user icon
user icon

D'Ambrosio: "Interesse in België voor Formule 1 niet genoeg om te blijven"

  • Gepubliceerd op 11 dec 2011 21:31
  • comments 12
  • Door: Robin Smeets
Jerome D'Ambrosio mag sinds twee weken op zoek gaan naar een andere werkgever. Vlak na de Grand Prix van Brazilië werd Charles Pic bevestigd als tweede coureur van Marussia Virgin en neemt hierbij het stoeltje van de Belg over. D'Ambrosio is in gesprek met verschillende teams, maar geeft aan dat het moeilijk is om als Belg in de Formule 1 te overleven.

De Belgische televisiezender Sporza sprak D'Ambrosio vandaag na afloop van een kartevenement in Parijs: "Ik weet niet waarom ik mijn zitje ben verloren. Ik denk dat Charles' totaalpakket beter was dan de mijne", vertelde hij. "Je moet sterke en goede sponsors hebben in je eigen land. Charles Pic heeft die in Frankrijk, Maldonado in Venezuela en ik in België."

"Het is erg belangrijk dat je door en vanuit je eigen land gesteund wordt. De interesse in België voor de Formule 1 gaat de goede kant op, maar het is voorlopig niet voldoende om in de Formule 1 te blijven. Uiteraard ben ik wel nog aan het onderhandelen met enkele teams."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • vjenne

    Posts: 544

    D\'Ambrosio heeft zich goed stand gehouden tegen Glock, maar dat is dan ook alles..... Ik ben niet onder de indruk van deze man.

    Zul je straks zien dat D\'Ambrosio het stoeltje weer voor de neus van van Garde wegkaapt.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 22:22
    • hoezo nie. U teamgenoot is u eerste concurrent. Jerommeke heeft hem geklopt, dus.......

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 08:35
  • Formule 1 en autosport is in België voornamelijk een Franstalige (Waalse & Brusselse) zaak. Vlamingen zijn naast voetbal eerder geïnteresseerd in wielrennen en tennis. Dus Jerome, eigenlijk kan je enkel van de 4,5 miljoen Franstalige Belgen spreken.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 22:25
  • aruba24

    Posts: 640

    de benelux landen coureurs hebben het echt moeilijk , ondanks grotere bedrijven uit de benelux die de formule1 sponseren , bv shell , sikkens , randstad , TW steel , Rodac , McGregor.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 23:17
    • mas2224v

      Posts: 20

      was vroeger niet anders,zou v/d garde duits zijn geweest had hij al gereden

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 23:33
    • Jay

      Posts: 114

      DuPont is een Amerikaans bedrijf..

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 08:55
    • starbux

      Posts: 75

      Daar zit je foute redenering dus.

      Bedrijven als Shell, TW Steel, McGregor hoeven geen extra producten te verkopen in Nederland.
      Ze zijn F1 gaan sponsoren om een bredere aanwezigheid te creeeren . Een nederlandse coureur brengt weinig extra\'s voor deze merken.

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 12:56
  • mas2224v

    Posts: 20

    heeft iemand nog vertrouwen dat v/d garde wel gaat rijden?blijft toch erg stil!of is dat alleen maar goed

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 23:30
  • Eerlijk gezegd, als D\'ambrosio geen kunsjes kan laten zien vermoed ik dat v.d garde dat ook niet kan.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 00:04
  • bruintje

    Posts: 272

    Reportage gisteren ook gezien. Er is te weinig interesse vanuit het bedrijfsleven in Belgie. Dat klopt.
    Voor wat betreft volgend seizoen wordt het denk ik een rol als reservepiloot bij Lotus-Renault. Als derde piloot. Met dank aan het managementbureau Gravity waar onze belg deel vanuit maakt.
    Voor wat betreft Van de Garde betreft. Alles is volzet.
    Jaar na jaar worden de plaatsjes in de F1 duurder. Het aanbod aan piloten en zodanig groot en het aantal plaatsen zijn zodanig klein dan de team\'s kunnen werken naar opbod (geld) en opbod van talent. Als je dan nog weet dat Red Bull bijvoorbeeld 5 tot 6 piloten moeten dienen te stallen. Dat Vergne, zoals er het nu naar uitziet volgend seizoen niet zal rijden. Dan moet je niet afkomen met een piloot als van de Garde. Mercedes heeft ook zijn proteges te stallen. Waarom rijdt Di Resta bij Force India. De link met Mercedes is vlug gelegd.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 08:21
  • msg

    Posts: 686

    (Ik weet niet waarom ik mijn zitje ben verloren.) Ik wel geld en nog eens geld ,talent telt al jaren niet meer! hoe meer poen hoe beter ,en dat in de koningsklasse ik vindt als teams geen geld hebben moet ze niet in de formule 1 zitten ? als het zo daar gaat kun je beter gaan karten verdien je tenminste nog wat .

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 09:53
    • F1-2009

      Posts: 562

      Dat er nu teveel teams inzitten met te weinig geld ben ik met je eens, en ook ik zie ze liever vandaag dan morgen vertrekken als ze alleen paydrivers aan kunnen nemen met het grootste budget en zonder prestaties. Het is moeilijk te zeggen of D\'ambrosio goed is of niet: je krijgt simpelweg te weinig tijd om te wennen aan de Formule 1. Volgens mij moet je minimaal 1 seizoen draaien om op stoom te komen, om dan het tweede seizoen te oogsten. Helaas krijgen veel rijders daar de kans niet toe.

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 21:26

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar