user icon
user icon

Susie Wolff maakt zich geen zorgen over de conflicterende kalenders

  • Gepubliceerd op 25 jan 2019 10:21
  • comments 22
  • Door: Niels Langenberg

Susie Wolff, de teambaas van het Formule E-team van Venturi, maakt zich er niet al teveel zorgen over dat de schema's van de Formule E en Formule 1 gaan conflicteren. Dit jaar zullen er zeven Formule E-weekenden plaatsvinden in dezelfde weekenden als de Formule 1. De elektrische klasse vindt echter vaak alleen plaats op vrijdag en zaterdag.

"Ik ben er niet al te bezorgd over dat we gaan conflicteren met de Formule 1, aangezien ik ze ook niet als een probleem zie. Onze races zijn meestal laat in de middag op een zaterdag, dus voor het grootste gedeelte conflicteren ze niet met de kwalificaties en we racen sporadisch op dezelfde dag als de Formule 1."

"Het is voor de organisatoren van de kalenders heel moeilijk om kalenders samen te stellen die niet conflicteren met andere klassen. Dus de complexiteit van het voor elkaar krijgen is zwaar", aldus Wolff, die de Formule 1 nog niet als een rivaal ziet. "Ik zie de Formule E eerlijk gezegd nog als een op zichzelf staand iets en niet als een concurrent van de Formule 1."

"Het publiek en het concept is anders en de feedback die ik na de races krijg, is dat de raceafstand goed omlaag is gegaan. 45 minuten lijkt vandaag de dag en in deze tijd beter aan te sluiten dan anderhalf uur. We hoeven ons geen zorgen te maken over onze status ten opzichte van de Formule 1, aangezien wij onze eigen weg gaan."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.789

    dat is nu net het grootste probleem van Susie, ze maakts zich zelden zorgen.... tja over kleding van de crew wel ja.......

    • + 0
    • 25 jan 2019 - 10:23
    • Valt mij op dat ze bij het F1 team van RBR zich zoveel zorgen maken om de kledij van de crew; lederhosen, cowboypakkies tot aan hele schminkpartijtjes in Mexico! Maar gelukkig val jij daar niet over maar wel als een vrouw gewoon een zinnige opmerking maakt.

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 10:51
    • beerkuh

      Posts: 1.789

      tja dat ze marketingstrategisch daarvoor kiezen is nooit een probleem, ik val daar niet over nee ik val er wel over dat Williams erg slecht presteerde en Claire zich vooral druk maakte over de kleding van de crew! ik heb RB niet horen klagen, overigens waarom jij specifiek nu RB aanhaalt is mij een raadsel, je zal je reden er wel voor hebben!

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 11:17
    • Waarom haal jij Williams erbij? Dat is mij nu een raadsel.

      En jij begon over kleding. Daar had Suzy het helemaal niet over. Die beantwoordde netjes op een vraag van een journalist over eventuele conflicterende kalenders.

      Ik begrijp niet waarom jij over kleding begint op een F1 site.

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 12:49
    • ... Ik denk dat Beerkuh Suzie Wolff met Claire Williams verwart ...

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 13:01
    • beerkuh

      Posts: 1.789

      inderdaad, hoe verschrikkelijk dom van mij! sorry tja ik geef in ieders geval ruiterlijk toe dat dit echt een flater is!! sorry Guys i rest my case!

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 13:18
    • is het onderhand Claire met dat geruzie?!

      • + 3
      • 25 jan 2019 - 13:20
    • mario

      Posts: 5.886

      Beerkuh is vanochtend al vroeg aan de Beerkuhs begonnen ;)

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 13:23
    • mario

      Posts: 5.886

      Ach het is dan toch ook al zo goed als weekend ;)

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 13:24
    • Numnum

      Posts: 1.749

      Ik moest ook direct aan Claire W. denken. Ach, foutje... wat maakt t uit.

      De avatar van Beerkuh is trouwens een legende op The Young News Channel. (Weeg)

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 14:48
  • z0mer

    Posts: 2.011

    Ik maak me ook geen zorgen, want ik kijk toch al niet naar het afvoerputje van de F1.

    • + 0
    • 25 jan 2019 - 10:55
    • Bedankt voor deze nutteloze informatie.

      • + 3
      • 25 jan 2019 - 12:39
  • Een persoonsverwisseling kan gebeuren, vind ik niet zo erg. Excuses aanvaard.

    Wat ik wel jammer vind is dat je insinueert dat Claire zich meer zorgen maakt(e) over crewkleding dan over de bedrijfsvoering of performance van het raceteam. Omdat ze een keer op haar mobieltje keek terwijl ze aan de pitwall zat en iemand met een groot vergrootglas op haar schermpje meekeek?

    Ik kan een heel verhaal typen maar eigenlijk vind ik dat je gewoon een vrouwonvriendelijke opmerking gemaakt hebt. Lekker denigrerend en ergens misschien wel grappig bedoelt maar dus ongepast. Zou fijn zijn als vrouwen niet zo onder een vergrootglas gelegd en geridiculiseerd zouden worden.

    • + 1
    • 25 jan 2019 - 13:33
    • Hmm, over misplaatst gesproken. Deze post hoort onder de discussie met Beerkuh hierboven ;-)

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 13:35
    • beerkuh

      Posts: 1.789

      ik ben verre van vrouwonvriendelijk, ik zou zelf wel kunnen aanhalen waarom mar laat ik daarin duidelijk zijn ik sponsor meerdere vrouwen in verschillende klasses! en 1 voor 1 benader ik die niet anders als gender neutraal!

      de reden waarom ik claire aanhaalde is simpel die maakte zich drukker over de kleding van de Crew als de resultaten, ook nog eens op een belangrijk moment waarin er genodigde daar getuige van konden zijn. 2 hebben daarna direct afgehaakt overigens zonder reden maar dan nog.

      op een later moment maakte ze schoon schip en gaf ruiterlijk toe dat Williams de plank misgeslagen had betreffende de wagen 2018! maar vergeet niet dat de voorliggende periode dat telkens weg camoufleerde.

      Persoonlijk denk ik dat Claire niet de aangewezen persoon is of zal zijn om Williams er boven op te helpen, maar dit terzijde.

      op geen enkel moment zal je mij betrappen op het ridiciluseren van personen, man of vrouw het maakt mij geen drol uit! (tenzij er ontzettend getrolled wordt)

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 13:44
    • Niet nodig om in de verdediging te schieten @BEERKUH op beschuldigingen die zwaar overdreven zijn. Een grapje richting Claire en je wordt al als vrouwonvriendelijk weggezet, moet niet gekker worden.
      Overigens volkomen terecht dat zij onder een vergrootglas gelegd wordt gezien de aftakeling van het team onder haar bewind, ook een man in die positie zou het moeten ontgelden.
      Spijkers op laag water zoeken

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 15:38
    • @Beerkuh; dat stukje wat je schrijft over die genodigden die zich terugtrokken zonder reden. Bedoel je hiermee gasten die het zo aanstootgevend vonden dat Claire op een moment in de race (of op een ander moment) een berichtje over kleding las of er op reageerde dat ze van haar wegliepen? Of waren het sponsoren die zonder opgaaf van reden hun sponsordeal introkken? Wat wil je nou precies zeggen wat te maken heeft met kleding want ik zie het verband niet. Wel veel insinuaties.

      Toen Ricciardo voor de zoveelste keer uit zijn gestrande auto moest stappen, ditmaal in Austin, hoeveel reacties kwamen er toen dat Horner of Marko zich maar beter op de betrouwbaarheid van de auto konden bezighouden ipv die jongen in een kek cowboypakje hijssen? Niemand die dat ook maar in zijn hoofd haalde.

      En nee, RBR heeft tig keer meer aan Marketing mensen rondlopen dan een Claire dat heeft. De kans dat zij zich over deze zaken moet buigen is groter dan dan H en M dat moeten doen. En als zij dan effe een berichtje krijgt en leest wat over kleding blijkt te gaan wordt er jaren later nog over gepraat op fora. Spijkers op laag water zoeken. De problemen bij Williams komen echt niet doordat Claire de focus op kleding heeft.

      @ Clemenza: ik vind dit soort grapjes vrouwonvriendelijk en betuttelend ja. Ik probeer voor zowel mijn zoon als dochter een voorbeeld te zijn en niet van die stereotype uitspraken te doen. Ook niet onder het mom van een grapje. Best lastig want het zit bij velen diep ingebakken helaas, ook bij mij weleens.

      En in een slechte bui erger ik me er dan misschien eerder aan en zeg ik er eens wat van, zoals vandaag.

      Ik trek zo wel een biertje open, dan gaat het vast snel beter ;-)

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 16:44
    • Sorry van die slechte bui, rap een pilsje pakken jij! :)
      Serieus, opmerkingen zoals Dhr. Jack Plooij recentelijk over Claire maakte, die schaar ik in de categorie vrouwonvriendelijk, die zijn ronduit kwetsend.
      En 'vrouwengrapjes' maak ik thuis tegen de vriendin ook, moeten ze maar tegen kunnen ;)

      • + 1
      • 25 jan 2019 - 17:24
  • Alsof er mensen zijn die interesse hebben voor die elektrische komedie.........

    • + 1
    • 25 jan 2019 - 15:22
    • Die zijn er, en dat jij dat niet begrijpt zegt veel over jouw inlevingsvermogen.

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 16:10
    • Zeker wel! De techniek dier er achter zit is zeer interessant en enorm waardevol voor de auto industrie.

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 17:19
    • Ik ga gewoon weer lekker kijken morgen, Forza Frijns!

      • + 0
      • 25 jan 2019 - 17:32

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 6 dec 1982 (37)
  • Geb. plaats Oban, Groot Brittannië
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar