user icon
user icon

Ecclestone laat oogje vallen op Los Angeles voor Grand Prix

  • Gepubliceerd op 16 nov 2012 10:25
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1 doet dit weekend voor het eerst in vijf jaar weer eens de Verenigde Staten van Amerika aan, maar de plannen voor meer races in dat land schieten als paddenstoelen uit de grond. Na Austin en New Jersey is Los Angeles de volgende beoogde locatie voor een Grand Prix.

Bernie Ecclestone heeft de intentie om met de Formule 1 door te breken op de Amerikaanse markt en is van mening dat de VS vanwege de omvang wel meerdere races kan organiseren. Associated Press vroeg de Brit of Los Angeles eventueel een Grand Prix zou kunnen ontvangen, waarop Ecclestone antwoordde met: "Misschien kunnen we daar in de toekomst wat doen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.780

    Formule 1 is een van oorsprong Europese sport dat gewoon voornamelijk in Europa gereden moet worden. Ik zit niet te wachten op nog meer races in Amerika of Azië waarvoor GP\'s als Spa, Silverstone, Monza e.a. eventueel voor zouden moeten wijken. Bernie\'s argument dat de F1 een internationale sport is en daarom minder in Europa moet plaatsvinden gaat ook niet op want er zijn al 3 GP\'s in Noord-Amerika wanneer in 2014 NY op de kalender komt te staan. Er is 1 race in Zuid-Amerika en we hebben verschillende races in Azië. Maar waar is de GP van Afrika? Bernie denkt alleen maar aan zijn bankrekening en vergeet ondertussen dat hij bijna dood is en er binnenkort toch niets meer mee kan. Het wordt tijd dat Bernie wordt vervangen door iemand anders. Wat te denken van Ron Dennis? Ik noem maar iemand!

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 10:40
    • De wereld is nu eenmaal groter dan Europa(geworden), helemaal voor de automobiel industrie! Zoals Raikkonen-fan aangeeft, zolang er maar 7-8 europese GP\'\'s zijn is het prima, in hedendaagse wereld is europa absoluut geen groeimarkt meer voor de automobiel industrie, en willen ze hun vleugels in opkomende economieen uitslaan...

      7-korea , china, india, japan, singapore, malaysia, australie
      3-canada, austin, brazil
      7-Belgie, duitsland, UK, Spanje, italie, monaco, frankrijk
      1-abu dhabi

      nieuwe mogelijkheden als Moskow(opkomend land), New York(reken maar dat dat een hit word), en eventueel mexico. Zuid Afrika zou mooi zijn, maar ik denk dat ze daar om dit moment andere prioriteiten zullen stellen.



      van mij mogen weg:
      - Bahrain en hongerij (al is het leuk omdat het circuit erg langzaam is)


      P.s. voor degene die niet precies weten waar de GP\'s daadwerkelijk liggen:

      engtechmag.files.w(...)e-calendar-2012.jpg

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 11:03
    • Kevin,
      Ik begrijp jouw reactie maar Mitchell heeft een punt, het is in het belang van de f1 uit te breiden en nieuwe markten aan te boren, met name landen en continenten die voor de automobielindustrie van belang zijn, zowel voor de fabrikanten die al deelnemen als om het voor evt nieuwe fabrikanten interessant te maken, ook voor sponsors is het mega belangrijk.
      Maar ook ik hoop dat de historische Europese GP\'s op de kalender blijven, maar ondertussen lijkt Duitsland ook al twijfelachtig geworden.

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 12:34
  • Een stuk of 4 a 5 races in Amerika vind ik helemaal niet erg! zolang Europa maar ong.7 a 8 GP\'s blijft houden!

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 10:44
  • Races in (Noord) Amerika zijn prima. Lekker voor de buis, bord op schoot.
    Zolang we maar niet weer een stratencircuit krijgen met weliswaar mooie plaatjes van mega jachten en wolkenkrabbers maar totaal geen show op de baan...

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 11:43
  • Als er maar vooral niet teveel Amerikaanse stratencircuits op de kalender komen. Laat ze dan maar een voorbeeld nemen aan Austin.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 11:50
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Die Ecclestone heeft geld geroken zeker daar in de V.S.? Waarom niet gewoon nog naar Mexico, naar Argentinië? Dan hebben we op lange termijn zeker al 6 GP\'s in Amerika... Zuid-Amerika verdient meer dan alleen Brazilië! Noord-Amerika zal er al drie hebben in 2014, dat is meer dan genoeg. Wie zit er nu te wachten op nog meer stratencircuits ten koste van wat klassiekers?

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 13:19

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar