user icon

Mercedes benieuwd of het succesvol kan zijn in de Formule E

  • Gepubliceerd op 13 dec 2018 16:24
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes gaat volgend jaar meedoen in de Formule E en dat vindt het Duitse team toch wel een beetje spannend. Mercedes is benieuwd of zij ook in de Formule E succesvol kunnen zijn en daarnaast vragen zij zich momenteel nog af of de Formule E echt om het racen gaat of dat het meer een evenement is. 

"De auto-industrie verandert de laatste tijd en wordt steeds meer elektrisch en wat Alejandro Agag heeft gedaan met de Formule E en hoe hij is gegroeid is spectaculair", zegt Wolff tegenover Crash.

"Veel fabrikanten zijn er de laatste tijd ingestapt en we hebben alle series gemarkeerd. Wij voelen dat de Formule 1 perfect is voor ons, omdat het een globale sport is. Het is de koningsklasse van de autosport en de Formule E zit nog in een spannende beginfase. We weten echter nog niet wat het precies inhoudt. Gaat het om het racen of is het meer een evenement?"

"Maar het bevalt ons hoe het er nu voor staat en we vinden het spannend om volgend jaar mee te gaan gaan doen. We zijn benieuwd of we succesvol kunnen zijn. Het gaat om elektriciteit en om de binnenstad van steden, het strikken van nieuwe doelgroepen en het hebben van de Formule E aan de ene kant als een spannende opstartfase en aan de andere kant de Formule 1 te hebben als Mercedes-AMG in de globale sport. Dat werkt goed voor ons."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Box1986

    Posts: 1.662

    "Gaat het om racen of is het meer een event"? Dat vraag ik mij ook regelmatig af als ik naar de f1 kijk de laatste jaren. Zeker als een rijder dan zijn teammaat moet voor laten als hij op kop rijdt.

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 17:21
    • Dat is in het verleden inderdaad nog nooit gebeurd.

      • + 3
      • 13 dec 2018 - 17:42
  • Zolang ze geen volle race op Spa/Silverstone kunnen rijden kijk ik er niet naar. Al zit de paus/Verstappen of Hamilton in zo'n wagen.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 18:39
    • Al zouden ze het kunnen... gaat niet gebeuren. FE is een stratencircuit kampioenschap. Silverstone en Spa is te ver weg van een drukke stad volgens Agag.

      Ik zou wel graag willen dat ze dat belachelijk hoge geluid eens gingen aanpassen met sound-editing. Een beetje het technische geluid erin gooien wat ook in Sci-Fi films zit zou al een stuk beter zijn.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 19:30
    • "Silverstone en Spa is te ver weg van een drukke stad volgens Agag."

      Dat Agag een tikje hypocriet is was me ook al opgevallen ja. Wel in het centrum van Parijs en Rome rijden, maar Berlijn is nog steeds vliegveld Tempelhof (viel één jaar uit omdat er toen vluchtelingen werden gehuisvest) en New York wordt verreden in een containerterminal. Nou mooie finale hoor ;)

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 19:34
    • Sergant@ Tempelhof snap ik zelf ook niet, maar het beton heeft wel voor gekke races gezorgd. New York is gewoon thypisch het ego strelen dat het hun wel lukt en F1 niet. Anders kan ik het niet noemen idd. Feit is: Beide racelocaties zitten in de drukke steden... dus heel hypocriet is het dan toch ook weer niet? ;)

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 19:38
    • mats8850

      Posts: 144

      Of Stoffel

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 23:27
    • mats8850

      Posts: 144

      Verstappen is niet goed genoeg voor de FE.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 23:30
  • Bij Formule E gaat het niet om het racen. Dat is toch duidelijk te zien aan de Gen2 auto? Je wil toch de best mogelijke aerodynamica hebben. Die achtervleugel is uitsluitend voor de looks ontwikkeld. Niet voor de downforce.

    Pipo's. Voor de fomule 1 geldt hetzelfde. Liberty Media heeft zelf laten weten er meer show van te willen maken. PIPO'S!!!!

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 18:48
    • Ehm... juist voor hun is het goede aerodynamica. Formule E wil minder drag... Geen achtervleugel, simpele voorvleugel en een smalle sidepod. Hierdoor is de energie efficientie direct beter. Formule E ontwijkt juist downforce omdat downforce juist op low-speed circuits erg verstorend werkt. (F1 coureurs klaagden er flink over in Monaco, Hungaro en singapore)

      Downforce is niet per definitie beter racen... vandaar ook de simpelere voorvleugel in 2019.

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 19:35
    • FE auto's zijn behoorlijl lastig om in te racen, voornamelijk door die zware batterij waardoor de auto's heel gemakkelijk in een dikke overstuursituatie terecht komen.

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 21:44
  • TNG

    Posts: 186

    Ik hoop dat ze dat gepiep is gaan aanpakken. Ik vind echt bijzonder storend. Het maakt me niet uit hoe het geluid eruit komt als het maar een beetje klinkt

    • + 0
    • 14 dec 2018 - 01:14
  • Minderwaardige eenheidsworst klasse waarin zoveel mogelijk fabrikanten zitten zodat ze een mooie sier kunnen maken en in ieder geval kunnen zeggen dat ze aan vergroening doen. Er wordt gereden op krappe stratencircuits zodat het minder opvalt dat deze auto's langzamer rondtuffen dan een Formule 3.

    Nee, gaat nog vele jaren duren voordat FE ook maar in de buurt gaat komen van de koningsklasse van de autosport: De Formule 1. Alle overige klasses zijn bijzaak.

    • + 0
    • 14 dec 2018 - 10:29

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar