user icon

Giuliano Alesi maakt de overstap naar de Formule 2

  • Gepubliceerd op 07 dec 2018 16:14
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Giuliano Alesi gaat volgend jaar voor Trident rijden in de Formule 2. De Fransman maakt deel uit van de Ferrari Driver Academy en is de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jean Alesi. De afgelopen jaren reed Alesi ook al voor het team van Trident, maar toen nog in de GP3.

"Dit is een geweldige mogelijkheid. Allereerst wil ik Trident bedanken, aangezien het een groot genoegen gaat zijn om bij hen te blijven racen in de Formule 2. Dit is een nieuwe categorie en een nieuw avontuur en ik kijk er heel erg naar uit", zegt Alesi.

"Dit jaar is niet zo goed gegaan als dat ik had gehoopt, maar ik kijk heel erg uit naar een succesvol 2019-seizoen samen met Trident. We gaan deze winter hard werken en proberen om zo sterk mogelijk terug te komen voor de seizoensopener", aldus Alesi. 
 

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Een en ander nagezocht over hem maar het lijkt mij dat deze knaap zijn zitje te danken heeft aan zijn achternaam......

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 16:45
    • Verd*mme, ik denk dat P. Clemenza dat ook heeft te danken aan diezelfde achternaam.......of toch niet?

      Ik slaap er niet meer van. Help me uit de brand:-)

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 19:31
    • Heer Ouw, ik doe niets liever dan anderen uit de brand helpen, maar ik ben bang dat ik het niet helemaal kan volgen..

      • + 0
      • 8 dec 2018 - 08:30
  • Waar is Jean hier op de site eigenlijk gebleven?
    Hij had altijd wel grappige opmerkingen, is er iemand die hierover wat kan zeggen.
    We missen Larry ook nog steeds.

    • + 1
    • 7 dec 2018 - 16:48
    • En Darlos Cainz. Die durfde tenminste de waarheid te zeggen ipv al dat softe gedoe.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 16:59
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Winterslaap?

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:09
    • Jean heeft het te druk met Guiliano. Hij mailde ons een tijdje geleden dat hij meer moet investeren om zijn zoon naar de top te brengen. Wij hebben hierop geantwoord dat wij zijn keuze respecteren. Larry Perkins heeft voor de zomer nog een aantal posts geplaatst. Wij kunnen verder niets kwijt omtrent zijn situatie. Wij hopen dat hij snel weer terug gaat komen op de site.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:14
    • OK, bedankt voor de info Tom.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:44
    • Zie boven.....

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 19:34
    • Ik denk dat Jean veel moet investeren dan ja want op talent wordt het lastig voor zoonlief.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 20:26
  • Kgundi

    Posts: 581

    TJa je weet eigenlijk al dat ie de F1 niet gaat halen. Ik hoorde dat de zoon van Newey, Harrison, naar de Japanse Superleague gaat. Ook een coureur die nooit kon overtuigen in de F3. Eigenlijk is Mick de enige waar wat mij betreft een vraagteken omheen hangt of ie het gaat redden naar de F1. Ik ben er wel van overtuigd dat Mick geen WK-materiaal is, daarvoor duurde zijn doorbraak te lang.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 18:50
    • James

      Posts: 1.652

      Sorry maar Mick Schumacher moet nog altijd 20 jaar worden. Lewis Hamilton debuteerde op 22 jaar in de F1, dus Mick heeft nog tijd genoeg om zich te bewijzen. Heb liever dat de opstapklassen gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, dan dat er 16 jarige kinderen in de F1 debuteren en in hun eerste 4 seizoenen tegen alles en iedereen aanrijden.

      • + 0
      • 8 dec 2018 - 10:56
  • Arie54

    Posts: 4.062

    Ah, een beroemde naam. Zijn vader is ene van mijn all-time favoriete F1 rijders. Maakt trouwens ook verdomd goede wijn, maar dat terzijde.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 21:51

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Trident
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 20 sep 1999 (22)
  • Geb. plaats Avignon, Frankrijk
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar