user icon

Petrov richt alle pijlen voorlopig nog op Formule 1-stoeltje

  • Gepubliceerd op 26 jan 2012 09:00
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Vitaly Petrov hoopt in de komende zeven dagen nog onderdak te vinden bij een van de Formule 1-teams. De interesse van bandenleverancier Pirelli voor een testrol laat de Rus voorlopig links liggen, ondanks het feit dat zijn manager al repte over een akkoord met de Italiaanse bandenfabrikant. Petrov heeft zijn zinnen gezet op een Formule 1-stoeltje.

“Alles wat ik zeg zal in vele verhalen opduiken”, begint de gewezen Lotus Renault GP-coureur. “Maar wacht alsjeblieft nog even, nog een week. Ik wil wel praten, maar ik mag op dit moment niets zeggen. Ik wil in de Formule 1 blijven, want na een jaar buiten beeld is het zeer moeilijk om een stoeltje te vinden voor 2013. Dus het is belangrijk om te blijven. Een akkoord met een van de Formule 1-teams geniet de hoogste prioriteit. We zullen zien.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ik heb en zal nooit een hoge pet op hebben van Petrov.
    Voor zijn F1-loopbaan heeft hij al bar weinig laten zien, en op 2 à 3 races na werd hij in zijn debuut jaar volledig zoek gereden door Kubica. Natuurlijk is dat ook de verdienste van Kubica, maar de verschillen waren om te janken.
    Ja, die race in Abu Dhabi was top, maar met 1 goede race ben je niet opeens een goede coureur.

    Begin 2011 was de Lotus-Renault echt een hele goede wagen, en Petrov heeft daar goed van geprofiteerd. Maar ook daarna verviel hij weer in anonimiteit. Heidfeld was tijdens de races \'gewoon\' beter en ook tegenover de onervaren Bruno Senna die notabene halverwege het jaar instapte deed Petrov het matig, had soms moeite hem bij te houden.
    En dat zegt wel wat. Petrov is gewoon niet de allersnelste maar heeft zijn portemonnee mee.

    Goed dat Lotus hem aan de kant heeft gezet. Als ik Lotus was had ik echter Alguersari gekozen en niet Grosjean, maargoed.. dat terzijde.

    Petrov mag voor mij wegblijven. Trulli bij Caterham mag best vervangen worden, maar dan door iemand die het meer verdiend, dus een Alguersari of Sutil.

    En in die HRT hoef ik Petrov ook niet te zien, zet daar maar lekker een debutant in.

    • + 0
    • 26 jan 2012 - 09:16
    • GPGert

      Posts: 803

      Wat Alguersari betreft heb je gelijk, die hadden ze veel beter kunnen nemen in plaats van Grosjean.
      Alleen was op het moment dat ze Grosjean aanstelden nog helemaal niet duidelijk dat Alguersari beschikbaar zou komen. Wie had dat nou gedacht? Enfin met Grosjean zal het wel net zo aflopen als met Petrov: door de achterdeur naar buiten!

      • + 0
      • 26 jan 2012 - 11:23
    • Daar moet ik je wel gelijk in geven Gert, het ontslag van Alguersari kwam inderdaad als verrassing en te laat voor Lotus. Al heb ik wel het idee dat Lotus al heel lang een \'2e kans\' wilde geven aan Grosjean.

      Net als jij heb ik van Grosjean toch geen hele hoge pet op. Hij kan vast redelijk rijden, maar hij lijkt me een beetje 13 in een dozijn. En ja, Sutil had er natuurlijk nooit gekomen na het China incident.

      Het droomscenario zou Raikkonen & Kubica zijn, maar dat is helaas niet realistisch. Maar mocht het ooit gebeuren, dan plak ik mijn huis vol met Lotus posters en petjes, daar mag je me aan houden!

      • + 0
      • 26 jan 2012 - 12:07
  • Caterham hoop ik dan maar...

    Verder blijf ik me een beetje storen aan de wisselende en vreemde uitspraken vanuit het Petrov kamp. Het lijkt af en toe net alsof Petrov en zijn manager niet met elkaar praten ofzo. De een zegt dit, de ander zegt dat. Zijn manager zegt dat het Pirelli contract rond is, terwijl Petrov weer roept dat hij bezig is met een racestoeltje.

    Ik krijg af en toe het idee dat Petrov bijzonder slecht is in het bewaren van een \"geheimpje\". Het lijkt er op alsof zijn manager het bericht over Pirelli naar buiten gebracht heeft om Pirelli te laten denken dat ze alleen met hen in gesprek zijn, maar dat Petrov zijn mond weer eens voorbij praat.

    Zijn domme uitspraken over het Lotus team eind vorig seizoen waren ook al niet echt handig...

    • + 0
    • 26 jan 2012 - 12:37
  • Laat hij zijn pijlen maar bewaren voor de Siberische tijger want straks is die gewoon weer in Rusland!

    • + 0
    • 26 jan 2012 - 16:39
  • nu, petrov heeft lada as sponsor, en, wie weet, kan hrt zo gratis aan lada motore kome.........

    • + 0
    • 26 jan 2012 - 18:04
  • Ik hoop dat hij gewoon wegblijft... Maar zijn manager mag van mij blijven:P

    Trulli eruit, Alguersuari erin!

    • + 0
    • 27 jan 2012 - 18:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar