Column: Column: Albers trekt liever niet meer aan een dood paard
- Gepubliceerd op 09 sep 2014 12:44
-
17
- Door: Rob Veenstra
Volgens de officiële lezingen wil Albers meer tijd met zijn gezin doorbrengen. Dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben, maar de moedeloosheid zal de afgelopen maanden ook zijn toegeslagen. Caterham is er sinds de overname door Zwitserse en Arabische investeerders nauwelijks op vooruit gegaan. Bovendien heeft de renstal door het geschuif met coureurs aan sympathie verloren.
Het team met een Maleisische licentie kan elke financiële bijdrage goed gebruiken en verkocht het stoeltje van Kamui Kobayashi aan de hoogste bieder. De manier waarop dat gegaan is verdiende niet de schoonheidsprijs. Kobayashi kreeg pas op de woensdag voor België te horen dat hij niet zou rijden. Voor Monza deed Caterham met frisse tegenzin toch weer een beroep op de Japanner.
Beoogde coureur Roberto Merhi ontving namelijk niet de benodigde superlicentie en Andre Lotterer bedankte vervolgens voor de twijfelachtige eer. Aangezien een team niet meer dan vier coureurs per seizoen mag laten racen, om een duiventil te voorkomen, kon Caterham niet anders dan Kobayashi weer in te zetten. Dat hoorde hij weer pas op woensdag, terwijl hij op dat moment nog in Tokyo was.
Het waren twee enerverende maanden onder Albers. De erfenis die de Nederlander achterlaat bestaat er uit dat de auto onder het nieuwe management wel is verbeterd, maar meer dan Marussia verslaan zit er voor Caterham nog steeds niet in. En door het gehannes met de coureurs is de renstal de gunfactor helemaal kwijt, als dat niet al het geval was. Kobayashi heeft het in elk geval wel gehad met Caterham.
De gebeurtenissen bij Caterham dragen de handtekening van Colin Kolles. De Roemeense Duitser is een meester in overleven en daar richt hij zijn teams ook op in. Als daar gejojo met de rijders voor nodig is, dan zij het maar zo. Dus mag Merhi zich opmaken voor een debuut in Singapore. Albers maakt dat al niet meer mee. Hij koos eieren voor zijn geld. Een verstandige vlucht.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land ES
- Geb. datum 22 maa 1991 (35)
- Geb. plaats Castellon, ES
- Gewicht 76 kg
- Lengte 1,79 m
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Roberto Merhi
Team profiel
- Team naam Marussia
- Basis Banbury, Rusland
- Max Chilton 4
- Jules Bianchi 17
- Jules Bianchi 22
- Max Chilton 23
- Will Stevens 28
- Alexander Rossi 53
- Roberto Merhi 98
19.771 reacties op Marussia
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marussia

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 348
Misschien een beetje off-topic maar worden de vrijdagcoureurs ook meegerekend bij de 4 coureurs of gaat het enkel over de races zelf?
Posts: 2.788
Volgens mij mogen ze 4 Race rijders inzetten. De VT1 stoeltjes mogen ze nog steeds veilen.
Posts: 17.675
De titel klopt niet, het moet zijn
"Albers trekt liever niet aan paard dat reeds in verregaande staat van ontbinding is"
Posts: 3.846
''Volgens de officiële lezingen wil Albers meer tijd met zijn gezin doorbrengen.''
Ja,dan moet je sowieso geen baan nemen als teambaas!
Ik had begrepen dat zijn vrouw (ernstig?) ziek is en als je dan van hot naar her moet vliegen en zo'n drukke baan hebt is dat natuurlijk in de 1e plaats geen verstandig besluit geweest,maar ik weet verder eigenlijk niks over zijn prive situatie dus ik kan daar dan ook niet over oordelen waarom hij dit besluit in 1e instantie wel heeft genomen.
Posts: 3.186
Wat dacht je van een diplomatiek antwoord van Albers naar de journalisten
Posts: 2.091
Voor zover ik begreep was zijn vrouw ziek en ging het weer goed. Daarom heeft hij deze stap gemaakt.
Echter de ziekte is weer teruggekomen...
Daarnaast geloof ik ook wel dat afspraken niet nagekomen worden en dat alle regels aan alle kanten geschonden worden.
Posts: 89
www.telegraaf.nl/p(...)n_uitgezaaid__.html
Posts: 3.229
Dat bericht is een jaar oud, heb je nog nieuws?
Posts: 17.675
oei zeer triestig, slokdarmkanker is sowieso een van de moeilijkst te genezen vormen van kanker, vrouwtje van begin 30, ik hoop het beste voor hen
Posts: 3.186
Ja klopt ik heb zelf keelkanker gelukkig net boven mijn stembanden maar ze mijn geven 70 tot 80 % kans op genezing en slokdarmkanker is dubbel zo erg.
Maar ik had gelezen dat alles weer redelijk tot goed ging ?
Posts: 11.132
Jan ,
Dat je er maar snel weer beter wordt , zodat we dat op f1 today allemaal kunnen vieren.
Posts: 17.675
eens met Sailor, beterschap Jan!
Posts: 11.757
Volgens mij is ze nog schoon en was dat juist een reden waarom CA het teambaas zijn wel aandurfde. Heb hier alleen door forumleden afkeurend erover horen praten hoe je met een zieke vrouw en 2 kleine kinderen thuis dat nou kon doen. Allemaal duimzuigerij om CA slecht af te schilderen als je het mij vraagt.
@Jan: Beterschap en sterkte!
Posts: 3.186
BRABHAM-BT50,wat jij zegt klopt,en hij is daarom begonnen omdat ze op dat moment schoon was anders begin je er niet aan en na 36 bestralingen is dat met mij ook zo, maar na 5 jaar is alles zeker.
Het was niet mijn bedoeling om het te melden hoe met mijn gezondheid was maar wilden iedereen toch uitleggen dat het echt niet niks is.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de positieve reactie want dat ben ik ook
Posts: 3.224
@jan almere lees het net van je,maar volgens mij sta je nog wel positief in het leven en dat is belangrijk niet opgeven en ik wens je veel sterkte.
Posts: 13.929
@ JAN ALMERE: Beterschap Jan!
Posts: 13.929
Hop, naar de paardenslager met die knol! ;-)