user icon


Vandoorne kijkt positief terug ondanks teleurstellend resultaat

  • Gepubliceerd op 17 dec 2018 09:51
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Ondanks dat Stoffel Vandoorne uiteindelijk een teleurstellend weekend kende in zijn eerste Formule E-race van zijn carrière, kijkt de HWA-coureur positief terug op het weekend. De Belg zegt dat hij en zijn team veel hebben geleerd. Tot en met de kwalificatie was het een positief weekend voor Vandoorne, maar dat kon hij in de race niet doorzetten. 

"Het was nog steeds een goede dag voor ons, aangezien we veel positieve dingen hebben ontdekt. In mijn eerste race hebben we echter meteen te maken gehad met een aantal moeilijke omstandigheden."

"Maar in de training waren we het snelste en in de kwalificatie eindigden we als vierde. Dat was een positieve start en ik was blij met die sessies. De race was moeilijker, omdat we een probleem hadden die we niet onder controle kregen", zegt Vandoorne. 

"Dat verklaart waarom we langzamer waren, maar het was goed dat we het probleem uiteindelijk hebben gevonden. We hebben nog veel werk te doen en we kunnen als team nog veel leren. Niettemin ben ik blij met het weekend en ik kijk uit naar de komende weekenden."


Reacties (17)

Login om te reageren
  • Het is maar een manier om jezelf uit te drukken, maar ik stoor me gruwelijk erg aan dat hij het constant over 'we' heeft.

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 10:21
    • Reno

      Posts: 1.140

      Bij een team is altijd 'we' winnen en 'we' verliezen.
      I.m.o.

      • + 3
      • 17 dec 2018 - 10:37
    • De reden waarom hij altijd "We" zegt is simpel, het is een teamspeler.
      Een teamspeler houdt altijd het geheel voor ogen.
      De "ik "vorm ontkent het werk van de rest van het team.

      • + 5
      • 17 dec 2018 - 10:42
    • pacoramon

      Posts: 514

      Max doet dit ook ALTIJD

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 10:43
    • Wat jullie zeggen klopt deels ook wel, maar hij gebruikt het ook als 'de andere wagen' sneller was. En dat is in mijn ogen (uitzonderingen daargelaten) te wijten aan hemzelf. Afgelopen jaar was Alonso vaak veel sneller en dat lag niet (alleen) aan het team, maar vaak aan Stoffel zelf.

      Maar goed, ik ga me er niet druk om maken. Het is een manier om jezelf uit te drukken en het doet verder niets af aan Stoffel.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:02
    • Lobster69

      Posts: 514

      Pedal, zoek je nu iets? Ik vraag dat maar even omdat iedere coureur altijd in de 'we' vorm praat. We is de coureur, zijn engineer en zijn monteurs. Zijn teammaat heeft zijn eigen engineer en monteurs. Dat is "de andere kant van de garage" of "de andere wagen". Het is een teamsport ook al zit de coureur alleen in de auto dan nog 'rijdt' zijn engineer aan de pitmuur mee. Deze controleert constant oa motor performance, fuel consumption, tire degradation.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:53
    • astridf1

      Posts: 310

      Dat doen alle coureurs toch?

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:58
    • Nee, ik zoek niets, Lobster. Wat jullie zeggen over team, teamsport, e.d. klopt ook! Het valt me bij Stoffel alleen meer op dan bij andere coureurs en daarom reageerde ik onder dit artikel. Maar, ik wil benadrukken dat het gaat om hoe ik het beleef. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 12:15
    • gp

      Posts: 3.650

      Pedal, jij bent duidelijk nieuw in de autosport. Dat doet elke coureur

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 12:18
    • Ik vraag me vooral af wat het probleem was.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 16:03
  • josdaboss

    Posts: 271

    Och hij was het al gewend :-)

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 10:21
  • Hemex

    Posts: 988

    Grote vraag is wie dan precies dat 'probleem' was...

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 11:59
    • Niet wie, maar wel wat.

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 12:08
    • Hemex

      Posts: 988

      Misschien, misschien ook niet. Dat moeten we dan maar even afwachten. Seizoen is nog niet voorbij.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 14:36
    • Lobster69

      Posts: 514

      HWA gebruikt een Venturi aandrijflijn. Die staat niet bepaald bekend om de goede prestaties. Maar ja, betere aandrijflijnen zijn van de concurrentie die niet aan Mercedes leveren. In ieder geval willen die Mercedes niet wijzer maken dan strikt noodzakelijk.

      Daarnaast nieuwe auto, nieuwe accus, nieuwe software, nieuwe regels. Dat moet allemaal op elkaar afgestemd worden. Er waren meer teams met problemen.

      Volgend seizoen komt MB met een eigen product. Afwachten of dat beter gaat zijn.

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 16:36
  • delange

    Posts: 1.023

    het kan natuurlijk ook zijn dat je Stoffel wil afbranden........er zijn er wel meer hier die niet van de racer Stoffel houden.
    Mocht dit niet zo zijn .......We is een standaard woord in de f1

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 20:59
  • delange

    Posts: 1.023

    Toch weer bizar (lees normaal) dat er hier alweer mensen op de eerste rij staan die de fout aan Stoffels kant leggen terwijl er nog steeds niemand weet wat juist het probleem was aan de bolide.

    Jullie kunnen miss lachen maar ik was aangenaam verrast door de prestaties voorafgaand aan de race..........wie de race zag weet best wel dat Stoffel terugviel door een probleem met de wagen. Ik kijk al uit naar de volgende races ook al heeft de formula e mij niet kunnen bekoren. ik geef ze nog een paar kansen.

    • + 2
    • 17 dec 2018 - 21:03

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar