user icon

George Russell heeft geen interesse in resultaten van Lando Norris

  • Gepubliceerd op 21 sep 2018 11:19
  • comments 11
  • Door: Tom van Hooft

Mercedes Formule 1-junior George Russell zegt dat hij niet geïnteresseerd is waar zijn Formule 2-rivaal Lando Norris eindigt in de laatste twee ronden van het seizoen.

"Ik ben over het algemeen een redelijk verstandige chauffeur, ik heb geen 'win it or bin it' mentaliteit", legde Russell uit. "Mijn aanpak is niet veranderd, ik wil elke race winnen, maar ik ga niet iets onbezonnen doen om een tweede of derde plaats weg te gooien. Ik ben niet zo geïnteresseerd in waar Lando is, want je hebt Alexander Albon, Artem Markelov, Nyck de Vries en Sergio Sette Camara die ook erg snel zijn."

Russell gooit nog wat olie op het vuur door Sette Camara de hemel in te prijzen: "Sergio heeft Lando de laatste vier races op rij verslagen en hij is extreem snel geweest. Uiteindelijk zijn wij op alle circuits, met uitzondering van Bahrein, het snelste geweest. Ik heb geen reden om me zorgen te maken", besloot de zelfverzekerde Russell.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Hij heeft helemaal gelijk!
    Lando is goed, maar overhyped......
    Is tuurlijk jaloers op zijn zitje in de F1.......moet hij nog maar zien te bereiken.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 11:42
    • Misschien is hij helemaal niet jaloers op dàt zitje...

      • + 2
      • 21 sep 2018 - 11:59
    • Inderdaad Zambiorix, de ene Mercedes protégé staat hoogstwaarschijnlijk langs de kant aankomend seizoen, de ander wordt het contract ontbonden omdat er geen plek is na wederom terug te moeten zijn gegaan naar de DTM en Williams staat er nog slechter voor.
      Overhyped.. we gaan het zien volgend jaar. De ene coureur wint alles in de opstapklasse (Vandoorne bijv.) en laat niks zien in de F1 en de ander wint amper iets (Kobayashi bijv.) deed dat wel. Afwachten dus.

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 12:18
    • NicoS

      Posts: 10.743

      @Mr Marly,
      Kobayashi? Aardig coureur, maar om nou te zeggen dat hij zo succesvol was in de F1?
      Het was meer zijn rijstijl die hem geliefd maakte, maar een topper was het ook niet echt.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 12:24
    • Geen topper nee maar wel van toegevoegde waarde terwijl er voor zijn komst ook kritisch over hem gepraat werd. Het is dus geen garantie als je goed bent in opstapklasse dat je dat ook bent in de F1.

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 12:31
    • NicoS

      Posts: 10.743

      Dat ben ik met je eens, garanties bestaan niet in de F1.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 12:40
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @mr Marly je moet ook wel rekening houden met de omstandigheden en met wat voor wagen je moet rijden.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 17:06
  • jarka

    Posts: 1.003

    Heeft helemaal gelijk. Men verwacht zowiezo te veel van deze lichting realistisch gezien hebben deze jongens nog even nodig.
    Sinds Max jong is doorgebroken is iedereen bang hét grote talent te missen met een complete gekte tot gevolg.

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 12:16
    • d@nny

      Posts: 1.748

      Puur qua cijfers kijkenwas de gemiddelde leeftijd van de rookies in 2016 en 2017 hoger als 2015 (toen MAx debuteerde)

      SLechts dit jaar ligt de gemiddelde leeftijd lager als in het jaar dat Max debuteerde (21.4 in 2015 vs 21 in 2018) maar dat komt ook omdat er slechts twee rookies zijn dit jaar tegenover 5 in 2015.

      Teams will inderdaad talenten jonger binden maar de laatste 4 jaar is de gemiddelde leeftijd niet echt verder gedaald. De trend over de afgelopen 10 jaar is wel dalende.

      Gemiddelde leeftijd Rookies afgelopen 10 jaar en aantal rookies per seizoen:
      2009 21.25 4
      2010 24.8 5
      2011 23.8 5
      2012 21.5 2
      2013 23 5
      2014 23.6 5
      2015 21.4 5
      2016 22.6 5
      2017 22.5 4
      2018 21 2

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 14:25
    • jarka

      Posts: 1.003

      @donny
      Ik geloof je meteen echter dit is ook wat ik bedoel
      nu praten we al over Tickum, Russel, Schumacher, Norris volgend jaar allemaal 18 en 19
      Niemand maakt mij wijs dat dit allemaal wereld talenten en uitzonderlijk goede coureurs zijn waardoor ze allemaal zo vroeg rijp zijn?

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 16:52
    • d@nny

      Posts: 1.748

      Nee zijn zeker niet allemaal wereld talenten. Wellicht ook een indicatie dat het te makkelijk is om het fysiek uit te houden in de F1

      • + 0
      • 22 sep 2018 - 00:59

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team DAMS
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 23 mei 1998 (21)
  • Geb. plaats Belo Horizonte, Brazilië
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar