user icon

Ecclestone: "Geen Grand Prix in Londen vanwege regering"

  • Gepubliceerd op 17 okt 2012 10:34
  • comments 7
  • Door: Danny Sosef
Een Grand Prix in London is een droom van Formule 1-baas Bernie Ecclestone. Dat het in de nabije toekomst zover gaat komen lijkt echter een utopie voor de kleine grote baas. Volgens de Brit is de regering niet bereid te investeren en de nodige steun te geven.

Ecclestone vertelde aan een Britse journalist: "Ik ben bereid om een grote bijdrage te leveren om een race te organiseren in Londen. Het lijkt er alleen op dat de regering van ons land dat niet is, omdat zij niet het benodigde geld willen neerleggen om dit project te realiseren. Ik wil ze graag helpen om het budget rond te krijgen maar kan niet alles in mijn eentje doen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Bernie, je kan het wel in je eentje betalen maar je wil het niet, en dat is begrijpelijk!
    Op zich, een GP in London, hardstikke leuk maar wel wéér een stratencircuit.
    Doe mij maar een traditioneel circuit! En een GP in London zou betekenen dat ze gaan concureren met Silverstone en dat is toch een circuit met veel historie, iets wat ik 10x liever heb dan één of ander nieuw statisch stratencircuitje dat er persé bij moest komen.

    • + 0
    • 17 okt 2012 - 11:28
    • Precies, en die stratencircuits staan doorgaans nou niet bepaald garant voor spannende races.
      Laat wegblijven, ik hecht veel meer waarde aan een historische baan als Silverstone, maar dat is voor Eikelesteen zeker niet Fancy genoeg, met Signapore en Abu Dhabi hebben we toch al wat van die kermisbanen op de kalender?

      • + 0
      • 17 okt 2012 - 15:06
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Helemaal mee eens. Ik zie liever een historische baan dan een stratencircuit op de F1-kalender verschijnen.
      Als je een race in London houd, wissel hem dan graag af met Singapore en breng in de straten van London ook verlichting aan ! Maar dat zal wel niet gaan met de Europese tijden..
      Overigens voor mij mogen Monaco en Singapore wel blijven .. Hebben beide iets extra\'s: Monaco natuurlijk historie en ik denk dat als Singapore de kans krijgt het een historische baan kan gaan worden... Maar Valencia, alsjeblieft zeg !

      • + 0
      • 17 okt 2012 - 16:22
  • Boekie

    Posts: 36

    Jammer dan. Next!

    • + 0
    • 17 okt 2012 - 11:35
    • precies..moeten wij nou allem,aal verbolgenr eageren op die regering?
      Nee hoor, jammer. Next!

      • + 0
      • 17 okt 2012 - 12:41
  • Bernie wekt de indruk alsof hij degene is die het allemaal gaat betalen. Volgens mij is hij degene die er het meeste geld uittrekt...

    • + 0
    • 17 okt 2012 - 11:40
    • Yannis

      Posts: 925

      Precies. En hij is teleurgesteld dat niet ieder land met plezier \"zijn\" bankrekening spekt. Daarvoor moet je toch echt in Azie of het Midden-Oosten zijn.

      • + 0
      • 17 okt 2012 - 16:33

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar