user icon

'Force India lonkt naar Bianchi vanwege link met Ferrari'

  • Gepubliceerd op 13 dec 2012 10:38
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Jules Bianchi heeft Adrian Sutil verdrongen als belangrijkste kandidaat voor het vacante stoeltje bij Force India voor 2013. Dat schrijft de Finse krant Turun Sanomat. Force India had Bianchi dit jaar al onder contract als test- en reserverijder.

De Indiase renstal lonkt volgens het artikel naar de Fransman vanwege diens link met Ferrari. Bianchi maakt onderdeel uit van het opleidingsprogramma van de Scuderia. Force India heeft haar oog laten vallen op de motoren van Ferrari voor 2014. Het team gebruikt nu nog de krachtbronnen van Mercedes. Turun Sanomat verwacht dat Force India voor de Kerst de knoop over de line-up voor volgend seizoen doorhakt.

Force India merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.049

    die finse krant schrijft wel meer wat

    zou deze week toch bekend worden wie het 2de stoeltje krijgt?

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 10:40
  • Silly season draait op volle toeren voor de overgebleven plekjes.
    Ik voorspel elke dag een bericht over een andere coureur icm. een team.

    Ik zie het allemaal wel gebeuren. Ik heb elk jaar een underdog gevoel bij Force India (en ook voor Toro Rosso), dus het kan interessant zijn wat er gaat rijden maar wakker lig ik er niet van.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 10:44
  • terazino

    Posts: 607

    Een voor geweld veroordeelde crimineel hoort ook niet thuis in deze sport.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 11:13
    • Gompie

      Posts: 4.951

      ....en een van miljoenenfraude verdachte, je mag de naam zelf invullen maar begint met Ecc..., wél dan?

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 11:27
    • lars75

      Posts: 8.908

      Die is bij mijn weten nog niet veroordeeld toch? De ander is wel veroordeeld en dat maakt een wezenlijk verschil vind je niet?

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 21:11
  • ik heb elders gelezen dat FI meer kans maakt op renault motoren, vanwege bianchi zen franse roots

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 11:28
  • Kennie

    Posts: 2.566

    achja, kranten ... die roepen natuurlijk heel erg hard in een tijd dat niemand ze meer leest ... we wachten af... maar ik blijf roepen dat we Kobayashi niet mogen verliezen.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 11:41
    • Inderdaad, laat Kobayashi die plek maar opvullen!

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 11:44
  • lars75

    Posts: 8.908

    Bianchi, hij verdient absoluut een kans in de F1 en hij heeft de kwaliteiten. Maar ik zie liever anderen dan deze brokkenpiloot in de F1. Hij rijd alles en iedereen van de baan op beslissende momenten, maar wanneer hij eens van het zelfde laken en pak krijgt om het hardst lopen schreeuwen en janken!

    Goed en talentvol coureur, maar doe mij dan maar Calado, Magnussen, Nasr, Razia, Bird, Felix da Costa, Ericsson, vd Garde, d\'Ambrossio, Frijns, Senna, Kovalainen etc etc etc die voegen net zo veel toe.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 21:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar