Oliver Rowland, de nieuwe kampioen in de World Series by Renault, heeft de eerste race op Jerez gewonnen. Voor Rowland was het alweer de achtste zege van dit seizoen. Rowland domineerde de race. Achter Rowland finishte de Rus Egor Orudzhev, terwijl Matthieu Vaxiviere de laatste podiumplaats pakte. Nyck de Vries finishte de wedstrijd, die in de regen werd verreden, keurig als vierde.
Ondanks dat Rowland zijn titel al binnen heeft, gaat de Brit maar door met winnen. Rowland wist de pole position niet te behalen, deze werd behaald door Tom Dillmann. De race ging vanwege de regen achter de Safety Car van start. Na het vrijgeven van de race stelde Rowland meteen orde op zaken. Dillmann leek op zich naar een podiumplaats, maar viel vanwege een lekke band ver terug.
Nyck de Vries liet zich in Jerez goed zien. De jonge Nederlander had een paar mooie inhaalacties voor het publiek in petto, waarbij hij Tio Ellinas en Jazeman Jaafar wist te verschalken. De Vries wist uiteindelijk een vierde plek te behalen en doet daarmee goede zaken in het kampioenschap. De teamgenoot van De Vries, Dean Stoneman, maakte een verkeerde strategische keuze door in de race te wisselen van de regenbanden naar de slicks. Stoneman wist door deze verkeerde uitgepakte gok geen punten te scoren, waardoor De Vries stijgt naar de derde plaats in het kampioenschap. De derde plek is echter nog niet veilig, Stoneman heeft slechts vijf punten achterstand op De Vries, terwijl Orudzhev ook nog kansen heeft op de derde plek.
Voor Beitske Visser verliep de race teleurstellend. De Nederlandse had zich met een tiende startplaats een goede uitgangspositie verworven. In de race klom ze op naar de negende plek, om later terug te vallen. Uiteindelijk werd Visser slechts twaalfde. De tweede wedstrijd van het weekend begint vanmiddag om 15:30 uur.
Rowland wint eerste race in Jerez, De Vries vierde
- Gepubliceerd op 18 okt 2015 09:51
-
13
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Kravitz: "Brown heeft Verstappen-gerucht zelf laten uitlekken"
Sky Sports-reporter Ted Kravitz suggereert dat Zak Brown mogelijk de McLaren-geruchten over Max Verstappen zelf heeft...
28 jun 2026 12:09 -
Antonelli reageert vol verbazing na crash Verstappen
Andrea Kimi Antonelli plaatst vraagtekens bij het besluit van de wedstrijdleiding om te wachten met dubbele gele vlag...
28 jun 2026 10:09 -
Norris spreekt zich uit over F1-toekomst: "Ga zeker niet door tot mijn veertigste"
Lando Norris heeft duidelijk gemaakt dat hij niet van plan is om het voorbeeld van Lewis Hamilton te volgen en nog ja...
28 jun 2026 10:46 -
Verstappen reageert op hardnekkige geruchten over F1-toekomst
Max Verstappen haalt zijn schouders op over alle geruchten over zijn toekomst. Voorafgaand aan het raceweekend in Oos...
28 jun 2026 12:46 -
Team Verstappen loopt tegen grote problemen aan
De 24 uur van Spa is uitgedraaid op een grote teleurstelling voor Verstappen Racing. Het team van Max Verstappen liep...
28 jun 2026 11:22
Reacties (13)
Login om te reageren-
Hoop dat Mclaren een opleidingsteam begint, kunnen we Nyck ook bewonderen.
- + 0
- 18 okt 2015 - 10:29
-
Een opleisingsteam hebben ze al. Ze hebben alleen een satelite team nodig a la STR.
- + 1
- 18 okt 2015 - 11:42
-
We bedoelen het zelfde.... Hoe noemen ze TR... juist het opleidingsteam voor RBR.
- + 0
- 18 okt 2015 - 13:50
-
Maar een opleidings team hebben ze niet. McLaren heeft het Yong drivers development programme. Hij krijgt op verschillende vlakken ondersteuning. Hij rijd momenteel de formula renault 3.5 voor Dams racing. Daarvoor formula eurocup 2.0 voor Koiranen.
- + 0
- 18 okt 2015 - 17:09
-
Iig goed nieuws dat Magnussen niet meer bij McLaren zit, dat betekent dat De Vries een plaatsje opschuift in de pikorde. Volgend jaar GP2?
- + 0
- 18 okt 2015 - 11:53
-
Nyck wint zojuist de 2e race! Mooie afsluiting van het seizoen, beste rookie en 3e in het kampioensschap.
- + 0
- 18 okt 2015 - 16:26
-
Mooi!
- + 0
- 18 okt 2015 - 17:06
-
maar dat moet volgend jaar wel meer dan 1 overwinning worden(als hij al in de WSR blijft)
- + 0
- 18 okt 2015 - 17:21
-
@Michel Vaillant, in ieder geval niet voor DAMS. DAMS stopt Formula Renault 3.5.
www.autosport.com/news/report.php/id/121095- + 0
- 18 okt 2015 - 18:13
-
@axel. stapt Dams in de GP2?
- + 0
- 18 okt 2015 - 18:55
-
Dams zit al 10 jaar in de GP2, dit jaar met Gasly en Lynn
- + 1
- 18 okt 2015 - 19:48
-
Dank axel
- + 0
- 18 okt 2015 - 19:51
-
sorry michel vaillant natuurlijk
- + 0
- 18 okt 2015 - 19:59
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 3.886
Een opleisingsteam hebben ze al. Ze hebben alleen een satelite team nodig a la STR.