user icon

Mark Webber geeft gesprekken met Ferrari toe

  • Gepubliceerd op 10 jul 2012 13:49
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Mark Webber had voor 2013 de keuze uit twee teams. De Australiër verlengde bij Red Bull Racing, maar ook Ferrari was een optie. Hij sprak met een delegatie uit Maranello, maar uiteindelijk verkoos hij een langer verblijf bij zijn huidige team boven een transfer.

"Ik heb gesproken met Ferrari, maar ik heb besloten om bij Red Bull Racing te blijven", begint Webber. "Het was toch wel een makkelijke beslissing. Het waren interessante maanden, maar mijn verlangen voor continuïteit om verder te gaan bij Red Bull Racing was en is heel groot."

"Mijn focus ligt voornamelijk op het kampioenschap van dit jaar, dat is nu het belangrijkst. We hebben een geweldige groep jongens en meisjes bij Red Bull Racing, ik geniet van de samenwerking. Dat heeft veel invloed op me en mijn prestaties, en heeft zeker meegespeeld in mijn besluit."

Zijn toekomst na 2013 ligt nog volkomen open. Webber: "Ik krijg al vier jaar dezelfde vragen over hoe lang ik nog door denk te gaan en ik geef altijd hetzelfde antwoord. Deze wereld is gebaseerd op resultaten, dus ik heb mijn toekomst in eigen handen. Het is aan mij om te blijven presteren."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Patavo

    Posts: 73

    Gelukkig maar..
    Ik zie liever een Perez of Di Resta naast Alonso in 2013/14

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 13:57
  • Jammer voor Ferrari, ze hadden ongetwijfeld een goeie aan hem gehad.
    Dit maakt meteen ook superduidelijk dat Massa op kan krassen bij \'il cavallino rampante\'!

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 13:58
    • James

      Posts: 1.652

      Het lijkt er wel op dat hoe langer jij vermoedt dat Massa mag opkrassen hoe langer Massa ook daadwerkelijk bij Ferrari blijft.
      Ze zouden hem trouwens een contract voor 1 jaar aangeboden hebben, net zoals ze dat met Webber hebben gedaan, en dus kiest Massa zelf of hij nog voor Ferrari uitkomt of niet volgend jaar.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 15:23
    • Ja James, dat gevoel bekruipt mij eigenlijk ook wel eens....
      Zal ik even een paar maanden mijn mond houden, dan wordt het terechte vonnis misschien eindelijk voltrokken!

      Was getekend, GPGert, worlds only officially licensed Massa-basher

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 18:10
  • \"geweldige groep jongens en meisjes\"

    Doet RBR aan kinderarbeid?

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 14:11
    • cyriel

      Posts: 265

      Je moet toch iets doen om je uitgavens laag te houden..
      Toekomstige besparingen van de formule 1... :)

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 14:49
    • @CYRIEL, zeker, als ze iets goed doen geef je ze een snoepje ;)

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 15:49
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Nou ja, die kindertjes in China etc kunnen ook beter mijn kleding maken dan dat ik het kan, dus waarom niet met Formule 1 onderdelen? ;)

      Is natuurlijk maar een grapje hoor, voordat we weer een spamload aan reacties krijgen ;)

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 22:56
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dus wanneer hij niet boven Vettel had gestaan, hij weg was geweest.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 15:01
  • Ferrari is dus duidelijk op zoek naar nieuw bloed met ervaring,maar nu Webber niet gaat en Hamilton zie ik niet gaan,dan zal Massa hoogstwaarschijnlijk wel weer Mr. second gaan spelen volgend jaar,mits hij nog een paar goede race\'s aflevert dit seizoen.
    Ik zie Vettel in 2014 wel naar Ferrari gaan en dan is 8 seizoenen Ferrari voor Massa ook wel genoeg geweest(en voor ons ook!)

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 20:56
  • red bull verkozen boven ferrari? dat zal waarschijnlijk zijn omdat ferrari dan een soort schumi-irvine regeling wou. en bij redbull heeft mark nog enigsinds een beeetje vrijheid en recht op winnen en strijd met vettel. en de twee redbulls zijn denk.ik ook gelijkwaardiger aan elkaar dan de twee ferraris, wat overigens al jaren zo is bij ferrari. daar is er echt een a en b kwaliteitsverschil tussen die auto

    • + 0