user icon
user icon

Ticktum neemt deel aan de Formula 3 Asia Winter Series

  • Gepubliceerd op 09 jan 2019 07:29
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

In een poging om superlicentiepunten te bemachtigen, zal Daniel Ticktum deze winter deelnemen aan de Formula 3 Asia Winter Series. Ticktum was in 2018 actief in het Europees Formule 3-kampioenschap, waarin hij uiteindelijk de titel moest laten aan Mick Schumacher.

De Brit verzekerde zichzelf niet van genoeg punten om een promotie te krijgen van Red Bull Racing, ondanks dat er geruchten waren dat een kampioenschap er voor had kunnen zorgen dat hij de grootste kanshebber was voor een zitje bij Toro Rosso.

De top-5 van de Formula 3 Asia Winter Series ontvangt superlicentiepunten en de winnaar mag er zelfs tien bijschrijven. "Ik kijk er echt naar uit om aan iets deel te nemen waar ik nog niet eerder in heb gereden en daarnaast zijn veel circuits nieuw voor mij."

"De grootste reden daarvoor is dat ik superlicentiepunten wil bemachtigen. Ik ga niettemin gedurende de winter ook profiteren van extra baantijd op twee prestigieuze circuits, dus ik kijk er echt naar uit om te starten", aldus Ticktum.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Leuk voor hem. Ik had hetzelfde gedaan maar waar blijft het ECHTE toptalent? Toro Rosso valt steeds terug op afdankertjes uit het verleden. Stel nu eens dat Verstappen om wat voor reden dan ook opeens niet meer rijd voor RedBull en met spoed vervangen moet worden? RedBull ontkomt er dan niet aan om ergens toptalent weg te kopen..als dat überhaupt al lukt.

    Wellicht moet Jos er als scout vaker op uit gestuurd worden of wellicht rijd er gewoon weinig nieuw toptalent rond wat niet al vastgelegd is?

    • + 0
    • 9 jan 2019 - 08:17
    • Roy

      Posts: 2.118

      Er is meer dan genoeg top-talent. Echter, waar blijven ze?

      Als coureurs als Wehrlein (niet geweldig, maar was een dik prima coureur) een simulatie rol gaan vervullen? Als coureurs als Stoffel geen 2e kans krijgen?

      Ik ben overigens ook van mening dat RBR/STR ook diverse keren niet goed is omgegaan met hun coureurs. Buemi, Vergne om even 2 voorbeelden te noemen.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 08:32
    • StevenQ

      Posts: 5.778

      Buemi heeft 3 jaar de tijd gehad in de F1 maar niet kunnen overtuigen, en ook Vergne kreeg 3 volledige seizoenen.

      dat ze het in de veel zwakker bezette FE beter doen zegt weinig

      • + 1
      • 9 jan 2019 - 09:06
    • d@nny

      Posts: 1.902

      Vergne deed het beter dan Kvyat die promotie maakte naar RBR en kans op kans blijft krijgen. Met Vergne heeft RBR echt een vergissing gemaakt in mijn ogen.

      Buemi laat het naast de FE ook in de WEC zien (alhoewel dat de laatste jaren natuurlijk wel een uitgekleed kampioenschap is)

      • + 1
      • 9 jan 2019 - 09:30
    • We kunnen lang doorgaan over het niveau Buemi of Vergne maar daarmee wordt je in de F1 geen wereldkampioen. RedBull heeft coureurs nodig van de hoogste catagorie. Ze zijn er idd wel maar het talent moet tijdig opgemerkt worden.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 09:42
    • d@nny

      Posts: 1.902

      Dat het geen absolute wereld toppers zijn ben ik het wel mee eens. Maar als die elk jaar zo makkelijk te vinden zouden zijn dan wordt het wel erg druk op de grid. Talenten zoals Senna, Schumacher, Hamilton, Max zijn nou eenmaal zeldzaam.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 10:06
    • d@nny

      Posts: 1.902

      en een kleine toevoeging. Ook met coureurs net onder de absolute top kan je wereldkampioen worden. De auto maakt nog altijd meer het verschil dan de coureur.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 10:08
    • TR heeft de laatste jaren een behoorlijke steek laten vallen bij het rekruteren van talenten en de laatste 2 seizoenen was dat al merkbaar bij de samenstelling van het team en ontbreken van een reserve die voldoende punten heeft om deel te mogen nemen. Bij Mercedes en bij Ferrari hebben ze minder problemen om talenten aan zich te binden. Anderzijds helpt het niet als Red Bull aankondigt te stoppen met de F1 als de samenwerking met Honda niet snel tot succes zal leiden.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 10:50
    • masf1

      Posts: 6.120

      RBR word dan gewoon overgenomen door een andere partij,dat gaat gewoon door.

      • + 1
      • 9 jan 2019 - 11:03
    • Precies MASF1, ik denk eerlijk gezegd dat er best wat autofabrikanten zijn die met een schuin oog die situatie goed in de gaten houden. RBR zou immers een ideaal team zijn om over te nemen.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 12:18
    • Roy

      Posts: 2.118

      @Andy ; misschien Honda zelf wel. De basis is goed. Red bull zou altijd als (hoofd)sponsor actief kunnen blijven bij het team.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 13:25
    • @Nobullshit: Red Bull heeft zichzelf in die positie gemanoevreerd. Ik denk juist dat toptalent wel degelijk wordt opgemerkt door Red Bull, maar niet iedereen kiest meer klakkeloos voor ondersteuning door Red Bull als je ziet wat voor een kadaverdiscipline er heerst. Als je even pech hebt loop je al de kans eruit te vliegen.

      Jarenlang heeft Red Bull tevergeefs geprobeerd een tweede Vettel te vinden, tot ze hem in Max wél vonden. Intussen zijn we wel tientallen coureurs verder, waarvan sommigen door gebrek aan beter zijn teruggehaald (Zie Hartley, Kvyat en Albon), sommigen nog in andere klassen sponsoring krijgen (Buemi en Da Costa), sommigen nog wel racen maar niets meer met RBR hebben (Sainz?, Verschoor, Sette Camara, Visser en JEV). Dan kan ik me goed voorstellen dat bv Ocon en Leclerc een andere richting hebben gekozen.

      • + 0
      • 9 jan 2019 - 17:14
  • Mauro75

    Posts: 7

    Ik denk met onze Rinus VeeKay dat Ticktum al een waardige tegenstander heeft in de winter series. Deze jongen kan namelijk ook een best potje F3 racen ipv zijn succesvolle road naar de Indycars.... ik zou zeggen ga dat zien :-) Races zijn live te bekijken op de website maar nadien denk ik ook wel op youtube

    • + 0
    • 9 jan 2019 - 21:42

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jan 1969 (51)
  • Geb. plaats Hürth, DE
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar