user icon


Agag verwacht komend seizoen een doorbraak voor de Formule E

  • Gepubliceerd op 06 dec 2018 15:51
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

De CEO van de Formule E, Alejandro Agag gelooft dat het vijfde seizoen van de Formule E wel eens het seizoen van de doorbraak zou kunnen worden voor de elektrische raceklasse. In de toekomst verwacht hij dat de Formule E op hetzelfde niveau gaat presteren als de Formule 1. 

"Ik denk dat het vijfde seizoen hét grote seizoen gaat worden voor de Formule E. Het vijfde seizoen gaat het moment van de waarheid worden voor de Formule E", zegt Agag tegenover Reuters.

"Mensen komen hier nu naartoe en gaan er vanuit dat dit een langetermijnproject is, die een grote rol gaat spelen in de auto-industrie en in de autosport-industrie. We kunnen niet falen. We hebben nieuwe fabrikanten en nieuwe sponsors. Dat is geweldig, maar betekent ook dat we meer verantwoordelijkheden hebben."

"De elektrische auto's gaan sneller en sneller. We gaan richting kleinere batterijen die ongelooflijk snel opladen en dezelfde hoeveelheid power bevatten. Dit betekent dat de auto's minder gewicht met zich meedragen, dus de prestaties gaan heel erg vooruit. Ik denk dat de vierde of vijfde generatie auto's ervoor kunnen zorgen dat we op hetzelfde niveau presteren als de Formule 1."


Reacties (14)

Login om te reageren
  • Het lijkt inderdaad wat beter te gaan. Het wisselen van de auto's vond ik nog wel het ergste. Beter zou zijn dat ze het batterijpakket konden wisselen in een pitstop. Dat zou ook voor reguliere e wagens kunnen werken.

    Het lijkt ook dat de kwaliteit van de coureurs wat omhoog gaat.

    Op hetzelfde niveau presteren als de F1 denk ik dan weer niet. In dat geval is er nog maar één klasse. Waarschijnlijk de F1 die volledig elektrisch is.

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 17:20
    • Persoonlijk vind ik de ATTACK MODE geniaal. een combi van Push to Pass en een Jokerlane. Je maakt ruimte (dus kan aangevallen worden of iemand dicht het gat) om meer power te krijgen voor 1 tot 2 minuten (afhankelijk per circuit hoelang en hoevaak t mag). Heb je net de Attack mode geactiveerd en er komt een safetycar... dan ben je dus ineens in t nadeel. FE was al onvoorspelbaar, maar dit kan het nog wel eens verhogen.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 17:40
    • d@nny

      Posts: 1.636

      Het ergste vindt ik de fan boost. Voor de rest een klasse die zich mooi ontwikkelt en persoonlijk vond ik dexauto wissel niet zo heel erg toen ze de minimale pitstop tijd éénmaal hadden afgeschaft.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 17:47
  • StevenQ

    Posts: 4.743

    als er maar een beetje snelheid en beleving in zit

    de afgelopen jaren vond ik het net zoiets als kijken naar een RC race

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 19:21
    • Reno

      Posts: 1.140

      De snelheid als genoemd in het artikel zal zeker komen, de beleving zal voor velen nog wennen zijn dat het geen geluid gaat geven als bij de verbrandingsmotor.
      Het spel en spanning moet komen van zekere gelijkwaardigheid (technisch en financieel) met speelruimte in de regels voor innovatie.
      Dit is wat de F1 gewoon mist. 6 auto' s van de 20 die om de prijzen rijden en de rest is veldvulling werkt niet, ondanks de onderlinge middenveld gevechten.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 20:33
    • Arie54

      Posts: 2.181

      Ga er maar eens in zitten op volle snelheid. Ik denk dat je de broek vol schijt (ik ook hoor). Snelheid is een relatief begrip...

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 00:10
    • Reno

      Posts: 1.140

      De trekkracht in mijn eigen FEV is voldoende @Arie.
      Laat het formule (E) gebeuren wel over aan de echte coureurs.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 15:03
  • Interessante klasse die zich prima ontwikkelt! Hulde voor de pioniers die zijn ingestapt in dit ambitieuze project!

    • + 1
    • 6 dec 2018 - 21:18
  • groep1B

    Posts: 170

    Formule Ellende

    • + 0
    • 6 dec 2018 - 23:43
  • Arie54

    Posts: 2.181

    Van mij mag het, alleen wat minder straten circuits.

    • + 1
    • 7 dec 2018 - 00:09
    • Reno

      Posts: 1.140

      Inderdaad.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 15:05
  • ringo

    Posts: 2.397

    probeer dat live te volgen maar krijg het nooit te pakken op tv ...

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 08:22
    • Ziggo Select of Racing, soms ook Eurosport of Eurosport Duitsland. Maar inderdaad, de uitzendtijden zijn een legpuzzel. Soms live, soms is darts of snooker belangrijker en dan komt ineens de "uitgebreide samenvatting" om 1 uur 's nachts.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 09:24
    • Ziggo Racing is volgens mij altijd live. Ook redelijk goed commentaar dat objectief is. Eurosport snap ik voor geen bal. altijd programma's die elkaar overlappen waardoor de gids niet meer klopt

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 22:34


SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar