user icon
user icon

HRT benoemt oud-coureur Luiz Perez-Sala tot nieuwe teambaas

  • Gepubliceerd op 15 dec 2011 11:39
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Luiz Perez-Sala is vanaf vandaag de nieuwe teambaas van HRT. Hij volgt Colin Kolles op, die na twee jaar op moest stappen bij de Spaanse renstal. Perez-Sala is een Spaanse oud Formule 1-coureur en zijn aanstelling is onderdeel van een project om de band met Spanje te verstevigen. Hij was al als sportief adviseur betrokken bij HRT.

Perez-Sala: “Deze benoeming is een grote eer, maar ook een grote verantwoordelijkheid. Ik voegde me eerder dit jaar bij het team als adviseur voor de nieuwe eigenaar Thesan Group om te putten uit mijn ervaring en te helpen. We moesten een fundering neerleggen om vervolgens langzaam maar zeker te groeien. Daar zien we nu de eerste resultaten van. Maar we mogen niet uit het oog verliezen dat we er nog lang niet zijn en dat we nog veel werk voor de boeg hebben. Het is zaak geduldig te zijn en te beseffen dat we niet op korte termijn grote successen zullen boeken. Maar we willen een team op de been brengen waar we trots op kunnen zijn.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik wil hem liever niet bevooroordelen maar ik heb niet het idee dat het team hier erg ver mee komt. Kolles had veel meer ervaring en zat vanaf het begin van het team al bij het Spaanse team. Jammer dat Kolles weg is, en jammer dat ze een oud coureur die enkel wat ervaring heeft als \"sportief adviseur\".

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 11:53
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Nogal moeilijk te zeggen wat hen dit brengt, ken jij deze man persoonlijk? Ik bedoel, wat hadden we verwacht toen Vijay Mallya teambaas werd bij Force India, volgens mij zat iedereen toen ook te lachen, want hij zou totaal geen verstand hebben van F1... Wat deze man brengt weet je ook niet, misschien heeft hij wel meer hersens dat je denkt. Oftewel, je kunt nu gewoonweg nog geen oordeel hierover geven!

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 11:57
  • vjenne

    Posts: 544

    Luiz Praatjes maker salsa........ wie???? Nooit van gehoord!

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 11:55
  • Ik heb nog nooit van deze man gehoord. Misschien ligt hij er na een jaar al weer uit:).

    Even iets totaal anders. Doordat Alguersari weg is bij STR slinken de kansen van Van der Garde bij HRT. Alguersari kan door zijn talent én Spaanse komaf opeens heel interessant worden voor HRT.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 11:58
    • Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar ja, er zijn nou eenmaal meer coureurs dan zitjes. En dan kan ik wel zeggen dat ze Maldonado eruit moeten schoppen pfzo omdat het een matige paydriver is en dan Van der Garde ervoor in de plaats nemen, maar dat is dan ook maar weer puur uit chauvanisme. Maar als ik Jaime was zou ik niet bij HRT gaan rijden. Probeer dan het stoeltje van Trulli af te pakken...

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 12:12
    • @ Dennis uit Dongen: Beste GP2 eindresultaat van Van der Garde is 5de en Maldonado is GP2 kampioen.
      Natuurlijk is Van der Garde een geweldig getallenteerde coureur en Maldonado slechts een matige paydriver..., right.

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 13:14
    • Ik \"zou\" dat kunnen zeggen. Maar dat is dan puur chauvanisme! Met andere woorden; Puur vanuit het feit dat ik een Nederlander ben en zonder het bekijken van allerlei andere miniscule feitjes zoals een eventueel GP2-kampioenschapje.

      Snap je? Ik ben het dus met je eens.

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 15:02
    • Maldonado heeft daar wel 6 jaar over gedaan:-)
      Inclusief de F3000 meegerekend.
      Kap nou eens met die bullshit en lijstjes.
      Jan Magnusson, beste kampioen ooit in het toen nog sterke
      Britse F3 kampioenschap. Hoeveel races F1 reed hij?


      • + 0
      • 15 dec 2011 - 15:04
    • @ BrRacing: Ter correctie:
      Maldonado vs Van der Garde
      2005:
      Maldonado: 4 races Italiaans F3000 (waarvan 1 overwinning!)
      Maldonado: 9 races World Series by Renault
      2006:
      Maldonado: Formula Renault 3.5 (achter de groene tafel is hem 15 punten afgenomen anders was hij kampioen)
      2007:
      Maldonado: GP2: 11de in de eindstand
      Van der Garde: Formula Renault 3.5: 6de in de eindstand, geen podiums.
      2008:
      Maldonado: GP2: 5de in de eindstand
      Van der Garde: Formula Renault 3.5: kampioen
      2009:
      Maldonado: GP2: 6de in de eindstand
      Van der Garde: GP2: 7de in de eindstand
      2010:
      Maldonado: GP2: kampioen
      Van der Garde: GP2: 7de in de eindstand
      2011:
      Maldonado: F1: 19de in de eindstand
      Van der Garde: GP2: 5de in de eindstand

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 17:01
  • Perez-Sala gold als talent en als rookie vernederde hij direct zijn teamgenoot Campos (oprichter van HRT). Daarna niet meer kunnen imponeren in de Minardi. Ik verwacht in 2012 of in 2013 Daniel Juncadella als derde coureur.

    Het is in iedergeval een man met een racehart, laten we hem met ons allen nou niet direct afbranden.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 13:20
  • Goede zet. Het HRT team krijgt zo steeds meer Spaanse tintjes op alle vlakken. Dat gaat echt wel goed komen daar. Er zijn al een aantal Spaanse GP2 teams en andere goede klasses, de F1 is niet meer dan logisch om daar goed te gaan presteren. Ik vind het mooi en hopelijk hebben ze budget om er wat van te maken.

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 15:03

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel