user icon

Vergne op pole in Berlijn, Frijns stelt teleur

  • Gepubliceerd op 21 mei 2016 14:00
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Jean-Eric Vergne zal de ePrix van Berlijn van pole position starten. De Fransman was nipt sneller dan Sebastien Buemi. Lucas di Grassi, leider in het kampioenschap, had het lastig en start als tiende. Robin Frijns start vanuit het achterveld. 

Buemi was de grootste kanshebber op de pole position, maar de Zwitser was in zijn snelste rondje een halve seconde  langzamer dan zijn eerder gereden tijd in de groepsfase. Buemi was slechts 0,025 sneller dan Daniel Abt. Normaal gesproken is Di Grassi de snellere van de Abt-coureurs, maar het thuispubliek lijkt Abt iets te geven. Abt kwalificeerde zich voor het eerst sinds de race in Long Beach vorig jaar voor Di Grassi. 

Bruno Senna en Nick Heidfeld drongen ook door tot de laatste groep, maar konden niets doen in de strijd om pole. Senna kende problemen met zijn versnellingsbak, terwijl Heidfeld de muur raakte. Di Grassi was de grootste tegenvaller van de kwalificatie. De Braziliaan kende geen goede ronde en start slechts als tiende. 

Robin Frijns zal het in de race druk krijgen met het goed maken van plaatsen. De Nederlander zat er de laatste tijd goed bij in de kwalificaties, maar zal de ePrix van Berlijn van een teleurstellende zestiende plaats starten. 

De race in de straten van Berlijn start vanmiddag om 16:00 uur.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Robin maakte een foutje en raakte licht de muur, waardoor zijn stuurtje scheef te staan.

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 14:21
    • Levano

      Posts: 802

      Dat verhaal hebben we volgens mij al een eerder gehoord, tijdens een race moest hij de laatste ronden toch ook met een verdraaide stuuras rijden?

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 15:06
  • Waar worden de Formule E races eigenlijk uitgezonden? Is dat ergens online te bekijken?

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 15:19
    • Ziggo 404 Racing, online?

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 15:39
    • live op de website

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 19:40
    • Thanks! Ik heb ff op die site gekeken maar de live stream is niet in Nederland beschikbaar. Dat zal ongetwijfeld komen omdat Ziggo de rechten daar blijkbaar van heeft. Jammer.

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 23:30
  • Maxiplus

    Posts: 399

    Als Frijns in alle benzine klassen direct kampioen werd, waarom staat hij dan zo te schutteren als het nu een auto met een verlengsnoer is?

    • + 2
    • 21 mei 2016 - 15:26
    • @Maxiplus Troll???

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 15:35
    • Boy Hayje

      Posts: 124

      Frijns is de schok nog niet ten boven gekomen door overwinning van Max bij RedBull , Frijns had ook zoon toekomst kunnen krijgen Als ???

      • + 0
      • 21 mei 2016 - 17:37
    • Danny006

      Posts: 290

      @ Boy Hayje... Dat ik nu al weet welke pyjama je aantrekt vanavond. Stop hier mee dit begint zielig te worden

      • + 1
      • 21 mei 2016 - 17:52
  • Frijns rijdt met materiaal van vorig jaar met het andretti team.
    Dat hij goed meedeed is bewijs van zijn uitzonderlijke talent.
    Zit het een keer tegen dan staat ie gelijk een stuk verder achteraan, waar de andretti op dit moment eigenlijk thuishoort

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 15:35
  • banton

    Posts: 111

    Daar gaan je racehandschoenen, Robin. Helaas ook geen "Yo-He" T-shirt gewonnen met je weddenschap met Olav Mol....

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 18:03
  • pacoramon

    Posts: 565

    Frijns 7e.. wow

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 18:39
  • 500PK

    Posts: 138

    Frijns uitzonderlijk talent?
    IK zie het echt niet hoor.....evenals alle teambazen in de F1.

    • + 0
    • 21 mei 2016 - 19:24
  • jd2000

    Posts: 4.667

    Was Frijns niet dat supertalent?

    • + 0
    • 22 mei 2016 - 12:52

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar