user icon

D'Ambrosio: "Interesse in België voor Formule 1 niet genoeg om te blijven"

  • Gepubliceerd op 11 dec 2011 21:31
  • comments 12
  • Door: Robin Smeets
Jerome D'Ambrosio mag sinds twee weken op zoek gaan naar een andere werkgever. Vlak na de Grand Prix van Brazilië werd Charles Pic bevestigd als tweede coureur van Marussia Virgin en neemt hierbij het stoeltje van de Belg over. D'Ambrosio is in gesprek met verschillende teams, maar geeft aan dat het moeilijk is om als Belg in de Formule 1 te overleven.

De Belgische televisiezender Sporza sprak D'Ambrosio vandaag na afloop van een kartevenement in Parijs: "Ik weet niet waarom ik mijn zitje ben verloren. Ik denk dat Charles' totaalpakket beter was dan de mijne", vertelde hij. "Je moet sterke en goede sponsors hebben in je eigen land. Charles Pic heeft die in Frankrijk, Maldonado in Venezuela en ik in België."

"Het is erg belangrijk dat je door en vanuit je eigen land gesteund wordt. De interesse in België voor de Formule 1 gaat de goede kant op, maar het is voorlopig niet voldoende om in de Formule 1 te blijven. Uiteraard ben ik wel nog aan het onderhandelen met enkele teams."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • vjenne

    Posts: 563

    D\'Ambrosio heeft zich goed stand gehouden tegen Glock, maar dat is dan ook alles..... Ik ben niet onder de indruk van deze man.

    Zul je straks zien dat D\'Ambrosio het stoeltje weer voor de neus van van Garde wegkaapt.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 22:22
    • hoezo nie. U teamgenoot is u eerste concurrent. Jerommeke heeft hem geklopt, dus.......

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 08:35
  • Formule 1 en autosport is in België voornamelijk een Franstalige (Waalse & Brusselse) zaak. Vlamingen zijn naast voetbal eerder geïnteresseerd in wielrennen en tennis. Dus Jerome, eigenlijk kan je enkel van de 4,5 miljoen Franstalige Belgen spreken.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 22:25
  • aruba24

    Posts: 640

    de benelux landen coureurs hebben het echt moeilijk , ondanks grotere bedrijven uit de benelux die de formule1 sponseren , bv shell , sikkens , randstad , TW steel , Rodac , McGregor.

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 23:17
    • mas2224v

      Posts: 20

      was vroeger niet anders,zou v/d garde duits zijn geweest had hij al gereden

      • + 0
      • 11 dec 2011 - 23:33
    • Jay

      Posts: 118

      DuPont is een Amerikaans bedrijf..

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 08:55
    • starbux

      Posts: 75

      Daar zit je foute redenering dus.

      Bedrijven als Shell, TW Steel, McGregor hoeven geen extra producten te verkopen in Nederland.
      Ze zijn F1 gaan sponsoren om een bredere aanwezigheid te creeeren . Een nederlandse coureur brengt weinig extra\'s voor deze merken.

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 12:56
  • mas2224v

    Posts: 20

    heeft iemand nog vertrouwen dat v/d garde wel gaat rijden?blijft toch erg stil!of is dat alleen maar goed

    • + 0
    • 11 dec 2011 - 23:30
  • Eerlijk gezegd, als D\'ambrosio geen kunsjes kan laten zien vermoed ik dat v.d garde dat ook niet kan.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 00:04
  • bruintje

    Posts: 272

    Reportage gisteren ook gezien. Er is te weinig interesse vanuit het bedrijfsleven in Belgie. Dat klopt.
    Voor wat betreft volgend seizoen wordt het denk ik een rol als reservepiloot bij Lotus-Renault. Als derde piloot. Met dank aan het managementbureau Gravity waar onze belg deel vanuit maakt.
    Voor wat betreft Van de Garde betreft. Alles is volzet.
    Jaar na jaar worden de plaatsjes in de F1 duurder. Het aanbod aan piloten en zodanig groot en het aantal plaatsen zijn zodanig klein dan de team\'s kunnen werken naar opbod (geld) en opbod van talent. Als je dan nog weet dat Red Bull bijvoorbeeld 5 tot 6 piloten moeten dienen te stallen. Dat Vergne, zoals er het nu naar uitziet volgend seizoen niet zal rijden. Dan moet je niet afkomen met een piloot als van de Garde. Mercedes heeft ook zijn proteges te stallen. Waarom rijdt Di Resta bij Force India. De link met Mercedes is vlug gelegd.

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 08:21
  • msg

    Posts: 686

    (Ik weet niet waarom ik mijn zitje ben verloren.) Ik wel geld en nog eens geld ,talent telt al jaren niet meer! hoe meer poen hoe beter ,en dat in de koningsklasse ik vindt als teams geen geld hebben moet ze niet in de formule 1 zitten ? als het zo daar gaat kun je beter gaan karten verdien je tenminste nog wat .

    • + 0
    • 12 dec 2011 - 09:53
    • F1-2009

      Posts: 562

      Dat er nu teveel teams inzitten met te weinig geld ben ik met je eens, en ook ik zie ze liever vandaag dan morgen vertrekken als ze alleen paydrivers aan kunnen nemen met het grootste budget en zonder prestaties. Het is moeilijk te zeggen of D\'ambrosio goed is of niet: je krijgt simpelweg te weinig tijd om te wennen aan de Formule 1. Volgens mij moet je minimaal 1 seizoen draaien om op stoom te komen, om dan het tweede seizoen te oogsten. Helaas krijgen veel rijders daar de kans niet toe.

      • + 0
      • 12 dec 2011 - 21:26

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar