Romain Grosjean verovert pole position in Imola
- Gepubliceerd op 18 maa 2011 16:07
-
8
- Door: Robin Smeets
Het leek erop dat Bird zich had verzekerd van de eerste startpositie, maar in de laatste minuten kwam Grosjean met een 1:27.067 op de proppen. Hiermee was de Franse DAMS-coureur ruim drie tienden sneller dan Bird. Michael Herck reed naar een knappe derde startplaats, gevolgd door kampioenschapsleider Jules Bianchi.
Giedo van der Garde, die vanochtend de snelste tijd reed in de eerste training, kwalificeerde zich als vijfde. Hij bleef Josef Kral, Marcus Ericsson en debutant Jolyon Palmer voor.
Morgen om 14:00 uur start de eerste race in San Marino.
Trending nieuws
-
Norris haalt uit naar andere coureurs: "Ze snappen er niets van!"
Lando Norris haalt hard uit naar andere coureurs die vraagtekens zetten bij de updates van McLaren. De Britse renstal...
28 jun 2026 14:43 -
Red Bull vervangt veel onderdelen na crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft zeer veel onderdelen aan de auto van Max Verstappen vervangen. De viervoudig werel...
28 jun 2026 14:06 -
Russell vreest voor Verstappen: "Hij zat er goed bij!"
George Russell start de Grand Prix van Oostenrijk vandaag vanaf de pole position, maar hij rekent zich nog lang niet ...
28 jun 2026 13:22 -
Bekijk de startgrid voor de Grand Prix van Oostenrijk28 jun 2026 14:31
-
Verstappen sluipt naar Russell in Oostenrijk: Eerste overwinning lonkt
Max Verstappen kan mogelijk zijn eerste overwinning dit seizoen pakken in de Formule 1. Nadat de viervoudig wereldkam...
28 jun 2026 15:44
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land FR
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, FR
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam DAMS
- Basis Ruaudin, France, Frankrijk
- Nyck de Vries 1
- Marcus Ericsson 1
- Alex Lynn 2
- Sergio Sette Camara 5
- Alexander Albon 5
- Alex Lynn 5
- Nicholas Latifi 6
- Nicholas Latifi 6
- Jolyon Palmer 7
- Oliver Rowland 9
- Nicholas Latifi 10
- Santino Ferrucci 26
- Jake Hughes 27
- Kevin Jörg 28
2.211 reacties op DAMS
1 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over DAMS

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 699
VT1-1e, VT2-2e, Kwali-5e en morgen een DNF??
Posts: 96
lol
Posts: 1.481
Nee, morgen een DNS.
Posts: 898
nee morgen de derde plaats, ik had de vt2 en quali ook goed kijk maar bij eerder bericht.....
Posts: 350
ik vind hem niet goed rijden vorig jaar was perez ook vele klasses beter dan onze giedo.
Posts: 5.792
plus hij heeft veel meer geld.zelfs een heel land heeft hij achter zich.
Posts: 1.408
Als V/D Garde nog F1 ambities heeft zal hij dit jaar toch echt indruk moeten gaan maken. Imola mag hij nog laten waaien maar tijdens het reguliere seizoen zal hij er echt moeten staan van begin tot eind. Teamgenoot dik kloppen, regelmatig een overwinning meepakken en in de top-3 van het klassement eindigen. Schoonpappa zijn chequeboek laten trekken en hopen dat het je een zitje op levert bij Renault, William, Sauber of desnoods Lotus of Virgin.
Posts: 19.803
Het zal sommige misschien pijn doen en mij boze reacties opleveren, maar Giedo vd Garde is gewoon géén F1 materiaal. Het is een aardige racer, maar daar hebben we er veel meer van.
De reden dat Giedo het al zover heeft geschopt is \'geld\'. Er zijn Nederlandse coureurs in andere klassen geweest die meer talent hadden maar géén geld. Daarom blijft het jammer dat geld zo belangrijk is in deze sport omdat uiteindelijk niet altijd de juiste rijders op de juiste plek komen.
Neem nu de situatie Hulkenberg/Maldonado. Alhoewel dit off-topic is ziet iedereen het kwaliteitsverschil in en weet iedereen dat Maldonado bij Williams zit vanwege zijn flappen.
Mocht Giedo de F1 halen dan komt dat doordat er flink betaald wordt.
Nogmaals, het is een sympathieke gozer en hij laat soms aardige dingen zien. Maar hij laat niet de bijzondere dingen zien, en de constantheid die vele andere wel hebben.
Mocht hij in de F1 komen dan gaat hij compleet af, en dat wil je als Guido fan ook niet (ik hoop dat ik ooit ongelijk krijg maar dat zal vast niet).