user icon
user icon

Verstappen valt af als vrachtwagenchauffeur voor Dakar 2012

  • Gepubliceerd op 19 dec 2011 12:14
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Jos Verstappen zal definitief niet zijn opwachting maken als bestuurder van de Jumbo DAF-truck bij Dakar 2012. De oud Formule 1-coureur had eerder al voorbarige berichten van Dakar.com ontkracht en nu is het helemaal een voldongen feit dat hij niet deel zal nemen.

Verstappen kon niet op tijd het benodigde vrachtwagenrijbewijs halen en moest dus afzeggen. Frits van Eerd, baas van Jumbo, heeft Jasper van den Heuvel aangesteld als zijn vervanger. Van Eerd zelf laat verstek gaan door de drukte na de overname van C1000 door Jumbo.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • vjenne

    Posts: 544

    Hoe kun je nou als je nog nooit in de vrachtwagen hebt gereden je rijbewijs halen en dan gaan racen met een vrachtwagen!? Leek ook al te mooi om waar te zijn!

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 12:17
    • msg

      Posts: 686

      Daar heeft het rijbewijs echt niets mee te maken ! het is maar een voertuig hoor ,alleen wat groter maar ja..Een formule 1 auto is ook een tandje anders dan een kart.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 07:39
  • Verstappen gaat als alternatief aan de slag als vakkenvuller bij de Jumbo/C1000...

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 12:24
    • -NRG-

      Posts: 150

      Ja volgens mij ging hij wat met winkelwagentjes doen ;)

      Ik had hem denk ik ook liever in een buggy gezien..

      • + 0
      • 19 dec 2011 - 13:31
    • msg

      Posts: 686

      Ik denk dat jos dat echt niet nodig heeft.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 07:40
  • GPGert

    Posts: 803

    Verstappen komt tegenwoordig alleen nog maar in het nieuws met dingen die niet doorgaan....

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 12:34
  • jive1975

    Posts: 50

    Als hij zijn rijbewijs wel haalt, kan hij idd distributie gaan rijden voor Jumbo.

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 12:58
  • pokerface

    Posts: 584

    Jammer de grindbak, ik bedoel zandbak was groot genoeg geweest.

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 13:06
    • Goh! Een grindbak grapje!
      Leuk! En zo origineel ook ! ...

      • + 0
      • 19 dec 2011 - 14:19
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik geloof niet dat het Jos is geweest die het allemaal weer zo spectaculair in het \"nieuws\" heeft gebracht.
    Maar ik denk toch dat er een paar mensen in hun broek hadden gepist van het lachen \"even een vrachtwagenrijbewijs halen\" en dan \"even de dakar rally rijden\" :)

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 14:22
    • msg

      Posts: 686

      (Maar ik denk toch dat er een paar mensen in hun broek hadden gepist van het lachen \"even een vrachtwagenrijbewijs halen\" en dan \"even de dakar rally rijden\")Nogmaals hier heeft een rijbewijs niets mee te maken ,je kunt rijden of niet of het nu in een vrachtwagen is of een kart .

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 07:42
  • Tony

    Posts: 974

    Aangezien hij in Belgie woont moet hij ook zijn rijbewijs in Belgie halen. In Belgie moet je ook een goedkeuring van gedrag hebben heb ik gelezen. Dus dan zou hier het probleem wel eens kunnen zitten.

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 15:01
  • guidoF1

    Posts: 898

    was dit nu de grote deal en de reden dat hij niet na de roc ging??

    jammer maar waarschijnlijk bespaard hij zichzelf een heleboel

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 15:15
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Vond het sowieso een raar idee. Want naar mijn bescheiden mening is het halen van een vrachtwagenrijbewijs toch echt heel iets anders dan het besturen van zo\'n gevaarte in de Dakar race.

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 18:12
  • Waarom koopt niet een oude Arrows en gaat daarmee Dakar rijden. Hij heeft met die auto vaak genoeg op vreemd terrein gezeten dus ervaring genoeg.

    • + 0
    • 20 dec 2011 - 00:31
    • msg

      Posts: 686

      Weer zoon domme opmerking ! ik denk dat jos de beste formule 1 rijder was wat nederland ooit heeft gehad ..dat hij nooit echt een kans heeft gehad is heel iets anders.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 07:44
    • Weet je het was een geintje, maar ja, dat zie jij niet. Hij mag dan wel de beste F1 coureur geweest zijn in Nederland, maar dat heeft hem in de F1 niet veel verder geholpen en hoe dat kwam? O.a. door domme fouten....en dat liet hij bij herhaling ook zien in de A1 races.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 09:01
    • msg

      Posts: 686

      Heb je zelf al eens geracet! nee zeker niet dat zie je wel aan wat je schrijft,als je altijd op het randje moet rijden tja dan maak je fouten.Ik zou als ik jou was eens naar genk gaan ,als verstappen weer eens een demonstratie geeft met een kart dan zie je wel wat hij kan...dan praat je anders over hem .

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 09:36

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar