user icon

Webber krijgt reprimande en waarschuwt Grosjean

  • Gepubliceerd op 23 sep 2012 12:25
  • comments 17
  • Door: Danny Sosef
Mark Webber heeft na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van Singapore een reprimande gekregen. De Australiër overschreed de track limiet tijdens Q3 waardoor hij de waarschuwing kreeg, welke geen directe gevolgen heeft.

Op zijn beurt waarschuwde Webber met een knipoog Grosjean. Toch lijkt er wel enigszins een bezorgde en serieuze ondertoon in de waarschuwing aan het adres van de Fransman te zitten. Grosjean veroorzaakte in Spa-Francorchamps een startcrash en kreeg hiervoor één race schorsing. Vandaag in Singapore mag hij weer opnieuw aan de start staan, op dezelfde rij als Webber.

Grosjean vertelde niet nerveus te zijn voor zijn eerst volgende start, collega Webber is dat dus wel: "Hij zegt dat het oke is. Hij weet echter dat ik een goede rechtse heb, hij zal wel ver bij mij uit de buurt blijven denk ik!"

"Ik hoop dat hij het goed doet tijdens de start en geen gevaarlijke dingen uithaalt. Hij weet in ieder geval wat hem te doen staat en dat iedereen op hem zal letten."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • maak mij meer zorgen om de man op p2...

    • + 0
    • 23 sep 2012 - 12:33
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Ik voorspel een baggerstart van hem en uit frustratie kan er zomaar wat gebeuren..

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:02
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Hamilton heeft al aangegeven voor een veilige start te gaan. Dat soort uitspraken beloven meestal weinig goeds, je moet juist in de ritme zien te blijven.

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:06
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Jup: heb mijn geld op Maldonado en Hamilton gezet, gisteren echt superblij, maar deze combi is niet altijd een goede mix geweest..

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:07
    • Geen probleem, als hij Vettel en Hamilton eraf kegelt, dan vind ik het al best haha!

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:13
    • Arrows F1

      Posts: 908

      Ik geloof niet in een startcrash van Maldonado eerder iets te hard verdedigen of zelf een verkeerde inhaal maneuvre geplanned. Heb er echt veel zin in word een mooie race met een safety car dus kan altijd een gekke winaar uit komen! Misschien Checko of Schumacher die op een andere bandenstrategie staan? Zou mooi wezen:-)

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:17
    • Op Maldonado\'s pitbord staat al:
      P1
      60 laps

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:29
  • F1-2009

    Posts: 562

    Tjah beetje onnodige uitspraak van Webber. Grosjean weet heel goed dat hij het anders moet doen en iets minder enthousiast moet starten. De vraag is alleen of dat hem goed zal doen. Een deel van een rijder bestaat toch uit lef. Moet je dat teveel in gaan perken om jezelf onder controle te houden, dan kan je rijvaardigheid er onder leiden. Wat niet wil zeggen dat Grosjean maar lekker op de vorige weg door moet gaan, want nog zo\'n startcrash wordt hem niet in dank afgenomen. En Grosjean kan zeggen wat hij wil: natuurlijk is hij wel zenuwachtig.

    • + 0
    • 23 sep 2012 - 12:34
    • Ben het wel met je eens. Webber hoeft dat niet te zeggen, maar hij zal er (zoals altijd) wel weer naar gevraagd zijn. En een van zijn mooie eigenschappen vind ik zijn recht-door-zee antwoorden en opmerkingen. Hij zegt natuurlijk wel wat we allemaal denken.

      En het kan inderdaad niet anders zijn dat Grosjean de bagage van afgelopen weken mee neemt. Iedereen let extra op hem (en maldo ;)) en hij weet het.

      Extreem spannende start in elk geval!

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:13
  • TJ.

    Posts: 758

    Wie kan mij uitleggen wat er wordt bedoeld met de \'track limiet\' overschrijden? Neem aan dat het niet is dat je te hard gaat?

    • + 0
    • 23 sep 2012 - 12:51
  • Hessel

    Posts: 437

    Ik heb het vermoeden dat Hamilton niet ver komt, vanwege de beschadiging aan zijn achterwiel ophanging. Tenminste het leek mij wel een forse klap.

    • + 0
    • 23 sep 2012 - 12:54
  • Godius

    Posts: 658

    Wat is een \'track limiet\'? Wil f1today dit even in het Nederlands vertalen?

    • + 0
    • 23 sep 2012 - 13:18
    • Dat je niet buiten de lijntjes die de baan aangeven mag rijden. Anders zoek je het zelf even op in plaats van gelijk de redactie commentaar te geven. Voor het geval je het niet weet, Engels is voertaal in de F1.

      Track = baan
      Limiet = limiet

      Moeilijk hè?

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:22
    • Woonwijk track: max: 30km p/u.

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 13:54
    • @ godius dat je maximaal met 2 wielen binnen de lijn moet blijven!
      webber zegt het met een knip oog. grosjean moet een niet al tegrote mond opzetten maar gewoon zorgen dat hij de sterren uit de hemel rijdt!

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 15:02
    • Godius

      Posts: 658

      Volgens mij haalde Webber vandaag een sauber buiten de lijnen in. 4 wielen buiten de lijnen zelfs!!

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 17:49
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      En daarom is hij z\'n tiende plek ook kwijt.

      • + 0
      • 23 sep 2012 - 21:25

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

    Vrije training 3

    20:00 - 21:00

    Race

    21:00 - 23:00

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

    Kwalificatie

    23:00 - 00:00

    Snelste ronde

    21:00 - 23:00

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    21:00 - 23:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    23:00 - 00:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    21:00 - 23:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar