user icon

Giuliano Alesi maakt de overstap naar de Formule 2

  • Gepubliceerd op 07 dec 2018 16:14
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Giuliano Alesi gaat volgend jaar voor Trident rijden in de Formule 2. De Fransman maakt deel uit van de Ferrari Driver Academy en is de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jean Alesi. De afgelopen jaren reed Alesi ook al voor het team van Trident, maar toen nog in de GP3.

"Dit is een geweldige mogelijkheid. Allereerst wil ik Trident bedanken, aangezien het een groot genoegen gaat zijn om bij hen te blijven racen in de Formule 2. Dit is een nieuwe categorie en een nieuw avontuur en ik kijk er heel erg naar uit", zegt Alesi.

"Dit jaar is niet zo goed gegaan als dat ik had gehoopt, maar ik kijk heel erg uit naar een succesvol 2019-seizoen samen met Trident. We gaan deze winter hard werken en proberen om zo sterk mogelijk terug te komen voor de seizoensopener", aldus Alesi. 
 

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Een en ander nagezocht over hem maar het lijkt mij dat deze knaap zijn zitje te danken heeft aan zijn achternaam......

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 16:45
    • Verd*mme, ik denk dat P. Clemenza dat ook heeft te danken aan diezelfde achternaam.......of toch niet?

      Ik slaap er niet meer van. Help me uit de brand:-)

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 19:31
    • Heer Ouw, ik doe niets liever dan anderen uit de brand helpen, maar ik ben bang dat ik het niet helemaal kan volgen..

      • + 0
      • 8 dec 2018 - 08:30
  • Waar is Jean hier op de site eigenlijk gebleven?
    Hij had altijd wel grappige opmerkingen, is er iemand die hierover wat kan zeggen.
    We missen Larry ook nog steeds.

    • + 1
    • 7 dec 2018 - 16:48
    • En Darlos Cainz. Die durfde tenminste de waarheid te zeggen ipv al dat softe gedoe.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 16:59
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Winterslaap?

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:09
    • Jean heeft het te druk met Guiliano. Hij mailde ons een tijdje geleden dat hij meer moet investeren om zijn zoon naar de top te brengen. Wij hebben hierop geantwoord dat wij zijn keuze respecteren. Larry Perkins heeft voor de zomer nog een aantal posts geplaatst. Wij kunnen verder niets kwijt omtrent zijn situatie. Wij hopen dat hij snel weer terug gaat komen op de site.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:14
    • OK, bedankt voor de info Tom.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 17:44
    • Zie boven.....

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 19:34
    • Ik denk dat Jean veel moet investeren dan ja want op talent wordt het lastig voor zoonlief.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 20:26
  • Kgundi

    Posts: 581

    TJa je weet eigenlijk al dat ie de F1 niet gaat halen. Ik hoorde dat de zoon van Newey, Harrison, naar de Japanse Superleague gaat. Ook een coureur die nooit kon overtuigen in de F3. Eigenlijk is Mick de enige waar wat mij betreft een vraagteken omheen hangt of ie het gaat redden naar de F1. Ik ben er wel van overtuigd dat Mick geen WK-materiaal is, daarvoor duurde zijn doorbraak te lang.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 18:50
    • James

      Posts: 1.643

      Sorry maar Mick Schumacher moet nog altijd 20 jaar worden. Lewis Hamilton debuteerde op 22 jaar in de F1, dus Mick heeft nog tijd genoeg om zich te bewijzen. Heb liever dat de opstapklassen gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, dan dat er 16 jarige kinderen in de F1 debuteren en in hun eerste 4 seizoenen tegen alles en iedereen aanrijden.

      • + 0
      • 8 dec 2018 - 10:56
  • Arie54

    Posts: 2.408

    Ah, een beroemde naam. Zijn vader is ene van mijn all-time favoriete F1 rijders. Maakt trouwens ook verdomd goede wijn, maar dat terzijde.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 21:51

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Trident
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 20 sep 1999 (20)
  • Geb. plaats Avignon, Frankrijk
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar