user icon

Robin Frijns bedankt MS Amlin Andretti na P6

  • Gepubliceerd op 10 okt 2016 16:30
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

Robin Frijns sloot de eerste ePrix van het nieuwe Formule E-seizoen af op een keurige zesde plaats. Daar had de Nederlander na de kwalificatie in Hong Kong niet van durven dromen. Hij crashte in zijn eerste snelle rondje en moest daardoor de race als laatste starten.

De monteurs moesten hard werken om zijn bolide nog te repareren voor de race. Frijns zette zijn team na afloop dan ook in het zonnetje. "Het was erg teleurstellend dat ik de wedstrijd als allerlaatste aan moest vangen. Eigenlijk mocht ik nog van geluk spreken dat ik überhaupt kon starten, want het chassis was beschadigd geraakt bij mijn ongeluk in de kwalificatie."

"Normaal gesproken moet je dan een volledig nieuwe wagen opbouwen en dat kost wel een dag, maar ons team deed het in een paar uur. De auto was niet alleen heel, maar nog competitief ook. Dat is indrukwekkend. Ik ben de crew van MS Amlin Andretti dan ook dankbaar en deze zesde plaats is voor het team vanwege het harde werk."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Prima Robin! Zo kweek je een band met het team en de monteurs!

    • + 1
    • 10 okt 2016 - 18:32
  • NicoS

    Posts: 12.985

    Robin reed gister een slimme race, bespaarde in het begin veel energie, waardoor hij een lange eerste stint kon rijden. Op het einde had hij nog genoeg energie over om een aantal plaatsen goed te maken.
    Hopelijk is de auto dit jaar wel competitief, en kan hij voor het podium strijden.

    • + 1
    • 10 okt 2016 - 19:10
    • hoogie35

      Posts: 707

      zal zeker beter moeten gaan dan vorig jaar, zie het dan ook positief in. zeker met de staan van BMW en Magneti Marelli.

      • + 1
      • 10 okt 2016 - 19:15
    • Ja en de Ziggo sport commentator in zijn enthousiasme maar roepen: "waarom wisselt Frijns niet van auto tijdens de safetycar?!?!" terwijl de strategie wel heel erg duidelijk was...

      Verder vond ik het een leuke en mooie start van t seizoen. Man wat ging er een hoop stuk!

      • + 0
      • 10 okt 2016 - 23:19
    • Patrace

      Posts: 2.714

      De auto lijkt me dit jaar wel competitief, want anders rij je niet van plaats 20 naar plaats 6. En qua snelheid zat er zeker nog meer in. Dus dat belooft wat voor de komende races.

      En Frijns ontwikkelt zich goed, vooral ook buiten de baan. Goed bezig.

      • + 0
      • 11 okt 2016 - 09:02
  • Wanneer gaat een talent zoals Frijns nu ook eens een eerste overwinning pakken ?
    Dat zou in een klasse zoals deze en met een deelnemersveld zonder echte uitschieters toch wel moeten kunnen.
    Bijna in alle vorige reeksen waar Robin aan deelnam, won hij.

    • + 0
    • 11 okt 2016 - 12:38
    • Geen echte uitschieter betekent niet "geen talent." Bird, Buemi en Di Grassi zijn altijd podiumklanten, evenals Prost omdat ie een van de snelste auto's heeft. Tot nu toe had Frijns altijd dat nadeel van een oude aandrijflijn. Nu is het een kwestie van kwalificeren op de rails krijgen zodat je niet achteraan staat.

      • + 0
      • 11 okt 2016 - 13:07

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar