user icon

Ecclestone laat oogje vallen op Los Angeles voor Grand Prix

  • Gepubliceerd op 16 nov 2012 10:25
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1 doet dit weekend voor het eerst in vijf jaar weer eens de Verenigde Staten van Amerika aan, maar de plannen voor meer races in dat land schieten als paddenstoelen uit de grond. Na Austin en New Jersey is Los Angeles de volgende beoogde locatie voor een Grand Prix.

Bernie Ecclestone heeft de intentie om met de Formule 1 door te breken op de Amerikaanse markt en is van mening dat de VS vanwege de omvang wel meerdere races kan organiseren. Associated Press vroeg de Brit of Los Angeles eventueel een Grand Prix zou kunnen ontvangen, waarop Ecclestone antwoordde met: "Misschien kunnen we daar in de toekomst wat doen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.883

    Formule 1 is een van oorsprong Europese sport dat gewoon voornamelijk in Europa gereden moet worden. Ik zit niet te wachten op nog meer races in Amerika of Azië waarvoor GP\'s als Spa, Silverstone, Monza e.a. eventueel voor zouden moeten wijken. Bernie\'s argument dat de F1 een internationale sport is en daarom minder in Europa moet plaatsvinden gaat ook niet op want er zijn al 3 GP\'s in Noord-Amerika wanneer in 2014 NY op de kalender komt te staan. Er is 1 race in Zuid-Amerika en we hebben verschillende races in Azië. Maar waar is de GP van Afrika? Bernie denkt alleen maar aan zijn bankrekening en vergeet ondertussen dat hij bijna dood is en er binnenkort toch niets meer mee kan. Het wordt tijd dat Bernie wordt vervangen door iemand anders. Wat te denken van Ron Dennis? Ik noem maar iemand!

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 10:40
    • De wereld is nu eenmaal groter dan Europa(geworden), helemaal voor de automobiel industrie! Zoals Raikkonen-fan aangeeft, zolang er maar 7-8 europese GP\'\'s zijn is het prima, in hedendaagse wereld is europa absoluut geen groeimarkt meer voor de automobiel industrie, en willen ze hun vleugels in opkomende economieen uitslaan...

      7-korea , china, india, japan, singapore, malaysia, australie
      3-canada, austin, brazil
      7-Belgie, duitsland, UK, Spanje, italie, monaco, frankrijk
      1-abu dhabi

      nieuwe mogelijkheden als Moskow(opkomend land), New York(reken maar dat dat een hit word), en eventueel mexico. Zuid Afrika zou mooi zijn, maar ik denk dat ze daar om dit moment andere prioriteiten zullen stellen.



      van mij mogen weg:
      - Bahrain en hongerij (al is het leuk omdat het circuit erg langzaam is)


      P.s. voor degene die niet precies weten waar de GP\'s daadwerkelijk liggen:

      engtechmag.files.w(...)e-calendar-2012.jpg

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 11:03
    • Kevin,
      Ik begrijp jouw reactie maar Mitchell heeft een punt, het is in het belang van de f1 uit te breiden en nieuwe markten aan te boren, met name landen en continenten die voor de automobielindustrie van belang zijn, zowel voor de fabrikanten die al deelnemen als om het voor evt nieuwe fabrikanten interessant te maken, ook voor sponsors is het mega belangrijk.
      Maar ook ik hoop dat de historische Europese GP\'s op de kalender blijven, maar ondertussen lijkt Duitsland ook al twijfelachtig geworden.

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 12:34
  • Een stuk of 4 a 5 races in Amerika vind ik helemaal niet erg! zolang Europa maar ong.7 a 8 GP\'s blijft houden!

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 10:44
  • Races in (Noord) Amerika zijn prima. Lekker voor de buis, bord op schoot.
    Zolang we maar niet weer een stratencircuit krijgen met weliswaar mooie plaatjes van mega jachten en wolkenkrabbers maar totaal geen show op de baan...

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 11:43
  • Als er maar vooral niet teveel Amerikaanse stratencircuits op de kalender komen. Laat ze dan maar een voorbeeld nemen aan Austin.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 11:50
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Die Ecclestone heeft geld geroken zeker daar in de V.S.? Waarom niet gewoon nog naar Mexico, naar Argentinië? Dan hebben we op lange termijn zeker al 6 GP\'s in Amerika... Zuid-Amerika verdient meer dan alleen Brazilië! Noord-Amerika zal er al drie hebben in 2014, dat is meer dan genoeg. Wie zit er nu te wachten op nog meer stratencircuits ten koste van wat klassiekers?

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 13:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar