user icon

Frijns: "Zonder straf was de top vijf haalbaar"

  • Gepubliceerd op 03 apr 2017 09:28
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Robin Frijns kwam in de ePrix van Mexico City als elfde over de meet. Er had veel meer ingezeten voor de coureur van MS Amlin Andretti, ware het niet dat hij een drive-through penalty ontving omdat hij na zijn enige pitstop te vroeg weer de baan op werd gestuurd door zijn team.

Nu finishte hij als elfde, maar wie weet wat er anders mogelijk was geweest. Frijns: "De race ging eigenlijk best goed. Ik startte als zeventiende en voelde me op mijn gemak. Ik heb nog een paar rondjes achter mijn teamgenoot Antonio Felix da Costa gereden, nadat hij een foutje had gemaakt. Ik voelde dat ik sneller was dan de auto's voor me, er was alleen geen ruimte om in te halen."

"Het is jammer dat het team een fout maakte bij de pitstop. Ik kreeg drie seconden te vroeg het signaal dat ik weer naar buiten mocht en daarvoor incasseerde ik een drive-through penalty. Zonder die straf was de top vijf haalbaar geweest, dus het is zeker teleurstellend."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • pietervs

    Posts: 94

    Zonde, was wel een leuke race om te volgen!

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 09:36
  • reprep

    Posts: 547

    Toch slecht van andretti dat beide autos een te snelle stop hadden. Wel een aardige race gezien met veel spanning. Wel apart dat alleen di grassi en dambrosio deze risicovolle strategie probeerden. Voor de rest kon ik wel lachen om het feit

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 09:44
    • Daniell

      Posts: 10

      Haha veel spanning, goeie woordgrap

      • + 0
      • 3 apr 2017 - 10:50
    • Maffe is, normaal verliest Andretti meestal teveel tijd met wagenwissels, nu waren ze juist weer te snel. Di Grassi's Abt crew is meestal ook heel snel, maar Di Grassi lost dat op door extreem langzaam door de pits te knetteren. Zouden Frijns en Da Costa ook moeten proberen

      • + 0
      • 3 apr 2017 - 13:47
  • reprep

    Posts: 547

    Dat vergne boos was op dambrosio, had hem dan ingehaald.

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 09:44
  • Hmm, raar. Ik heb namelijk een vrij kansloze Frijns zien rondharken die het tempo niet kon volgen. Da Costa was ook sneller, net als de mannen om hem heen. Toen ie z'n drive through kreeg kon ik m'n gevecht tegen de slaap opgeven en lekker de oogjes sluiten.

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 12:40
    • Frijns rijdt zijn eerste stint expres langzamer om energie te sparen. Dan heeft ie idd een beetje moeite met tempo maken, maar in de tweede stint was ie veel sneller bezig. Hij reed dankzij die spins van Lopez en Buemi ook op plek 6, met die twee Mahindra's die dankzij Prost's tikje in elkaar bleven haken had ie zomaar vierde kunnen worden. Helaas, het werd weer net niet, zoals tot nu toe het hele seizoen "net niet" is.

      • + 1
      • 3 apr 2017 - 13:49
  • chao

    Posts: 1.039

    Kan Andretti zich geen stopwatch veroorloven?
    Eerst stonden ze altijd te lang in de garage.

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 13:02
  • Het is maar goed dat er volgend seizoen niet meer van auto gewisseld hoeft te worden, kunnen ze dat tenminste niet meer verprutsen bij Andretti ;)

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 14:56
  • GP500

    Posts: 147

    Was een fout van het team doordat er eerst een tijd zou zijn veranderd van 57 naar 60 sec.
    Maar dat team dit niet wist, geen bevestiging verder van gezien.

    • + 0
    • 3 apr 2017 - 17:20

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar