user icon

Van Amersfoort Racing vanaf aankomend seizoen actief in Formule 2

  • Gepubliceerd op 13 dec 2021 14:13
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

In de Formule 2 zal aankomend seizoen een tweede Nederlandse team op de grid staan. Naast MP Motorsport zal namelijk ook Van Amersfoort Racing deelnemen aan de hoogste opstapklasse van de autosport. Het bekende Nederlandse team neemt de plek van HWA Racelab in.

Eerder kwam het nieuws naar buiten dat Van Amersfoort Racing ook aan de Formule 3 gaat deelnemen. Met het nieuws van vandaag erbij betekent dit dat het bekende team een belangrijke rol kan gaan spelen in het opleiden van veel racetalent. In het verleden reden onder andere Max Verstappen en Charles Leclerc voor het team.

VAR zal al in actie komen tijdens de post-season test in Abu Dhabi later deze week. Van 16 tot 18 december rijdt de Formule 2 op het Yas Marina Circuit. Het is nog niet duidelijk wie er in actie gaan komen voor het bekende Nederlandse team.

MWHT

Posts: 2.691

heel mooi! hoop dat Verschoor misschien een kansje bij ze krijgt, al zal dat budget technisch wel moeilijk worden. heeft in ieder geval een prima seizoen gehad in de F2 en neem al wat ervaring mee dus...

  • 4
  • 13 dec 2021 - 13:38

Reacties (16)

Login om te reageren
  • MWHT

    Posts: 2.691

    heel mooi! hoop dat Verschoor misschien een kansje bij ze krijgt, al zal dat budget technisch wel moeilijk worden. heeft in ieder geval een prima seizoen gehad in de F2 en neem al wat ervaring mee dus...

    • + 4
    • 13 dec 2021 - 13:38
    • PRS

      Posts: 229

      Yep was ook mijn 1e gedachte toen ik het las.

      • + 0
      • 13 dec 2021 - 14:20
    • Ik zou Logan Sargeant er ook bij doen... mooi een beetje williams euros ontvangen en misschien een beetje samenwerken met het F1 team

      • + 0
      • 13 dec 2021 - 15:18
    • StevenQ

      Posts: 8.053

      Budget is erg belangrijk omdat F2 3 miljoen kost voor een seizoen per auto

      • + 0
      • 13 dec 2021 - 16:21
  • GHM65

    Posts: 902

    Geweldig, veel plezier en succes gewenst!

    • + 0
    • 13 dec 2021 - 13:38
  • Ah, Fijn!
    En geheel terecht natuurlijk dat juist VAR weer terug is in de F2 nadat ze eerder noodgedwongen deze klasse hebben moeten verlaten.

    Enne Frits: Het schijnt dat ene Verschoor al ruime ervaring en het talent heeft!
    Daarnaast zoekt hij nog een stoeltje. (...maar dat weten ze op deze webs!te nog steeds niet)

    • + 0
    • 13 dec 2021 - 14:18
    • PRS

      Posts: 229

      Op jouw laatste zin....
      Ze waren ook ervan overtuigd dat de Vries bij Alfa/Sauber had getekend...

      • + 1
      • 13 dec 2021 - 14:22
    • Even een lans breken;
      Dat was de FOM ook want ook via de officiële webs!te F1puntCOM en Twitter werd Nyck aangekondigd (maar even snel weer verwijderd).

      Maar een rectificatie of een nieuw artikel waarin dit weer ongedaan werd gemaakt is bij beide bronnen helaas nooit geplaatst, dus ik deel je gevoel.
      Ik stoor me daar ook aan.
      Vooral omdat er hier wordt gepretendeerd dat dit een F1 nieuws (!!!) s!te is.

      • + 1
      • 13 dec 2021 - 14:41
    • StevenQ

      Posts: 8.053

      Ze zijn terug in de F3, in de F2 hebben ze nooit gereden

      • + 0
      • 13 dec 2021 - 16:22
    • Goed gezien Steven.
      Ik werd op het verkeerde been gezet door de eerste (F2) en tweede (F3) alinea.
      Vandaar de verwarring.

      • + 0
      • 13 dec 2021 - 18:21
  • Kijk er is ook nog leuk nieuws!!

    • + 1
    • 13 dec 2021 - 14:31
  • Gaat de VAR zich nou ook bemoeien met F2 naast het voetbal?

    • + 2
    • 13 dec 2021 - 15:00
  • mordor

    Posts: 1.617

    Mooie mijlpaal. Succes Frits!

    • + 1
    • 13 dec 2021 - 15:19
  • Leuk! Misschien dat Verschoor meer kans maakt voor de F2 volgend jaar (als hij ook het budget heeft).

    • + 0
    • 13 dec 2021 - 15:33
  • Bazinga

    Posts: 251

    Het wachten is op doorgesnoven vaders die vinden dat hun zoontje de nieuwe Max is en voor de deur van van Amersfoort Racing gaan liggen.
    U weet wel, de bollebuikers met een te strakke RBR jasje in de supermarkt. U herkent ze zo.

    • + 1
    • 13 dec 2021 - 17:19

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar