user icon

Concurrenten van Mercedes kunnen hun borst nat maken

  • Gepubliceerd op 01 aug 2013 14:47
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes blaakt van het zelfvertrouwen en teambaas Ross Brawn heeft een signaal afgegeven voor de tweede seizoenshelft. De Duitse renstal zal in de resterende Grands Prix waarschijnlijk alleen maar beter presteren. Die waarschuwing kunnen de concurrenten van Mercedes alvast in hun zak steken.

Brawn: "Je kan de eerste seizoenshelft opdelen in twee stukken, namelijk de eerste vijf races en de laatste vijf races. Ik ben vooral tevreden over het tweede kwart. We hebben wat momentum opgeraapt en we zijn sterker geworden. We hebben drie van de afgelopen vijf Grands Prix gezegevierd en we beginnen onze pole positions te vertalen in overwinningen. Het is verre van perfect en we hebben nog veel te doen, maar het moraal is hoog voor de tweede seizoenshelft."

"We hebben wat dingen in de pijplijn voor de komende races en die kunnen ons een extra impuls geven voor de resterende races. Veel Grands Prix zijn overzees en dat betekent dat de grotere afstand naar de fabrieken een obstakel vormt voor de ontwikkeling voor de meeste teams. Iedereen kijkt met een schuin oog ook al naar 2014, dus ik verwacht niet veel innovaties meer. Daardoor is waar we nu staan een uitstekende uitgangspositie voor het restant van dit jaar."

Bestel hier de nieuwste Mercedes merchandise!

Reacties (14)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    Mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt. Ze kunnen nog een sprint trekken maar lopen het gat niet meer dicht!

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 14:50
    • waylon

      Posts: 2.247

      Afwachten, kan nog

      • + 0
      • 1 aug 2013 - 15:37
    • Zeg inderdaad nooit NOOIT! Er zijn nog een hoop races te gaan en een uitvalbeurt aan Vettels adres zou de zaken ineens heel erg veranderen.

      We hebben wel vaker een coureur van achterstand terug zien komen.

      Hoeveel punten stond Hamilton in 2007 met nog 2 races te gaan ook alweer voor op Raikkonen? En wie werd er kampioen; Raikkonen!

      Zolang je een theoretische kans hebt kan het gewoon.

      • + 0
      • 1 aug 2013 - 15:41
    • En vooralsnog is het veel meer dan een theoretische kans. We zitten immers pas halfweg het seizoen. Precies wat DH zegt: een uitvalbeurt van Vettel en een paar overwinningen voor Lewis en de wereld ziet er opeens heel anders uit.

      En ik hoop van harte dat het gebeurt. Ik wil Vettel wel eens zien als het niet meer van een leien dakje gaat. En ik wil Vettel wel eens zien als Webber voor hem rijdt in de laatste race en hij die punten hard nodig heeft. O, wat zal ik juichen voor Markie-boy!!!

      Kortom: Ik verheug mij op een hele hete herfst!

      • + 0
      • 1 aug 2013 - 23:37
  • Nou, ik zie Red Bull het nog erg moeilijk krijgen in Spa en Monza. Zowieso zie ik Hamilton en Rosberg voor hem eindigen in beide race\'s als alles vlekkeloos verloopt voor Mercedes. Zelfde geld voor Lotus. Dus top 4 halen in de komende 2 races wordt denk ik moeilijk voor Red Bull simpelweg omdat hun low downforce pakket niet snel genoeg is. Als Red Bull Vettel op Monza en Spa op het podium staat dan is het voorbij.

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 14:54
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Hamilton en Mercedes gaan nu de eerste vruchten plukken van hun samenwerking, alleen zal Vettel nog steeds onklopbaar zijn dit jaar voor de titel denk ik.

    Beetje hoogmoed, maar ik heb Lewis ook zelden zo positief gehoord eerder deze week.

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 14:56
    • Het doet me zo aan 2007 denken! Probleem is alleen dat het gat met Vettel groot is. Aan de andere kant verwacht ik dit keer geen \'grindbakje\' van Hamilton!

      • + 0
      • 1 aug 2013 - 14:59
  • Zoals ik al zei vooraf: Lewis Hamilton wordt dé sensatie van 2013! Nu is natuurlijk vooral de vorm van Mercedes ook een sensatie, maar ik denk dat Lewis Hamilton nog héél dicht bij de titel gaat komen!

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 14:57
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Sensatiekop, heb het bewuste interview met Brawn gezien en vertelde daar op de zijn bekende rustige wijze hoe het seizoen is verlopen, daar zat geen grootdoenerij bij.

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 15:07
  • derbloe

    Posts: 88

    Ik hoop dat Ferrari ook nog wel iets uit de hoge hoed tovert en misschien Mclaren ook. Maar Mercedes heeft aardige stappen vooruit gemaakt.

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 15:14
  • louc_

    Posts: 2.277

    Volgende race praten we mss weer heel anders!

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 17:03
  • keezie

    Posts: 66

    Ben benieuwd hoe Rosberg met teamorders zal omgaan, want die gaan er nu geheid komen natuurlijk.

    • + 0
    • 1 aug 2013 - 21:02
  • Mocht Vettel door pech ofzo veel punten mis gaan lopen komende races, dan is er ook nog Fernando Alonso en Kimi Raikkonen waar de Mercedessen tegen moeten strijden. Ik zie het niet gebeuren dat Mercedes 7 van de nog 9 of 10 ofzo gaat winnen. Daar is het veld te competitief voor. Zeg nooit nooit, maar ik denk dat hun achterstand te groot is nu.

    • + 0
    • 2 aug 2013 - 10:27
    • louc_

      Posts: 2.277

      In de laatste 9 races gaat eender wie van de topfavorieten nog pech krijgen het is te zien wie en om nu al zo hard te roepen dat Mercedes alles (kan) zou winnen. Nee dus

      • + 0
      • 2 aug 2013 - 12:50

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar