user icon

HRT-teambaas Perez-Sala pessimistisch over eerste Grands Prix

  • Gepubliceerd op 17 dec 2011 17:35
  • comments 12
  • Door: Robin Smeets
Nieuwbakken teambaas Luis Perez-Sala denkt dat Hispania Racing in 2012 met een achterstand aan het seizoen begint. Het team leek de stijgende lijn te pakken te hebben en kon steeds vaker het gevecht aangaan met Virgin. Echter, volgens Perez-Sala zullen de prestaties in de eerste paar Grands Prix eronder lijden dat het team én bezig is met de bouw van de nieuwe bolide én aan het verhuizen is naar een nieuw hoofdkwartier in Valencia.

"Er ligt een enorm zware taak voor ons", vertelde Perez-Sala. "We zijn bezig met het bouwen van de nieuwe auto en tegelijkertijd aan het veranderen van hoofdkwartier. De Formule 1 is erg gecompliceerd en vraagt veel voorbereidingswerk. In dat opzicht ligt HRT wat achter op andere teams."

"We zullen de effecten van de overgangen waarin het team zit wel merken aan het begin van het seizoen. We zullen niet op hetzelfde niveau aan het jaar beginnen als we in 2011 geëindigd zijn. Daar zijn we ons volledig van bewust. We nemen nu een stapje terug, zodat we er dadelijk twee tegelijk vooruit kunnen zetten. 2012 zal een jaar worden waarin we ons opnieuw moeten gaan settelen om zo een comfortabele situatie voor 2013 te creëren."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    En Giedo, ga je hier je geleende miljoentjes in gooien?

    • + 0
    • 17 dec 2011 - 18:02
    • v6power

      Posts: 689

      Giedo wie???? lol...

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 18:24
    • GPGert

      Posts: 803

      Wie zegt dat hij die miljoentjes leent? En wie zegt dat het HRT wordt?
      Vlak Caterham niet uit!

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 19:26
    • VDS21

      Posts: 1.265

      zolang de relatie standhoud met zijn huidige vriendin, hoeft hij zich geen zorgen te maken over prestaties of leningen.

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 19:38
    • AtteH

      Posts: 1.443

      Wat heeft onze Gert toch humor!

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 19:45
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Al of niet geleend.....hoe dan ook weggegooid geld voor een coureur die het helaas nooit zal worden.

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 21:43
  • v6power

    Posts: 689

    Dat is al vroeg om pessimistisch te zijn, komt mss wel goed

    • + 0
    • 17 dec 2011 - 18:07
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Teams zijn vaak al midden in het seizoen bezig met het volgende seizoen (En soms ook al ver daarvoor) dus ik denk dat ze onderhand wel een idee hebben van hun progressie. Bovendien geeft Perez-sala hier een goede reden waarom ze verwachten wat minder te presteren.

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 18:38
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ook al zit ik hier met m\'n Alguersuari-shirt aan te typen, hoop ik steeds meer dat hij volgend seizoen niet racet. Liever een jaartje testen bij Red Bull dan dat hij bij dit zootje ongeregeld terechtkomt.

    • + 0
    • 17 dec 2011 - 19:53
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Die jongen is pas 21. Ik denk dat hij er goed aan doet om idd 3de rijder te worden, en zijn race vaardigheden op peil houdt in een klasse als GP2. Timo Glock en Grosjean deden allebei een stap terug en kijk hoe het met hun is afgelopen.

      Rijden bij Hispania gaat je echt niks opleveren, behalve het feit dat je F1 rijdt.

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 20:02
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Inderdaad, en aan Pedro verslaan valt ook weinig eer te behalen.

      • + 0
      • 17 dec 2011 - 21:11
  • Begint al weer lekker, en wie had het anders verwacht? Verwacht maar niet dat HRT de komende jaren van die rode lantaarn positie afkomt.

    De enige manier voor een 2e rijder hier om je te bewijzen is om De La Rosa VOLLEDIG naar huis te rijden. En daarmee bedoel ik in de kwalificaties die Spanjaard minimaal een volle seconde aan te broek te geven en in de races compleet te vernederen. Op die manier kun je jezelf bewijzen, een beetje zoals Alonso dat in 2001 bij Minardi deed.

    Maar verder... hoe wil je niet rijden lijkt me. Ik wil Alguersari enorm graag in de F1, maar als het op deze manier moet.. dan maar een jaartje op de reservebank i.p.v. je loopbaan riskeren.

    Voor Van der Garde ligt het anders, HRT is wellicht zijn enige en laatste kans om in de F1 te komen, dus pak die dan maar!

    • + 0
    • 19 dec 2011 - 10:45

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel