user icon
user icon

Vandoorne kijkt positief terug ondanks teleurstellend resultaat

  • Gepubliceerd op 17 dec 2018 09:51
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Ondanks dat Stoffel Vandoorne uiteindelijk een teleurstellend weekend kende in zijn eerste Formule E-race van zijn carrière, kijkt de HWA-coureur positief terug op het weekend. De Belg zegt dat hij en zijn team veel hebben geleerd. Tot en met de kwalificatie was het een positief weekend voor Vandoorne, maar dat kon hij in de race niet doorzetten. 

"Het was nog steeds een goede dag voor ons, aangezien we veel positieve dingen hebben ontdekt. In mijn eerste race hebben we echter meteen te maken gehad met een aantal moeilijke omstandigheden."

"Maar in de training waren we het snelste en in de kwalificatie eindigden we als vierde. Dat was een positieve start en ik was blij met die sessies. De race was moeilijker, omdat we een probleem hadden die we niet onder controle kregen", zegt Vandoorne. 

"Dat verklaart waarom we langzamer waren, maar het was goed dat we het probleem uiteindelijk hebben gevonden. We hebben nog veel werk te doen en we kunnen als team nog veel leren. Niettemin ben ik blij met het weekend en ik kijk uit naar de komende weekenden."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Het is maar een manier om jezelf uit te drukken, maar ik stoor me gruwelijk erg aan dat hij het constant over 'we' heeft.

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 10:21
    • Reno

      Posts: 1.573

      Bij een team is altijd 'we' winnen en 'we' verliezen.
      I.m.o.

      • + 3
      • 17 dec 2018 - 10:37
    • De reden waarom hij altijd "We" zegt is simpel, het is een teamspeler.
      Een teamspeler houdt altijd het geheel voor ogen.
      De "ik "vorm ontkent het werk van de rest van het team.

      • + 5
      • 17 dec 2018 - 10:42
    • pacoramon

      Posts: 564

      Max doet dit ook ALTIJD

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 10:43
    • Wat jullie zeggen klopt deels ook wel, maar hij gebruikt het ook als 'de andere wagen' sneller was. En dat is in mijn ogen (uitzonderingen daargelaten) te wijten aan hemzelf. Afgelopen jaar was Alonso vaak veel sneller en dat lag niet (alleen) aan het team, maar vaak aan Stoffel zelf.

      Maar goed, ik ga me er niet druk om maken. Het is een manier om jezelf uit te drukken en het doet verder niets af aan Stoffel.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:02
    • Lobster69

      Posts: 514

      Pedal, zoek je nu iets? Ik vraag dat maar even omdat iedere coureur altijd in de 'we' vorm praat. We is de coureur, zijn engineer en zijn monteurs. Zijn teammaat heeft zijn eigen engineer en monteurs. Dat is "de andere kant van de garage" of "de andere wagen". Het is een teamsport ook al zit de coureur alleen in de auto dan nog 'rijdt' zijn engineer aan de pitmuur mee. Deze controleert constant oa motor performance, fuel consumption, tire degradation.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:53
    • astridf1

      Posts: 332

      Dat doen alle coureurs toch?

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 11:58
    • Nee, ik zoek niets, Lobster. Wat jullie zeggen over team, teamsport, e.d. klopt ook! Het valt me bij Stoffel alleen meer op dan bij andere coureurs en daarom reageerde ik onder dit artikel. Maar, ik wil benadrukken dat het gaat om hoe ik het beleef. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 12:15
    • gp

      Posts: 4.121

      Pedal, jij bent duidelijk nieuw in de autosport. Dat doet elke coureur

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 12:18
    • Ik vraag me vooral af wat het probleem was.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 16:03
  • josdaboss

    Posts: 376

    Och hij was het al gewend :-)

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 10:21
  • Hemex

    Posts: 991

    Grote vraag is wie dan precies dat 'probleem' was...

    • + 0
    • 17 dec 2018 - 11:59
    • Niet wie, maar wel wat.

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 12:08
    • Hemex

      Posts: 991

      Misschien, misschien ook niet. Dat moeten we dan maar even afwachten. Seizoen is nog niet voorbij.

      • + 0
      • 17 dec 2018 - 14:36
    • Lobster69

      Posts: 514

      HWA gebruikt een Venturi aandrijflijn. Die staat niet bepaald bekend om de goede prestaties. Maar ja, betere aandrijflijnen zijn van de concurrentie die niet aan Mercedes leveren. In ieder geval willen die Mercedes niet wijzer maken dan strikt noodzakelijk.

      Daarnaast nieuwe auto, nieuwe accus, nieuwe software, nieuwe regels. Dat moet allemaal op elkaar afgestemd worden. Er waren meer teams met problemen.

      Volgend seizoen komt MB met een eigen product. Afwachten of dat beter gaat zijn.

      • + 1
      • 17 dec 2018 - 16:36
  • delange

    Posts: 1.135

    het kan natuurlijk ook zijn dat je Stoffel wil afbranden........er zijn er wel meer hier die niet van de racer Stoffel houden.
    Mocht dit niet zo zijn .......We is een standaard woord in de f1

    • + 1
    • 17 dec 2018 - 20:59
  • delange

    Posts: 1.135

    Toch weer bizar (lees normaal) dat er hier alweer mensen op de eerste rij staan die de fout aan Stoffels kant leggen terwijl er nog steeds niemand weet wat juist het probleem was aan de bolide.

    Jullie kunnen miss lachen maar ik was aangenaam verrast door de prestaties voorafgaand aan de race..........wie de race zag weet best wel dat Stoffel terugviel door een probleem met de wagen. Ik kijk al uit naar de volgende races ook al heeft de formula e mij niet kunnen bekoren. ik geef ze nog een paar kansen.

    • + 2
    • 17 dec 2018 - 21:03

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Geb. datum 26 maa 1992 (28)
  • Geb. plaats Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar