Jordan: ''Van der Garde en Ericsson rijden in 2014 voor Caterham"
- Gepubliceerd op 24 nov 2013 16:20
-
23
- Door: Jeroen Jonkers
Ericsson reed afgelopen seizoen voor het vierde achtereenvolgende jaar in de GP2-Series en behaalde dit jaar zijn beste eindklassering: een zesde positie. Ericsson zou echter voornamelijk interessant zijn voor Caterham omdat hij in staat is een flinke hoeveelheid sponsors mee te nemen naar de Maleisische renstal.
Charles Pic zou volgens Jordan het kind van de rekening zijn. Opvallend, gezien het feit dat de Fransman vorig jaar een 'meerjarig contract' zou hebben getekend met het team van Caterham. Pic erkende eerder al dat zijn toekomst bij Caterham geen zekerheid is. Waarschijnlijk zal hij deze winter weer in onzekerheid verkeren: "Ieder jaar is hetzelfde. We richten ons op de races en we doen ons best. We proberen een goed resultaat neer te zetten en wat er volgend jaar gebeurt zien we wel."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 866
Zou mooi zijn voor Giedo. Helaas geen progressie, wel continuering. En wij hebben in ieder geval een landgenoot in de F1. Op Frijns hoeven we denk ik niet meer te rekenen wat F1 betreft.
Posts: 7.074
zou het primna vinde
Posts: 3.224
op frijns reken ik ook niet meer,die zal wel dtm gaan rijden volgend jaar.
Posts: 1.082
Bij Jordan is het altijd giswerk, de ene keer krijgt hij gelijk de andere keren slaat hij de plank helemaal mis. Hij doet in principe niet meer dan dat velen hier op dit forum doen. Gewoon zaken bijelkaar rapen en daar een beeld uit vormen.
Ik vind het maar een ouwe vent die in een midlifecrisis zit en ook nog eens een hele slechte smaak qua kleding heeft.
Posts: 8.908
Maar wel één met meer kennis, ervaring en connecties in de F1 dan wij ooit met elkaar zullen kunnen krijgen!
Posts: 4.951
Op Sky Sports werd net gezegd dat Pic exit is bij Caterham.
Posts: 2.368
Terecht. Hij wordt om zijn oren gereden door een debutant. Goed gedaan Giedo!
Posts: 2.263
Zoals Autosport al zei over vdg\'s seizoen: \'\'A decent season.\'\' en niets meer niets minder. Netjes gedaan.
Posts: 2.195
Laten we het hopen. Ericsson is ook niet iemand waar je echt bang voor hoeft te zijn. Matige pay driver. Zie hem als een soort Chilton
Posts: 9.925
Ik zou voor Nasr en Frijns gaan:-)
Wie het ook word, er gaat flink betaald moeten worden.
Posts: 2.368
Frijns? Die is al historie in de F1 hoor...
Posts: 8.908
Nasr zou inderdaad een goede zijn, maar nu Massa blijft wordt zijn belang iets kleiner. Maar wanneer Nasr komt, kan Giedo komend jaar wel eens de volgende Pic zijn. Dan kan hij beter Ericsson als teamgenoot hebben.
Posts: 8.908
Wat een azijnpissers zijn het weer hier!
Het is een grof schandaal voor de sport dat Hulkenberg aan het overleven is in de F1 en van reddingsboei naar reddingsboei moet zwemmen. En het is net zo\'n grof schandaal dat niemand een dergelijke boei richting Frijns kan gooien omdat men wel het budget had voor een bootje, maar niet voor reddingsmiddelen.
Posts: 3.224
@lars75 het is nou haast wel zeker dat rf volgend jaar in de dtm gaat rijden:(
Posts: 8.908
Ja en ik denk dat hij daarnaast een testrol gaat krijgen ergens in de F1. Hij heeft de capaciteiten er voor om dat te gaan doen en met Fortec en Mercedes denk ik dat hij iets moois kan laten zien in het DTM.
Mocht hij onverhoopt toch niet in de F1 komen, wat een grof schandaal zou zijn als je kijkt wat er allemaal wel komt te rijden, dan hoef je je niet te schamen voor een carriere zoals Jeroen Bleekemolen of Peter Kox heeft.
Posts: 3.224
@lars75 ik hoop het echt dat hij er nog een test zitje uit kan persen dan blijft hij toch nog in beeld.dit is eigenlijk toch diep triest.
Posts: 3.224
het is dan wel te hopen dat die caterham volgend jaar mee kan komen met de middenmoot anders schiet het ook niet op,elke race achteraan rijden lijkt me ook niks.
Posts: 3.224
voor de liefhebbers Giedo van der Garde is vanavond (21:20 uur op Nederland 1) te zien in de TROS TV Show van Ivo Niehe.
Posts: 7.074
ik ga kijken jacky naar mijn held!!!
Posts: 3.224
ie gaat maar kieken mijn jongen veel plezier.
Posts: 7.074
Jij niet jacky?morgen weer naar school natuurlijk
Posts: 3.224
@ masf1 deze uitzending is al weer van een paar maand terug,moet morgen weer werken mano we zijn niet allemaal werkeloos :)
Posts: 7.074
moet helaas ook weer werken,eigen baas