user icon

Vergne: "Vol in de aanval in 2013, verheug me er nu al op"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2012 12:40
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne is drie races voor het einde van zijn debuutseizoen verzekerd van een vervolg in de Formule 1. Scuderia Toro Rosso verlengde zijn contract tot eind 2013. De Fransman heeft in zijn eerste jaar tot nu toe twaalf puntjes gesprokkeld. Hij verwacht meer van volgend seizoen.

Vergne: "Ik ben heel blij met dit fantastische nieuws. Bedankt Toro Rosso en Red Bull, dat me als sinds het begin van mijn loopbaan steunt. Het is een moeizaam seizoen geweest en als rookie heb ik dankzij de support van het team veel geleerd. Ik heb ondertussen een uitstekende band met de engineers en monteurs opgebouwd. Ik voel me sterker en ik weet dat ik gegroeid ben als coureur. Ik geloof in dit team en met behulp van de dit jaar opgedane ervaring in combinatie met de ambitieuze plannen van Toro Rosso verheug ik me al op 2013, vol in de aanval!"

Reacties (8)

Login om te reageren
  • General

    Posts: 729

    \"Vol in de aanval!\"
    Tja...
    Leuke ambitie, maar niet in de juiste positie.

    • + 0
    • 1 nov 2012 - 12:56
  • Serieus, op die foto lijkt hij net Petrov.

    Ik blijf erbij dat de prestaties van beide STR rijders niet op waarde ingeschat kunnen worden omdat ze 1: in niemandsland rijden en 2: zich niet kunnen meten aan een ervaren teamgenoot.

    Halen ze het maximale uit de auto? Geen idee.

    Volgend jaar precies hetzelfde probleem. Ja, misschien halen ze vaak de top 10, maar is dat ook wat die auto kan? Zolang STR met 2 jonge honden blijft rijden kun je de prestaties nooit goed inschatten.

    Overigens denk ik dat Ricciardo van beide gewoon de snellere is, maar dat Vergne een best intelligente rijder is. Bovendien heeft Vergne ook meer punten gehaald dan Ricciardo, geen slechte prestatie!

    • + 0
    • 1 nov 2012 - 12:59
    • ze zullen niet vaak de top 10 halen, want in de basis is Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes en Lotus sneller.

      Zoals je zegt, ze rijden lekker in het niemandsland, en ik heb dan ook totaal niks met deze twee heren. Dit team bestaat puur en alleen om het volgende \"vettel-talent\" te vinden voor RBR....

      • + 0
      • 1 nov 2012 - 13:47
    • @Mitchell,
      Ja en dat is verdomd lastig in deze auto. Zelfs een \'nieuwe Vettel\' zou in deze auto niet zo heel veel klaar kunnen spelen.

      • + 0
      • 1 nov 2012 - 13:56
    • Ik heb even een oplossing bedacht, komtie;
      Webber naar STR sturen volgend jaar naast Vergne,
      Ricciardo naast Vettel bij RBR,
      e voila;
      men kan beide rijders meten/vergelijken naast ervaren piloten,
      wellicht leren we een nieuw talent kennen ;-)
      (of misschien gaat een van de gevestigde rijders ineens tegenvallen)

      • + 0
      • 1 nov 2012 - 15:33
    • Beste Jean,
      En u denkt dat meneer Webber dat leuk gaat vinden?

      Top oplossing, maar dat gaat nooit gebeuren:).

      • + 0
      • 1 nov 2012 - 15:45
    • @Damon,
      Hehe, ik betwijfel het ten zeerste, ach, onbelangrijk, ben geen fan van de beste man.
      Ik zou wel graag een jongeling naast Vettel zien, een jong en snel talent zodat ook Vettel eens wat stevige interne concurrentie krijgt, net zoals ik dat bij Ferrari graag zou zien.
      Zal voorlopig wel niet gebeuren zolang Vettel WK\'s aan elkaar knoopt.
      Het is zoals je zegt; zolang ze binnen een team geen combinatie hebben van jong talent met ervaring zul je de prestatie niet kunnen meten c.q. inschatten

      • + 0
      • 1 nov 2012 - 17:01
  • Red bull engineering heeft James Key in dienst , hij werkt voor toro roso en red bull , dachten jullie dat newey alles deed echt niet , de vonsten van twee maanden geleden zijn van James key en Peter Prodromou , newey kan niet eens met CAD 12 werken hij gebruikt een ouderwets tekentafel met potlood en stuf , newey zijn taak is de engineers te begeleiden met hun taken van de chassis en motor van Renault en een beetje spioneren bij andere teams.

    • + 0
    • 1 nov 2012 - 16:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar