user icon
user icon

Lauda: "Haug voelt zich verantwoordelijk voor falen Mercedes"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2012 14:52
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Norbert Haug verraste Mercedes vorige week met zijn ontslag als motorsportbaas. De Duitser beëindigt een loopbaan van meer dan 22 jaar bij de Duitse autofabrikant. Haug trok zijn conclusies na een teleurstellend verlopen seizoen 2012 in de Formule 1. Zijn project om de grootmacht Mercedes als fabrieksteam succes te bezorgen in de koningsklasse van de autosport is mislukt.

Zo heeft Haug het zelf overgebracht op het bestuur van Mercedes, stelt de nieuwe president van het Formule 1-team, Niki Lauda, in Welt am Sonntag. "Afgelopen dinsdag was ik voor het eerst in die hoedanigheid bij een vergadering in Stuttgart aanwezig. Aan het einde van die bijeenkomst diende Norbert opeens zijn ontslag in. Ik neem mijn petje af voor hem. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de slechte resultaten van dit jaar en trok de gepaste conclusie. Eerlijk gezegd ken ik weinig managers die in die positie hetzelfde durven te doen. Persoonlijk vind ik het spijtig, ik had graag met hem samengewerkt."

"Als iemand zo'n besluit neemt, dan moet je dat respecteren. Mercedes gaat zich buigen over de vraag hoe nu verder. Ik zou op dit moment niet weten wie Haug kan vervangen. We gaan de situatie volledig evalueren."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Hoe komt het toch dat ik het gevoel heb dat het hele Mercedes GP project een groot drama is en zal blijven? Hoe komt het toch dat ik vermoed dat Lauda over drie jaar op straat staat en de directie in Stuttgart van de ene op de andere dag de stekker er uit zal trekken?
    Hoe komt het toch dat ik denk dat dit het einde wordt van Nico Rosberg\'s carrière?

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:56
    • Hoe komt het dat ik hetzelfde denk?

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:34
    • alflonzo

      Posts: 827

      Je zou bijna zeggen, great minds... hahaha
      Ik durf er nog wel aan toe te voegen dat als er geen enkele verbetering in 2013 is, dat dit misschien nog wel eerder zal gebeuren..

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 15:47
    • Ja, ik heb ook al zo\'n wee gevoel in mijn maag....

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 16:02
  • terazino

    Posts: 606

    Dus na zn eerste officiele vergadering klapt hij uit de school. Volgens mij probeert hij Haug een oor aan te naaien.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 14:57
  • Hoop alleen maar voor Hamilton en Rosberg dat het geen zinkend schip zal zijn.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 15:38
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Hamilton kan dan wel ergens anders terecht. Dan blijkt er in 2014 spontaan een plekje vrij te zijn bij Ferrari of Red Bull. Voor Nico ziet het er dan evenwel ronduit beroerd uit. Heel misschien nog Sauber of zo en anders domweg exit Formule 1.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 18:57
  • aruba24

    Posts: 640

    Eerlijk gezegd ken ik weinig managers die in die positie hetzelfde durven te doen , volgens Lauda , OO Wie OO Wie welke team manager zal hij bedoelen van Ferrari of Mclaren.

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 16:43
    • Lauda mag rijderstechnisch gezien wel een aardig woordje meepraten, bestuurlijk gezien moet ie z\'n grote mond houden vind ik.

      Of ie nou Whitmarsh of Domenicali bedoelt, die runnen beide al een tijdje een topteam, in goede en slechte tijden.
      Lauda wijst doorgaans zelf wel even een schuldige aan en verlaat het zinkende schip ruim op tijd.

      • + 0
      • 17 dec 2012 - 19:20
  • gp

    Posts: 4.121

    Ze menen het bij Mercedes! Gaan ze het Ferrari verhaaltje proberen na te doen? Ze hebben de huidige beste rijder en Ross brawn al. En is Lauda bij Todt op cursus geweest?

    • + 0
    • 17 dec 2012 - 23:26

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar