denk dat die jongen heeft laten zien dat hij volgend jaar een zitje verdiend bij z\'n team.. frijns? nee dank u.. Van der Garde en Vandoorne zou fijn zijn.. Belgie vs Nederland .. i\'d like it :)
Posts: 2.277
Vd garde wel frijns niet? Waar zit de logica?
Posts: 3.224
vandoorne nee dank je heb hem gevolgd in de worldserie,s maar kwam flink te kort tegen over magnussen.ok hij was een rookie maar zat wel bij fortec waar frijns dat jaar er voor kampioen mee was geworden.schat frijns toch wel wat hoger in dan vandoorne.