user icon

Van der Garde vervangt Petrov in VT1 in Korea

  • Gepubliceerd op 07 okt 2012 14:17
  • comments 18
  • Door: Danny Sosef
Giedo van der Garde krijgt volgende week opnieuw een kans bij het Caterham-team. Net zoals dit weekend in Japan zal onze landgenoot tijdens de eerste vrije training in actie komen. Vitaly Petrov is degene die zijn wagen af moet staan.

Dat maakte het team bekend na afloop van de Grand Prix van Japan. Giedo reageert als volgt: "Ik kijk er naar uit om voor de tweede keer op rij in actie te mogen komen tijdens de eerste vrije training, nadat ik afgelopen vrijdag in Suzuka heb gereden. Het circuit in Korea is een nieuw circuit voor mij, ik heb veel tijd gestoken bij mij thuis in mijn simulator om een beetje te wennen aan dit circuit. Je weet echter pas hoe het circuit echt is op het moment dat je erop hebt gereen."

"Het lijkt op het eerste gezicht een vrij technisch circuit, het zal een paar ronden duren om de juiste rempunten te vinden, ook omdat een aantal bochten blind zijn, maar dat lijkt mij geen probleem. Het plan voor Korea is hetzelfde als in Japan, een volledig programma doorlopen en foutjes te minimaliseren zodat ik een goede prestatie voor het team kan leveren."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Beetje verkeerde \'headline\' Verder leuk voor hem. Misschien voorbereiden om Petrov te vervangen. Who knows.

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 14:23
    • idd ik dacht?? heikki er uit...

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 14:52
    • Godius

      Posts: 658

      Alles voor de hits en dus advertentie-inkomsten, blijkbaar.

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 15:59
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Dat is er eentje in de categorie \"Hamilton verwacht geen overwinningen bij Mercedes\" (in het 1e jaar dus. Het klopt wel... :)

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 18:09
  • dat staat toch gelijk aan zelfmoord, voor caterham dan.........

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 14:51
    • Arrows F1

      Posts: 908

      @Bengelke,

      Ik snap jouw reactie niet....

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 17:42
    • ja ze kunnen beter jerommeke er in zette he... komop zeg

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 20:37
  • vjenne

    Posts: 561

    Moet Heikki Kovalainen weer zijn auto afstaan? Lijkt er dan toch op dan Heikki gaat vertrekken. Waarom anders 2X achter elkaar Heikki? Maar naar welk team dan?

    Mooi voor van de Garde natuurlijk!

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 15:52
  • Ik hoop dat ze hem dit keer een setje nieuwe banden geven en een bijna lege tank om eens een quali-rondje te laten doen.
    Zet hem op Giedo!!

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 17:56
  • Inderdaad een heel vreemde kop. Maar echt. 3 artikels op de dag dat er een race is geweest. Geen rijders briefing, pers conferentie of team quotes. De site is echt aan het aftakelen.

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 17:57
    • guardian

      Posts: 227

      Beste DUMDUM,

      Als je het zo goed weet waarom probeer jij het dan niet eens?

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 18:04
    • Misschien hebben ze hier ook weekend.

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 18:49
    • Misschien doe ik het wel.
      Alleen denk ik dat als ik het hier bekend maak, dat het niet door komt.
      Maar je moet toegeven.
      De site was voorheen stukken beter.
      Previews van de teams, rijders interviews die op de site stonden etc etc.

      • + 0
      • 7 okt 2012 - 23:01
    • @jasverstoppen: Misschien is het handig dat ze dan een nieuwssite gaan bijhouden over dingen die door de week gebeuren.

      • + 0
      • 8 okt 2012 - 07:19
  • Charrel

    Posts: 601

    Ik wilde inderdaad 2 dingen zeggen.

    1. Allereerst de headline, ik dacht is dit een 1 april grap? Blijkt het alleen voor VT1 te zijn.

    2. Wel jammer voor een goede formule 1 site dat er zondag niemand aan het werk is om nieuws te genereren en te vertalen. Dan haak je toch snel af en ga je op andere sites verder.

    Verder vind ik dit altijd een top site! Bedankt

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 18:03
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Toch wel opvallend, want hij zou oorspronkelijk nu de auto van Petrov krijgen voor die training....

    Of us het misschien zo, dat hij zúlk nuttig testwerk doet dan Kovalainen daar volop van profiteert? Was het wellicht géén toeval dat Kovalainen even punten in zicht leek te hebben?

    • + 0
    • 7 okt 2012 - 20:57
  • Prietz0r

    Posts: 69

    Wat een idiote titel...echt ik dacht echt dat Giedo Kovalainen zou gaan vervangen in Korea voor het hele weekend, prachtige \'Telegraaf-kop\' iig :)

    @dumdumdum Waarom niet een mailtje naar info@f1today.nl om te vragen of je mee kan werken aan de site :) Volgens mij kunnen ze wel wat hulp gebruiken qua bezetting.

    • + 0
    • 8 okt 2012 - 00:26
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Leuk,al die positieve reacties.

    • + 0
    • 8 okt 2012 - 12:05

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar