Jordan: ''Van der Garde en Ericsson rijden in 2014 voor Caterham"

Volgens voormalig teambaas Eddie Jordan verdedigen Giedo van der Garde en Marcus Ericsson in 2014 de eer van Caterham. Dit verkondigde Jordan op zaterdagavond aan de BBC.

Ericsson reed afgelopen seizoen voor het vierde achtereenvolgende jaar in de GP2-Series en behaalde dit jaar zijn beste eindklassering: een zesde positie. Ericsson zou echter voornamelijk interessant zijn voor Caterham omdat hij in staat is een flinke hoeveelheid sponsors mee te nemen naar de Maleisische renstal.

Charles Pic zou volgens Jordan het kind van de rekening zijn. Opvallend, gezien het feit dat de Fransman vorig jaar een 'meerjarig contract' zou hebben getekend met het team van Caterham. Pic erkende eerder al dat zijn toekomst bij Caterham geen zekerheid is. Waarschijnlijk zal hij deze winter weer in onzekerheid verkeren: "Ieder jaar is hetzelfde. We richten ons op de races en we doen ons best. We proberen een goed resultaat neer te zetten en wat er volgend jaar gebeurt zien we wel."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Zou mooi zijn voor Giedo. Helaas geen progressie, wel continuering. En wij hebben in ieder geval een landgenoot in de F1. Op Frijns hoeven we denk ik niet meer te rekenen wat F1 betreft.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 16:24
    • masf1

      Posts: 7.074

      zou het primna vinde

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 16:25
    • jacky

      Posts: 3.224

      op frijns reken ik ook niet meer,die zal wel dtm gaan rijden volgend jaar.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:05
  • Bij Jordan is het altijd giswerk, de ene keer krijgt hij gelijk de andere keren slaat hij de plank helemaal mis. Hij doet in principe niet meer dan dat velen hier op dit forum doen. Gewoon zaken bijelkaar rapen en daar een beeld uit vormen.
    Ik vind het maar een ouwe vent die in een midlifecrisis zit en ook nog eens een hele slechte smaak qua kleding heeft.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 16:42
    • lars75

      Posts: 8.908

      Maar wel één met meer kennis, ervaring en connecties in de F1 dan wij ooit met elkaar zullen kunnen krijgen!

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 19:56
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Op Sky Sports werd net gezegd dat Pic exit is bij Caterham.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 17:35
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Terecht. Hij wordt om zijn oren gereden door een debutant. Goed gedaan Giedo!

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 18:13
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Zoals Autosport al zei over vdg\'s seizoen: \'\'A decent season.\'\' en niets meer niets minder. Netjes gedaan.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 18:35
  • Cypher

    Posts: 2.195

    Laten we het hopen. Ericsson is ook niet iemand waar je echt bang voor hoeft te zijn. Matige pay driver. Zie hem als een soort Chilton

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 18:46
  • Ik zou voor Nasr en Frijns gaan:-)

    Wie het ook word, er gaat flink betaald moeten worden.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:15
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Frijns? Die is al historie in de F1 hoor...

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:31
    • lars75

      Posts: 8.908

      Nasr zou inderdaad een goede zijn, maar nu Massa blijft wordt zijn belang iets kleiner. Maar wanneer Nasr komt, kan Giedo komend jaar wel eens de volgende Pic zijn. Dan kan hij beter Ericsson als teamgenoot hebben.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:46
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wat een azijnpissers zijn het weer hier!

      Het is een grof schandaal voor de sport dat Hulkenberg aan het overleven is in de F1 en van reddingsboei naar reddingsboei moet zwemmen. En het is net zo\'n grof schandaal dat niemand een dergelijke boei richting Frijns kan gooien omdat men wel het budget had voor een bootje, maar niet voor reddingsmiddelen.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:48
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 het is nou haast wel zeker dat rf volgend jaar in de dtm gaat rijden:(

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:51
    • lars75

      Posts: 8.908

      Ja en ik denk dat hij daarnaast een testrol gaat krijgen ergens in de F1. Hij heeft de capaciteiten er voor om dat te gaan doen en met Fortec en Mercedes denk ik dat hij iets moois kan laten zien in het DTM.

      Mocht hij onverhoopt toch niet in de F1 komen, wat een grof schandaal zou zijn als je kijkt wat er allemaal wel komt te rijden, dan hoef je je niet te schamen voor een carriere zoals Jeroen Bleekemolen of Peter Kox heeft.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 22:59
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 ik hoop het echt dat hij er nog een test zitje uit kan persen dan blijft hij toch nog in beeld.dit is eigenlijk toch diep triest.

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 08:13
  • jacky

    Posts: 3.224

    het is dan wel te hopen dat die caterham volgend jaar mee kan komen met de middenmoot anders schiet het ook niet op,elke race achteraan rijden lijkt me ook niks.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 20:02
  • jacky

    Posts: 3.224

    voor de liefhebbers Giedo van der Garde is vanavond (21:20 uur op Nederland 1) te zien in de TROS TV Show van Ivo Niehe.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 20:49
    • masf1

      Posts: 7.074

      ik ga kijken jacky naar mijn held!!!

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:56
    • jacky

      Posts: 3.224

      ie gaat maar kieken mijn jongen veel plezier.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:05
    • masf1

      Posts: 7.074

      Jij niet jacky?morgen weer naar school natuurlijk

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:07
    • jacky

      Posts: 3.224

      @ masf1 deze uitzending is al weer van een paar maand terug,moet morgen weer werken mano we zijn niet allemaal werkeloos :)

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:13
    • masf1

      Posts: 7.074

      moet helaas ook weer werken,eigen baas

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:15

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (35)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar